Výměna oleje

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel_k
Příspěvky: 109
Registrován: 06 pro 2016, 09:05
Bydliště: Sokolovská uhelná pánev

Re: Výměna oleje

Příspěvek od pavel_k »

MatejZ píše:mám pocit, že mi začalo zezadu v oblasti kufru něco rezonovat na nerovnostech, ale zaboha nemůžu přijít na to CO
To mi občas dělá taky, v servisu zkusili nějak vyztužit tepelný štít nad zadním tlumičem výfuku, chvíli to dalo pokoj, ale už je to zpět. Asi začnu pátrat sám.
PS: mám taky HB
Astra K 1,4T 92kW Innovation 05/2016
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Sunman »

MatejZ píše:
Sunman píše:urobil som doma test skusobnou metodou. ktoru som kupil v ATna novom oleji, po 5t a 25t. vysledky po 5 a 25 boli takmer rovnake.

ale to je jedno. zakladna otazka je: kolko ma vydrzat motor vo vasom aute?
Nějak jsem nepochopil ten Tvůj test (možná je to tím, že jsem blonďatej), takže ani nechápu, co jsi tím chtěl říct :D
.
tento "kvapkový" test ukáže vodu, palivo a nečistoty v oleji. Urobil som ho na novom oleji, kde všetko bolo OK. Urobil som ho potom po 5000km a 25000km a tieto dve vzorky boli takmer identické, t.j. degradácia oleja medzi 5000km a 25000km nebola vôbec zásadne rozdielna.
Takže za mňa buď výmena oleja podľa ukazovateľa (ak pripustíme, že vzorky boli po 5000km akceptovateľné) na palubke alebo každých max 500km ak má auto vydržať poriadne dlho (teda minimálne 2 miliony km), pretože už po 5000km tam bola známka degradácie a teda jazdiť s takýmto strašným olejom 15000km nemožno zrejme odporúčať. :mrgreen:
desiatky služobných áut ktoré väčšinou vodiči nijako nešetria ukazujú že výmena podľa palubného počítača je OK.

Za mňa, než do prehnanej starostlivosti o olej, lak karosérie, tmavé folie nalepené všade kde sa dajú nalepiť a iné zbytočnosti radšej investujte prachy do kvalitnej detskej sedačky, žiaroviek (ak máte žiarovky) ktoré nebudú mať čierne baňky, pravidelnej výmeny brzdovej kvapaliny, pneumatík a pod.
Pekný slnečný a beznehodový víkend.
Tanguero
Příspěvky: 39
Registrován: 11 zář 2017, 09:27

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Tanguero »

Sunman píše:
MatejZ píše:
Sunman píše:urobil som doma test skusobnou metodou. ktoru som kupil v ATna novom oleji, po 5t a 25t. vysledky po 5 a 25 boli takmer rovnake.

ale to je jedno. zakladna otazka je: kolko ma vydrzat motor vo vasom aute?
Nějak jsem nepochopil ten Tvůj test (možná je to tím, že jsem blonďatej), takže ani nechápu, co jsi tím chtěl říct :D
.
tento "kvapkový" test ukáže vodu, palivo a nečistoty v oleji. Urobil som ho na novom oleji, kde všetko bolo OK. Urobil som ho potom po 5000km a 25000km a tieto dve vzorky boli takmer identické, t.j. degradácia oleja medzi 5000km a 25000km nebola vôbec zásadne rozdielna.
Tento tzv. test ukáže ho...vno. Všiml jsem si, že olej na přímovstřikovém turbo motoru se chová podobně jako motor v turbodieselu. Velice rychle se zabarví dočerna. Otázka je zda za to můžou saze, které vznikají v přímovstřiku, nebo turbo. Ve dvacet let starém motoru FIAT je olej krásně čistý i po 20 tisících km.
Dupl3xx
Příspěvky: 38
Registrován: 19 pro 2015, 15:04

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Dupl3xx »

Mohl by mi nekdo poradit, kde ma Kcko olejovej filtr? Nemuzu ho najit. Díky
Uživatelský avatar
risar
Příspěvky: 24
Registrován: 23 črc 2018, 17:25

Re: Výměna oleje

Příspěvek od risar »

Dupl3xx píše:Mohl by mi nekdo poradit, kde ma Kcko olejovej filtr? Nemuzu ho najit. Díky
Ze spodni strany motoru (1.4T, 110kw) hned vedle olejove vany. Ma modrou barvu.
Astra K ST - 1.4T - 110kW - innovation - barva černá metla - MY2018
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Sunman »

Tanguero píše: tento "kvapkový" test ukáže vodu, palivo a nečistoty v oleji. Urobil som ho na novom oleji, kde všetko bolo OK. Urobil som ho potom po 5000km a 25000km a tieto dve vzorky boli takmer identické, t.j. degradácia oleja medzi 5000km a 25000km nebola vôbec zásadne rozdielna.

Tento tzv. test ukáže ho...vno. Všiml jsem si, že olej na přímovstřikovém turbo motoru se chová podobně jako motor v turbodieselu. Velice rychle se zabarví dočerna. Otázka je zda za to můžou saze, které vznikají v přímovstřiku, nebo turbo. Ve dvacet let starém motoru FIAT je olej krásně čistý i po 20 tisících km.
Vôbec nejde o farbu oleja. Pokiaľ meníš podľa farby tak skutočne po 200km je olej v CDTI černý jak čert. Na teste, ktorý som písal hlavne vidíš vodu a nariedenie palivom.
Z tvojho príspevku som pochopil len toľko, že "sis všiml" a že máme vymeniť hlavne motory v našich autách za staré fiaťácké a nemusíme meniť olej ani po 20000km. hm. tak skúsim nejaký zohnať na šrotovisku.

Tak vážne. Za mňa:
- olej podľa palubného počítača. kto jazdí málo tak ho vymení po roku a to bude povedzme mať najazdené 10-15t km
- kto jazdí viac než 30t km za rok tak jazdí dlhšie vzdialenosti, nie neustále studený motor.

Takže nič proti ničomu v tomto vlákne.
Na záver, viac než na olej by som dbal na výmenu rozvodov - max 130t km a viem o čom hovorím. Aby vám skutočne motor vydržal 300 000km bez problémov a nie "dlhšie" pretože dodnes tu nikto nepovedal koľko to teda má byť.
Tanguero
Příspěvky: 39
Registrován: 11 zář 2017, 09:27

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Tanguero »

Já měnil olej po necelém roce a 10kkm. Vyzval mě k tomu palubní počítač. Jak měří čidlo kvalitu oleje nevím, rád se nechám poučit, napadá mě snad vodivost. Tu může ovlivňovat obsah vody a karbonu - uhlíkových sloučenin v oleji.
Neradím nikomu měnit motor za starý FIRE z FIAT-u, i když ten motor byl na svou dobu geniální. Jen mám z toho, jak se barví olej v přímovstřiku s turbem, špatný pocit. Znamená to totiž, že při provozu vzniká hodně sazí. A ty nekončí jen v oleji, ale i v sání. A tam se usazují na ventilech a nejsou oplachovány směsí benzínu a vzduchu. Viděl jsem pár dieselů po 150000, některé kanálky v sání prakticky ucpané. Teď řešíme nějaké LSPI, ale jak bude ten motor vypadat po 150kkm?
Odkud máš ten údaj o 130kkm pro výměnu rozvodů? Asi myslíš CDTI, ne? Benzíny mají řetěz, tam by to mělo vydržet dýl.
Marek L
Příspěvky: 194
Registrován: 21 úno 2017, 16:20

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Marek L »

Žádné kvalitativní čidlo tam podle mě není. Když to v 80 procentech zkusíš vyresetovat, skočí to zpátky na 100 a ani po chvíli to neskočí hned na původních 80.
Bylo mi řečeno, že je to jakýsi software, který obecně řečeno počítá z údajů řídící jednotky počet startů, dobu chodu motoru a hlavně zda za tu dobu dosáhl olej správné provozní teploty, možná i další hodnoty (nevím) a z toho pak matematicky odvozuje pokles procent směrem k nule.
Jinými slovy, když po výměně oleje nastartuješ auto 100x denně a jedeš jen 200 m za roh k sousedovi, tak máš pravděpodobně za týden 0 procent a jdeš měnit znova :lol:
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
sladas opc
Příspěvky: 1026
Registrován: 08 bře 2011, 10:26

Re: Výměna oleje

Příspěvek od sladas opc »

http://www.millersoils.cz/cfs-5w401

tohle naleju priste do astry..
Opel astra K 1.4turbo 110kw..dynamic..led matrix,navi,18bicolor atd..
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Colommbo »

Špičkový olej, pravda. Nicméně stále platí a platit bude, že "obyčejný dobrý" olej udělá stejnou službu, pro motor jsou mnohem důležitější intervaly výměny a (pokud to jde) režim jízd. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“