Stránka 74 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 08:06
od kisond
Zdravím,
Přidávám svoji teorii jedná se čistě o spekulaci. Dle mého názoru za vše může Euro6. Jakmile se dá plný plyn řídicí jednotka na základě dat z elektronického plynu zvolí určitou matici/mapu paliva a vzduchu. Podle mě je matice zvolena poněkud nešťastně a ve zmiňovaných otáčkách to utne jedna z lambda sond, která zaznamená bohatou směs a díky Euro6 celé utne aby nebyly vysoké emise. Řídicí jednotka v ten moment neví co dělat a proto s časovým odstupem přeskočí na další řádek matice. Slyšitelná rezonance rovněž nemusí být problém, neb se může jednat třeba i o plastový díl (prostě cokoli co je poblíž motoru) co má mezní rezonanční frekvenci zrovna na inkriminovaných otáčkách a je zrovna ve slyšitelném spektru.
Čidlo vibrací s tím nemá podle mě nic společného ano pokud vyhodnocuje špatně řídicí jednotku to poblázní ale toto vše zaznamená data log a bude viditelné v diagnostice.
Bohužel v tento moment je to poměrně „dobrá“ závada pro OPEL. Zákaznici si stěžují, ale bohužel nemají to jak dokázat, jedna se o tak ojedinělou, specifickou chybu a co je horší špatně simulovatelnou, že v tuto chvíli s tím pomalu nic neuděláme a obavám se, že oprávněna reklamace nebude uznána.
Jediná možnost je znát přesně za jakých okolnosti jev se vyskytuje tj. nasimulovat ho. A hlavně umět ho před servisem nasimulovat, kdy o to požádají. Druhá věc je vše zachytit na video a doložit spolu s VIN auta pro prozkoumání zkušeným mechanikem třeba RomanK z Brna je zde na fóru.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 09:34
od mia
kisond, zdá sa výborný postreh, ja si tiež myslím, že za všetkým hľadaj veľmi prísnu normu euro6. Pri 1,4T 110kW a 250Nm je zrejme už celkom problém ustrážiť emisie. Zrejme preto starší 1,4T 103kW 200Nm (vyrábaný v rakúsku) s tým problém nemá. Proste sa opičil parametrami za VW a tak má podobné problémy. Zrejme prišli na to, že "nafúkať" malý objem na veľký výkon asi emisiam moc neprospieva a tak sa pripravuje 1,5T jak u VW tak aj u Oplu. Ford na to prišiel už skôr ;)
Zrejme Opel by vedel veľmi rýchle tento problém vyriešiť, ale to by musel ísť s krúťakom poťažmo aj s výkonom o niečo dole :!: A to si bohužial nemôže dovoliť, hrozili by mu žaloby :ugeek:
Ale je to čiste len moja špekulácia

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 09:39
od tosen
nie je potreba nic simulovat, stacilo by dokopat servis aby rozobral motor a pozrel na piesty. Niekde davnejsie tu bolo aj foto piestu, kde sa vyskytoval tento problem a bolo na nom evidentne vidiet ze s motorom nie je nieco v poriadku.
Takze len najst sposob aby sa servis do toho motora pozrel.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 10:12
od mattonecz
v Srbovi sem se ptal jestli by to byli ochotný udělat nebo jestli na to potřebujou nějakej důvod a vypadalo to že by se nechali ukecat.
já si tam nechám přezout gumy a asi i udělat olej tak by to mohli vzít při tom

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 10:14
od OnMi
tosen píše:nie je potreba nic simulovat, stacilo by dokopat servis aby rozobral motor a pozrel na piesty. Niekde davnejsie tu bolo aj foto piestu, kde sa vyskytoval tento problem a bolo na nom evidentne vidiet ze s motorom nie je nieco v poriadku.
Takze len najst sposob aby sa servis do toho motora pozrel.
Ahoj,

rozdelani motoru dokud 'pouze' skube a klepe, ale nerozsvecuje se kontrolka ECU je nesmysl. V tu chvili je 'zatím' mechanicky vse v poradku. Praskly pist je az konecne stadium v dusledku detonačního spalovani (LSPI) a pak je uz vse zcela zrejme. Otazka je jen jak dlouho je motor schopen snášet detonacni spalovani. Pokud prezije 20-30 tis. tak jako ty na UK foru, je to nase plus, protože to většina lidi udeje do dvou-tri let. Pak ma Opel problém. Pokud je bude trvat dele a vyjde to po 3-5lete zaruce, mame smulu my. To je oc tu bezi. Jsem v kontaktu s několika soudnimi znalci a problém se snazim aktivne resit. Ještě je tu moznost hromadne zaloby. Pracuji na tom. Kazdopadne to snadne a rychle nebude.

OnMi

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 15:23
od trembel
Mne sa trhanie objavilo po asi 8-9 tis. kilometroch, niekedy 1x za tyzden, inokedy 3x za den. Ked som to v servise reklamoval, tvrdili, ze je to kvalitou benzinu a nejake vzorky (nie moje) posielali do DE a ze mam tankovat 98. Pri 18500 som bol na vymenu oleja a odvtedy sa mi trhanie neprejavilo ani raz, aj ked som to skusal vyvolat. Od vymeny som najazdil 2000 km.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 15:52
od mattonecz
mě čeká olej při stejných KM tak uvidíme. jakej zvuk má tvůj motor na volnoběh? mě to dost hlasitě cvaká což nedělalo. i když sem dolil 0,4 litru oleje tak to neutichlo

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 16:03
od trembel
Teraz, ked je chladnejsie tak prvych par minut trochu bzuci, ale nie na volnobehu, len v otackach nad. Po zohriati OK.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 16:15
od mattonecz
to bzučení znám.
mám na mysli když otevřeš kapotu a vyloženě posloucháš motor. dřív běžel krásně teď je takový hlučný.
kámoš technik teda řikal že to není nic strašnýho ale rád za to nejsem

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 pro 2016, 19:31
od sladas opc
kisond píše:Zdravím,
Přidávám svoji teorii jedná se čistě o spekulaci. Dle mého názoru za vše může Euro6. Jakmile se dá plný plyn řídicí jednotka na základě dat z elektronického plynu zvolí určitou matici/mapu paliva a vzduchu. Podle mě je matice zvolena poněkud nešťastně a ve zmiňovaných otáčkách to utne jedna z lambda sond, která zaznamená bohatou směs a díky Euro6 celé utne aby nebyly vysoké emise. Řídicí jednotka v ten moment neví co dělat a proto s časovým odstupem přeskočí na další řádek matice. Slyšitelná rezonance rovněž nemusí být problém, neb se může jednat třeba i o plastový díl (prostě cokoli co je poblíž motoru) co má mezní rezonanční frekvenci zrovna na inkriminovaných otáčkách a je zrovna ve slyšitelném spektru.
Čidlo vibrací s tím nemá podle mě nic společného ano pokud vyhodnocuje špatně řídicí jednotku to poblázní ale toto vše zaznamená data log a bude viditelné v diagnostice.
Bohužel v tento moment je to poměrně „dobrá“ závada pro OPEL. Zákaznici si stěžují, ale bohužel nemají to jak dokázat, jedna se o tak ojedinělou, specifickou chybu a co je horší špatně simulovatelnou, že v tuto chvíli s tím pomalu nic neuděláme a obavám se, že oprávněna reklamace nebude uznána.
Jediná možnost je znát přesně za jakých okolnosti jev se vyskytuje tj. nasimulovat ho. A hlavně umět ho před servisem nasimulovat, kdy o to požádají. Druhá věc je vše zachytit na video a doložit spolu s VIN auta pro prozkoumání zkušeným mechanikem třeba RomanK z Brna je zde na fóru.
proc by nemelo cidlo klepani s timto nic spolecneho???cidlo klepani dava impuls jednotce a ta nastavuje zapalovani..
mechanik zazil i porblem kdy vymenil cidlo a vse bylo ok a pritom diagnostika nic neukazala..