DPF FILTR - totálně ucpaný
Moderátor: Moderátoři
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
stejně nechápu jak to poznáte, po 4 letech provozu nemohu s jistotou vůbec tvrdit, právě probíhá regenerace. A podle velké diagnostiky dělané minulý týden (z důvodu kontrole na brzdě) je DPf jako nové...do práce jezdím 25km ale určitě 1-2x za nádrž letím po dálnici...
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
- Reklama
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Tak hlavně podle aktuální spotřeby. Je zvýšená cca 2-3 litry.
Poznáš to i na volnoběh, ukazuje to 2-3 litry. Za jízdy odstavíš nožku z plynu a je tam pořád spotřeba, žádná nula.
Asi tak.
Ahoj.
Poznáš to i na volnoběh, ukazuje to 2-3 litry. Za jízdy odstavíš nožku z plynu a je tam pořád spotřeba, žádná nula.
Asi tak.
Ahoj.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Krom zvysene spotreby, ktera je nejviditelnejsim pruvodnim jevem, ze ti napriklad i prumerna spotreba se behem vypalovani zvedne podle najezdu ( mne asi o 1l na 30km ceste do prace), jsou dalsimi jevy napriklad zapnute vyhrivani zadniho skla a zrcatek, i kdyz si je rucne nezvolil a nesviti tlacitka a taky u nekterych PP lze videt seznam spotrebicu, ktere zatezuji alternator a tam behem vypalovani vyskoci myslim prave to vyhrivani oken, ktere samozrejme v lete nepujde poznat:-).
Ja si vsimnu i lehce letargicke reakce na plyn behem vypalovani.
Ale nejcasteji to poznam podle spotreby, to je jasne.
Pouzivam ELM327+appku hlavne k tomu, abych vedel kdy vypalovani skonci, kdyz uz teda nekdy zacne v nevhodnou chvilil.
A snazim se jej vzdy dokoncit jizdou a ne pri stani na volnobeh.
Pokud jsem na dalnici tak tomu pridam, protoze pak je DPF lepe vypaleny a regenerace pak probehne pozdeji.
Pravidelne vypaluju po 750-850km a pokud se mi podari filtr dobre vypalit jizdou po dalnici, tak i po 1050-1100km.
Pricemz nejcastejsi cesty mam 30-35km, semtam couracka 5+5km.
Ja si vsimnu i lehce letargicke reakce na plyn behem vypalovani.
Ale nejcasteji to poznam podle spotreby, to je jasne.
Pouzivam ELM327+appku hlavne k tomu, abych vedel kdy vypalovani skonci, kdyz uz teda nekdy zacne v nevhodnou chvilil.
A snazim se jej vzdy dokoncit jizdou a ne pri stani na volnobeh.
Pokud jsem na dalnici tak tomu pridam, protoze pak je DPF lepe vypaleny a regenerace pak probehne pozdeji.
Pravidelne vypaluju po 750-850km a pokud se mi podari filtr dobre vypalit jizdou po dalnici, tak i po 1050-1100km.
Pricemz nejcastejsi cesty mam 30-35km, semtam couracka 5+5km.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
- vasekpetr1
- Příspěvky: 213
- Registrován: 21 čer 2019, 17:51
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
U svého auta to spolehlivě poznám jednak podle chování reakce motoru za plynem (je lenivější), co za normálu zvládne "čtverka" (jízda kolem padesátky na rovině), to musím držet na "trojku", dále za volnoběhu charakteristickým bubláním motoru, no a potom tou zvýšenou spotřebou a "padáním" kilometrů na dojezdu .
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
...a bydlím v Hospodě - Červené....
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Naprosto ideální stav, tak je to spravne, tak to ma byt! A že správně zmiňuješ (samo)zapnutí vyhřívání zadního okna a vnějších zrcátek - někteří zruční majitelé aut s bleskem ve znaku (co podobají se zázraku) si do obvodu vyhřívání napojují diodu, která jim pak, umístěna šikovně někam do zorného pole řidiče, signalizuje zapnutí systému a tedy i regeneraci DPF.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
vše co říkáte se snažím sledovat, ne 100% času.
Lenivost u 81 kW nepoznáš...
Jestli mi za jizdy začne topit zadní sklo nepoznám - ale ani si nevybavím zda by svítila kontrolka
jediné na co si dávám pozor, když dojedu do cíle - nechám motor "vydechnout" 5-10 vteřin, (odpoutat, kouknu jak parkuju, jaký josu venku holky, mobil klíče a hlavně otáčky pod 1000, pak vypínám - nikdy jsem neměl 2-3000.
Lenivost u 81 kW nepoznáš...
Jestli mi za jizdy začne topit zadní sklo nepoznám - ale ani si nevybavím zda by svítila kontrolka
jediné na co si dávám pozor, když dojedu do cíle - nechám motor "vydechnout" 5-10 vteřin, (odpoutat, kouknu jak parkuju, jaký josu venku holky, mobil klíče a hlavně otáčky pod 1000, pak vypínám - nikdy jsem neměl 2-3000.
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Pri vypalovani na volnobeh nejsou otacky 2-3000, jsou myslim jen trochu zvysene.
EM327 stoji v Cine as 200Kc, app je zadarmo.
Vzdy budes vedet aspon orientace, kolik mas od posledniho vypalovani najeto, na kolik % je DPF zaplnen
a budes mit nastroj, jak predvidat vypalovani a prizpusobot tomu treba svou jizdu.
EM327 stoji v Cine as 200Kc, app je zadarmo.
Vzdy budes vedet aspon orientace, kolik mas od posledniho vypalovani najeto, na kolik % je DPF zaplnen
a budes mit nastroj, jak predvidat vypalovani a prizpusobot tomu treba svou jizdu.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
krabičku mám, nikdy tam nebylo víc jak 20%...neva, důležité je, že o něm nevím!
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahojte. Pred rokom som bol na STK a EK a neprešiel som EK lebo mi namerali 0,6 spaliny a mám dovolené max 0,5. Dal som to na diagnostiku do BOSCH servisu a že mám prdnutý DPF filter (cca 200000km). Výmena ma vyšla aj s prácou 680€. A od tohto momentu vznikol problém. Predtým mi auto regenerovalo po cca 800km a po výmene DPF 250-280km. Tankujem obyčajnú naftu na Shell. Sem tam natankujem aj tu kvalitnejšiu a regenerácia sa mi spustí po 120km ((. Jazdím každý pracovný deň do práce 20km. Bol som to aj reklamovať v BOSCH servise a že je všetko OK. Pri každom tankovaní používam aj VIF-ko. Raz za rok použijem aj čistič palivového systému a motorového systému. Samozrejme každú regeneráciu nechám plne dobehnúť, čiže jazda navyše cca 15km.
Interval regenerácie pri normálnej nafte cca 250km a pri kvalitnejšej cca 120km je normálne?
Že by sa mi pri kvalitnejšej nafte čistil výfukový systém a tým aj rýchlejšie zahltí DPF-ko?
Kúpil som si aj OBD II ale nekomunikuje s mojim motorom. Už som z toho na prášky (
Ďakujem za každú radu resp. riešenie.
Opel Astra 1,7CDTI ECO (r.v. 12/2010) ; 81kw ; motor Z17DTJ ; naj. 230000km
Interval regenerácie pri normálnej nafte cca 250km a pri kvalitnejšej cca 120km je normálne?
Že by sa mi pri kvalitnejšej nafte čistil výfukový systém a tým aj rýchlejšie zahltí DPF-ko?
Kúpil som si aj OBD II ale nekomunikuje s mojim motorom. Už som z toho na prášky (
Ďakujem za každú radu resp. riešenie.
Opel Astra 1,7CDTI ECO (r.v. 12/2010) ; 81kw ; motor Z17DTJ ; naj. 230000km
- vasekpetr1
- Příspěvky: 213
- Registrován: 21 čer 2019, 17:51
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Já myslím, že je hlavní problém v těch dvaceti kilometrech, co jezdíš do práce - příliš krátká doba pro naftový motor, chtělo by to čas od času udělat delší trasu, aby se motor trochu lépe prohřál. Samozřejmě může být i problém v motoru, ale ty krátké trasy jsou pro naftu zabiják. Mám to podobně, manželka jezdí s 1,9 CDTI 15 km do práce a regenerace je každou chvíli. Až když ho vezmu do práce 40 km, tak je spokojen a regeneruje jednou za čas.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
...a bydlím v Hospodě - Červené....