Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Napsal: 30 kvě 2024, 21:12
lubaan píše: ↑09 říj 2023, 04:47 Ahoj, přidám se.
...
Emisní systémy by měly bejt pro oba motory stejný. A bohužel problémy tam jsou. Jak s DPF, tak s močovinou. Odcházejí čidla NOX, mění se komplet s řídící jednotkou, cena cca 20 tis.za kus, jsou tam dvě. Občas se objeví problém se vstřikovačem močoviny, někdy s čerpadlem- močovina zateče do el.konektoru, kde to pak koroduje, mění se celej modul čerpadla. U DPF bejvá problém, kdy diagnostika vypíše závadu P2002 - nízká účinnost filtru pevných částic. Filtr bejvá prasklej a propouští saze. Servisy to řeší výměnou filtru, na německým fóru se v poslední době mluví o ceně kolem 4 tis.€. Otázka je, jakej jízdní profil měly auta s tímhle problémem, ale často se v německých diskusích dušujou, že po městě skoro nejezdí a stejně mají tenhle problém. Navíc v Německu začínají mít majitelé Insignií (vlastně aut všech značek, ne jen Opel) další problém. Na emisích totiž od letošního července začali měřit počet částic ve výfukových plynech motorů od EURO 6 a občas nějaký auto neprojde. Limit je 250 tis. částic, auta s prasklým DPF mají počet částic v milionech. U nás se tohle ale zatím neměří. Už jsem se byl na pár autech podívat. Viděl jsem jich cca 10. Z toho jedno mělo koncovku výfuku uvnitř totálně černou s vrstvama sazí při nájezdu 180 tis. Dvě měly trochu špinavou, na prstech tmavě šedý šmouhy, u dalších dvou byl na prstech jen takovej slabej nádech šedý, ostatní auta měly koncovku úplně čistou. Auta měly najeto zhruba od 60 do 280 tis.km. Přitom ale neplatilo, že čím míň km, tím čistější koncovka výfuku. Prošmátnul jsem výfuky i u Passatů, Octavií nebo Superbů a musím bohužel říct, že v tomhle ohledu je na tom koncern o něco líp, i když se taky něco najde. Proto taky trochu váhám, jestli nejít radši do Passata nebo Superba. Martin Vaculík ze Světa Motorů tvrdí, že odcházející čidla NOX mají hodně na svědomí právě prasklý DPF, kdy saze čidlo zanesou.
...........
Ahoj tak po téměř 3 letech s Insignií 2.0 CDTI se objevil další problém: po plánované (a zde doporučované) výměně rozvodů a řetězu vaček + ročním servisu (autorizák BS Auto) se po 70 km objevila kontrola výfukového systému a nakrátko i nouzový režim. Po restartu zbyla jen kontrolka, motor se nadále chová normálně. Dnes diagnostika v servisu- chyba P244B- interpretace jako poškození DPF filtru, prý propouští saze a je třeba ho vyměnit. Po vymazání chyb se chyba znovu neobjevila (ujeto ale pouze cca 20km). Koncovka výfuku je jen lehce zašpiněná, ne plná sazí, víc neumím zjistit. Co si o tom myslíte? Je opravdu třeba výměna DPF nebo nějaký jiný postup? Auto má najeto 115000km, já ho mám od 60tkm, smíšený provoz- krátké i dlouhé trasy, ale město téměř denně. Nejsem z kvality auta tedy nadšený, jsou zvuky od podvozku, navrženy výměny na zadní nápravě a 1x adaptivní tlumič, zdá se mi to docela brzy a docela drahé.