Dobrý den tak jsem již dva roky majitelem O. Insignia B GRAND SPORT 2CDTI s paketem OPC. Je to model ještě před faceliftem, který tento typ postihnul v roce 2020. Já tedy mám a budu psát pouze o svém modelu vyrobeném v září 2017 v automobilce v Russelsheimu ještě pod taktovkou výrobce GM.
Dříve jsem vlastnil ASTRU G Karavan - mimochodem snad nejlepší vozidlo, co do užitkovosti a do předloňska i Vectru C 2,0 CDTI, jednu z posledních, vyrobených v roce 2009.
Je tedy čas k malé rekapitulaci. Hodně toho zde již řekli kolegové a nezbývá mi než s nimi souhlasit. I přesto si dovolím pár postřehů, které třeba přesvědčí či odradí další oplachtivé zájemce.
Snad pro porovnání začnu Vectrou.
Vectra 110 kW nafta byla pohodové vozidlo, najel jsem s ní cca 270 000 km. Neměla DPF, v zatáčkách trochu vlála, ale jinak celkem robustní vozidlo, které mně nikdy nenechalo na cestě ve štichu. Za celou dobu jsem měnil všechny pružiny ( praskly) ,jednou tlumiče, dvouhmotu, váhu vzduchu a samozřejmě běžné kapaliny a oleje.
Měla běžné H7 přední světla, které někdy dělaly problémy a svítily v noci špatně. Výkřikem elektroniky byl palubní počítač, CD přehrávač a elektrická okna.
Celou dobu jsem ji krmil naftou a dávkoval VIF.
Musím se též zmínit o tom, že od cca 110 000 km začalo postupně "hvízdat" turbo. Po následné kontrole nebylo konstatováno nic závažného, a tak se mnou hvízdalo až do loňského prodeje.
Asi hlavním důvodem prodeje kromě najetých kilometrů byly " kožené" sesle bez vyhřívání, což narůstajícím věkem nedělalo některým orgánům ve spodní partii těla dobře. Zvláště v zimě.
A tak přišel čas na rozhodnutí, co dále.
Vzhledem k tomu, že jsem se stal též majitelem garáže, bylo nutno vzít míru a hledat vozidla do 5 m délky. Hledání bylo široké co do typů automobilů a nakonec opět zůstal věrný značce, i když se mnou mnoho známých nesouhlasilo.
Produkty a deriváty VW má každý druhý, Volvo bylo uvnitř malé, Bavorák, který jsem chtěl, byl delší. Po přečtení pár recenzí na obstojný podvozek a celkem dobré naftové motory, stále ještě v roce 2017 vycházející z koncepce Vectry potažmo původem přepracovaný motor z Fiatu omezily opět výběr na stroj ze stáje Opel. Samozřejmě i cena hrála svou roli. Opel v dobré výbavě vyjde o cca 100 000 kč lépe než konkurence. To se samozřejmě projeví i na nízké zůstatkové ceně, ale to v mém věku asi už nehrozí, auto může být tak maximálně dědictvím.
A tak jsem šel do toho, vytipoval na německých serverech pár vozidel, prošel i pár českých příležitostí, ať vím, do čeho teoreticky jdu .Výběr jsem ještě omezil pouze na "krátkou" verzi, protože kombík se mi nelíbí a v kufru již kočárek určitě vozit nebudu.
A tak jsem šel do toho a nechal jsem si dovést svou INSIGNII B. No a to prakticky v plné palbě.
Abych Vás nezatěžoval tím, co vše umí, raději napíši co podstatného nemá.
Chybí mi pohon 4 x4 což osobě považuji za super - jezdím na hory - ale bohužel nebyl k dispozici. Ale chci říct, že je to určitě kvalitativně co do jízdních vlastností lepší než obdobné řešení např. u řady VW či Škoda. A to tím, že zadní náhon je tvořen převodovkou a spojkou na každé kolo zvlášť. To přináší možnost regulace tahu každého kola zvlášť, a do zatáček je to i požitek.
Aut. převodovka- výrobce Aisin - ať jsem s ním několikrát zkusil projet, řadí z mého pohledu trochu pomaleji, žádný dravec. Ale ve spojení s adaptabilním tempomatem na dálnici to je celkem super. Ovšem manuál v mém voze nakonec zvítězil. Nyní po cca 135 tis.km chci vyměnit i olej.
Silnější motor- zvolil jsem osvědčenou naftu 125 kw. Silnější motorizace(154 kw) se v bazarech prakticky nedá sehnat, a dle pár info, které se mi podařilo získat, zas o tolik lépe nejede a má dvě turba, což značí další možné problémy pod kapotou navíc. Jak jsem již v úvodu psal, tento motor má pohnutou historii. Tento v Insignii byl navíc, snad aby byla ekologická Greta více nadšena, obohacen o vstřikování ad Blue, což je pouze žrout peněz. Jen dvě čidla sledující NO ve výfukové soustavě stojí cca 20 000 kč/kus.
Slabší motory jsem nehledal, vozidlo je pořádný macek, a motor1,6 CDTI z pocitu neznám. Snad výhodou bylo, že nepotřeboval ad Blue.
Oproti motoru u Vectry nemám tak velký pocit "turboefektu" při nízkých otáčkách.
Podvozek. Auto mělo při koupi najeto 100 000 km. Vozidlo jsem měl na rampě a zjistil povrchovou korozi hlavně v přední části vozidla na nápravnici, rámu pod motorem. Vše jsem nakonec ošetřil nátěrem antikorozní barvou. Nakonec jsem i celý "spodek" vozu nastříkal nátěrovou hmotou na ošetření podvozkových částí. Taktéž jsem demontoval všechny čtyři kryty podběhů a podběhy ošetřil obdobným způsobem s důrazem na lemy u blatníků. U předních blatníků je dobré při této akci i vytáhnout a vyčistit od napadaného bordelu podlouhlé kryty z měkčeného plastu, které vyplňují celou zadní svislou část blatníku .Jsou patrné též v průhledu pantů předních dveří. Tento prostor jsem čistil již u Astry, kde za celou dobu mého používaní vypadlo cca 2 květináče "humusu". Tento bordel se tam hlavně dostane otvory pro odvod vody v blízkosti os předních stěračů. Tato "koncepce" je u všech Opelů totožná, a má časem za následek vnitřní korozi blatníků.
Nakonec jsem barvou s 98 % zinku nastříkal i celou výfukovou soustavu a dostupné silentbloky + ostatní gumové těsnění či průchodky preventivně natřel přípravkem na ošetření pryže REGUM.
Interiér
V mém voze jsou přední sedačky systému ADS, jsou plně elektricky nastavitelné a vyzdvihl bych možnost i elektrického nastavení bočnic, které tak dokáží "obejmout prakticky každé tělo pilota. Je též možné si na palubním počítači nastavit podélný automatický posun sedadla pro snadnější vystupování. Tato možnost je ovšem funkční jen při zabrždění vozu elektronickou parkovací brzdou.
Nastavení sedadla je vázáno a uloženo v paměti pro každý "klíček" k vozidlu zvlášť.
Slovo klíček dávám do uvozovek z důvodu, že ho kromě kritických stavů(vybitá baterečka) prakticky k ničemu na otvírání nepoužijete, stačí ho mít cca 1m v dosahu vozidla.
Head up displej -velice dobře se na něj zvyká. Promítá dle nastavení několik základních parametrů/rychlost, čtení značek atd./přímo na přední sklo, s nastavitelnou intenzitou jasu a umístěním.
Berte výše uvedené jako moje vyznání k cnostem a necnostem výrobků OPEL.
Budu se snažit se s Vámi o zkušenosti průběžně dělit.
Tedy nezapomeňte, že to již není běžné vozidlo, kde opravy jsou za "pár peněz":
-příklad orientačních cen,:
přední LED Matrix světlo - 60 000 Kč
sonda NOx 20 000 kč (jsou 2ks)
rozvody 20 -40 000 Kč
výměna oleje DEXOS II 3000 kč
Nyní, v lednu 2023 jsem jsem s vozem prodělal výměnu rozvodů viz
https://www.opel-forum.cz/search.php?au ... 6&sr=posts
Tak zatím ahoj