Stránka 10 z 11

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 19 dub 2025, 15:17
od swift111
Hezký den, jsem tu nový a koukám že to zde moc nežije:-)) ... ale musím se podělit o neštěstí - nákup nového opelu mokka ... koupeno nové v listopadu 24, mokka 1,2 100 kw s několika pakety.. krom vyhřívání sedaček a celkem zbytečného vyhřívání volantu je zbytek úplně k ničemu.. ano , že v noci vidím v osvětlených kapsách dveří co tam mám je hezké, ale už i 10 let staré dacie v základu mají osvětlení kastlíku v palubce- zde nic- tma:-) , hlídání mrtvého úhlu je i za opravdu mírného deště jako barevná hudba, ale projíždějící auta to moc registrovat nechce, android auto je asi na heslo( které nevím) :-)) , parkovací senzory občas napíšou že jsem je deaktivoval, kamera je s rozlišením na úrovni cca 20 let zpět , celý infosystem nepřehledný a už se občas i za jízdy sám vypnul, ukázal mi znak opelu a zase se zapnul, rychlostní limity jdou asi podle nálady, někdy ano, někdy jen čárky a bezklíčkové otevírání je také bomba.. občas mávám u auta ovladačem jako blbec a nic.. musím zmáčknout tlačítko... zejména příchod z boku od řidiče ( jenže tam chodím teměř pokaždé) to nemá rádo... prostě si před každou jízdou říkám- copak dnes nebude zase fungovat. Asi mi nezbyde nic než pokusy o reklamace, ale jsem zvědavý- prodejce opel přestanete zajímat v okamžiku zaplacení peněz a předáním vozu. Abych jen nehaněl, auto jede pěkně, je relativně tiché a pěkně sedi na silnici... Jen servisní interval si asi můžu vybrat- v servisním plánu 15 tis km, v info v autě 25 tis km.
Už to není asi co to bylo... můj poslední opel byl před cca 33 lety opel record 2.0 S kupé ... a šlapal jak hodinky,

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 20 dub 2025, 19:10
od standa.
Na tohle https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... t/1106152/ jsem narazil nedávno a je na tom obdobně, akorát to je Oktávka.

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 22 dub 2025, 06:35
od Astra - R@SAG
Opel Mokku jsme testoval a vše fungovalo na první dobrou i to co zde je popisováno. Určitě doporučuji co nejrychleji řešit v rámci záruky. Jinak souhlasím, ta kamera není nic moc.

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 22 dub 2025, 15:57
od Herr Blitz
swift111 píše: 19 dub 2025, 15:17 Hezký den, jsem tu nový a koukám že to zde moc nežije:-)) ... ale musím se podělit o neštěstí - nákup nového opelu mokka ... koupeno nové v listopadu 24, mokka 1,2 100 kw s několika pakety.. krom vyhřívání sedaček a celkem zbytečného vyhřívání volantu je zbytek úplně k ničemu.. ano , že v noci vidím v osvětlených kapsách dveří co tam mám je hezké, ale už i 10 let staré dacie v základu mají osvětlení kastlíku v palubce- zde nic- tma:-) , hlídání mrtvého úhlu je i za opravdu mírného deště jako barevná hudba, ale projíždějící auta to moc registrovat nechce, android auto je asi na heslo( které nevím) :-)) , parkovací senzory občas napíšou že jsem je deaktivoval, kamera je s rozlišením na úrovni cca 20 let zpět , celý infosystem nepřehledný a už se občas i za jízdy sám vypnul, ukázal mi znak opelu a zase se zapnul, rychlostní limity jdou asi podle nálady, někdy ano, někdy jen čárky a bezklíčkové otevírání je také bomba.. občas mávám u auta ovladačem jako blbec a nic.. musím zmáčknout tlačítko... zejména příchod z boku od řidiče ( jenže tam chodím teměř pokaždé) to nemá rádo... prostě si před každou jízdou říkám- copak dnes nebude zase fungovat. Asi mi nezbyde nic než pokusy o reklamace, ale jsem zvědavý- prodejce opel přestanete zajímat v okamžiku zaplacení peněz a předáním vozu. Abych jen nehaněl, auto jede pěkně, je relativně tiché a pěkně sedi na silnici... Jen servisní interval si asi můžu vybrat- v servisním plánu 15 tis km, v info v autě 25 tis km.
Už to není asi co to bylo... můj poslední opel byl před cca 33 lety opel record 2.0 S kupé ... a šlapal jak hodinky,
My máme doma Mokku víc jak 2 a půl roku a nemůžeme si nějak moc stěžovat :) .
Rozhodně s Tebou nesouhlasím, že vyhřívání volantu je zbytečné - já už auto bez této fičury nechci - k nezaplacení :mrgreen: !
Jak je to s osvětlením kastlíku nevím, je tak strašně hluboký a od řidiče tím pádem nedosažitelný, že jsme do něj naházeli servisku, návod, hadr na okna a prakticky ho neotevíráme, ale až dnes pojedu domů, tak se zkusím mrknout, ale měl jsem za to, že tam světýlko je...
Hlídání mrtvého úhlu u nás fungovalo úplně stejně jako v autech jiných značek, které jsem měl možnost vyzkoušet - auta ve slepém úhlu to bralo spolehlivě, na obvyklé manželčině trase zcela neomylně i jednu vytrčenou větev jednoho keře :lol: , ale jinak bez připomínek. Nicméně nám oběma tahá blikající kontrolka oči od silnice, tak jsme to trvale vypnuli (což není úplně samozřejmé, u mnoha aut se to po nastartování zase samo zapne...). Zjevně by to v Tvém autě chtělo zapracovat na nastavení a kalibraci radarů.
Pokud Android auto jedeš přes kabel, zkus začít výměnou kabelu. Drtivou většinu problémů s propojením má na svědomí nedostatečně kapacitní kabel.
Deaktivace parkovacích senzorů je divná - mají samostatné tlačítko.
Nepřehlednost infosystému jsem primárně nějak moc nevnímal, přešel jsem z jiné značky, takže jsem se to prostě učil od nuly. Jak moc to jde udělat líp jsem si uvědomil, když jsem pořídil domů novou Astru. Ale to je vlastnost, s tím se nic moc dělat nedá - jen si zvyknout. Ovšem možná by neškodilo ověřit, zda je celý systém zaktualizovaný. Což můžeš přes web Opelu a aktualizaci si nahrát z flashky v autě sám.
Rychlostní limity jsou příběh s mnoha vrstvami. Pokud má auto vestavěnou navigaci, tak primárně tahá informace z mapových podkladů - ty jsou od TomTomu a jsou k blití! HYUNDAI používá stejné a blbosti jsou u obou značek taky stejné. Myslel jsem, že hůř to udělat nejde, ale měl jsem možnost vyzkoušet Mercedes EQE a tam to bylo mimo realitu ještě víc. Kromě toho auto "čte" značky a údaj z map aktualizuje podle toho co si přečte, a pokud nemá vestavěnou navigaci, tak spoléhá jen na načtené značky. Tento systém je samozřejmě poněkud děravý a velmi často neví - tak nahodí čárky. A vrcholem je skutečnost, že neumí naše předpisy, a tudíž neumí zrušit rychlostní omezení křižovatkou! Pokud je mi známo, tak v Německu platí omezení dokud ho značka zase nezruší - křižovatka nekřižovatka. Systémy v autech tak vychází z většinového trhu, a tudíž ukazují bláboly, protože čekají na značku ukončující omezení. Zatím jsem potkal jediné auto, kde tohle fungovalo na 100% včetně ukončení omezení křižovatkou - Mazda MX-30. Jinak je to všude víc nebo ještě víc k ničemu...
Bezklíčové odemykání funguje takhle blbě s oběma klíči? Pokud jen s jedním, tak na reklamaci je klíč, pokud s oběma, tak na reklamaci je přijímač v autě.
Já jsem tedy se servisem tuhle zkušenost neudělal - našel jsem takový, který se opravdu snaží. Teď budeme hledat pazvuk, který se objevuje jen v určitých otáčkách. A oba přijímací technici jsou strašně zvědaví co to může dělat.

Podtrženo - systém mrtvého úhlu bych reklamoval, bezklíč bych otestoval jestli blbne jeden klíč nebo oba a podle toho bych řešil reklamací klíč nebo přijímač, s rychlostními limity se nic dělat nedá - to je prostě blbě vymyšlené od samého základu.
Infosystém bych nejdřív zaktualizoval a pokud by se dál restartoval, opět reklamace.
Pokud budou parkovací senzory nadále vypadávat - reklamace, tam může blbnout spínač deaktivace.
U AA bych vyzkoušel vícero kabelů, čím kapacitnější, tím lepší.

Vypadá to tak trochu na páteční auto, ale jestli se k tomu servis postaví profesionálně, tak se bolístky brzo vyřeší a Mokka Ti pak bude dělat radost - nás pořád baví a pořád se nám líbí ;) .

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 22 dub 2025, 17:30
od Herr Blitz
Světýlko v kaslíku fakt není :shock: .
Ale když rozsvítíš stropní bodovku u spolujezdce, tak svítí přímo do přihrádky, takže nedomyšlené to není, jen neobvyklé.
Mně chybí vnitřní osvětlení vzadu, při úklidu bych to ocenil, i když chápu proč tam není, i jsem pochopil proč zadní výplně dveří jsou celoplast a ne tak pěkný jako přední ;) .

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 22 dub 2025, 19:02
od Herr Blitz
Info o servisu dávané autem ignoruj, řiď se servisním plánem a při nejbližší návštěvè servisu si nech info v autě přenastavit ;) .

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 24 dub 2025, 15:43
od swift111
Díky za reakce , kabel byl to první co jsem zkusil, nejde... rychlostní limity se ruší křižovatkou a podobně, jen prostě občas přestanou fungovat, tlačítko na senzory auto nemá, ( mám senzory i zepředu) , vše se ovládá pře info systém, ... nyní čerstvě 2x nová věc- při startování i když mám sešláplou spojku, tak to píše abych sešlápl spojku a nestartuje.. .. a ano světlo vzadu má i auto za pár, jako madla na stropě, tady to nemá- ale to jsem věděl už při koupi vozu.. no vylezt ze zadních sedaček je děs ale mě tam nikdo nesedá- jen jsem to zkusil... a myslím že cca před 3 lety tam jesště nebylo na stropě to nouzové volání atd, tak je možná i trochu jiná elektronika vozu, nevím,,, jinak další šok po kouknutí do dna kufru- pod dvojitou podlahu- trochu jako dodělej si sám:-)) .. ostatně po zjištění, že ten motor je děsný frantík co žere rozvodové řemeny, necham auto dva roky do záruky a půjde dělat" radost" jinému ...

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 25 dub 2025, 07:03
od Astra - R@SAG
Jen chci upřesnit, ze Vaše Mokka 1.2 Turbo 100kW/136k nemá rozvody řemenem namáčeným v oleji ale už má řetěz. Jedná se o 3 generaci tohoto motoru a montuje se do modelu Mokka od 10/2023. Tak prosím není na místě šířit tyto informace.

Pokud májí modely Opel, koncernu PSA 1.2 Turbo 96kW/130k, jedná se o 2 generaci a zde je prívě uvedený rozvodový řemen namáčen do oleje. Prosím neplést si to, to je velmi podstatné. Řemen v oleji se doporučen měnit pči 100 000km nebo 6 let. Při každé garanční prohlídce se měší speciálním měrkou. Osobně doporučuji výměnu co 60 000km nebo 6 let.

U nové 3 generace, kde je typ rozvodu řetěz interval výměny není stanoven. Až začne být hlučky a nataženy, tak se mění.

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 25 dub 2025, 08:39
od swift111
Opět děkuji za reakci a poučení, ovšem vůz- vyrobeno dle štítků na motoru a příslušenství i dle typového listu 10/24,opel mokka 1.2 100 kw má řemen v oleji, je předepsaná jeho výměna a při každé výměně oleje kontrola. Tj nevím kdo z nás něco šíří- nyní potvrzeno i novým zaslaným servisním plánem přímo od centrály opel v Praze dle vin vozu. Výroba 10/24 - máčený řemen.

Re: Kupujeme Oplíka

Napsal: 25 dub 2025, 12:20
od Astra - R@SAG
Tak jsem se díval na technické informace k daným motorům v roce 2024 a výsledek je takový. Je jen otázkou, zda v autorizovaném service opravdu dodali správné informace, nebo je i možnost, že automobilka provedla změny znašení motorů. Opel Mokka byl první model, kde se oficiálně ve výrobě mantoval 3 generace motoru u Oplu.

Motor 1.2 Turbo 96kW/130k (2 generace)
EB2ADTS
EB2ADTSM

Motor 1.2 Turbo 100kW/136k (3 generace)
EB2LTD - pouze spalovací motor
EB2LTDH2 - zde se jedná o variantu s baterkou (Hybrrid 48V

Přépadně je to jednoduché a postačí se podívat, plnícím hrdlem pro motorový olej, zda tam je vidět uvedený rozbozový řemen a pokud ano, tak je jasné o jaký motor se jedná. Je na to i speciální nástroj, je měřicí vidlice od KS Tools s číslem 400.2118, více obrázek. Lze ho sehnat od cca 280 – 400Kč. Tím pak je možné zjistit stav řemene a zda je potřeba jeho výmena.

Podle Oplu (v roce 2021) se automobilka rozhodla upravit u těchto motorů veškeré intervaly. Zkrátily interval výměny rozvodového řemenu na 100 000 km / 6let (pouze výměna samotného řemenu) a při druhé výměně, to znamená 12 letech / 200 000 km výměna celé rozvorové sady. Výměnu motorového oleje snížen na max. 15 000 km.

Obrázek

Obrázek