MatejZ píše:Sunman píše:urobil som doma test skusobnou metodou. ktoru som kupil v ATna novom oleji, po 5t a 25t. vysledky po 5 a 25 boli takmer rovnake.
ale to je jedno. zakladna otazka je: kolko ma vydrzat motor vo vasom aute?
Nějak jsem nepochopil ten Tvůj test (možná je to tím, že jsem blonďatej), takže ani nechápu, co jsi tím chtěl říct
.
tento "kvapkový" test ukáže vodu, palivo a nečistoty v oleji. Urobil som ho na novom oleji, kde všetko bolo OK. Urobil som ho potom po 5000km a 25000km a tieto dve vzorky boli takmer identické, t.j. degradácia oleja medzi 5000km a 25000km nebola vôbec zásadne rozdielna.
Takže za mňa buď výmena oleja podľa ukazovateľa (ak pripustíme, že vzorky boli po 5000km akceptovateľné) na palubke alebo každých max 500km ak má auto vydržať poriadne dlho (teda minimálne 2 miliony km), pretože už po 5000km tam bola známka degradácie a teda jazdiť s takýmto strašným olejom 15000km nemožno zrejme odporúčať.
desiatky služobných áut ktoré väčšinou vodiči nijako nešetria ukazujú že výmena podľa palubného počítača je OK.
Za mňa, než do prehnanej starostlivosti o olej, lak karosérie, tmavé folie nalepené všade kde sa dajú nalepiť a iné zbytočnosti radšej investujte prachy do kvalitnej detskej sedačky, žiaroviek (ak máte žiarovky) ktoré nebudú mať čierne baňky, pravidelnej výmeny brzdovej kvapaliny, pneumatík a pod.
Pekný slnečný a beznehodový víkend.