Stránka 1 z 3

TPMS - baterie, výměna

Napsal: 03 lis 2020, 22:43
od standa.
Mám dvě TPMS sady 5 let staré a přirozeně očekávám, že v nich začnou odcházet baterie.
Risknul jsem na ebay koupi jednoho čidla navíc, které jsem po obdržení otestoval a funguje (viz. nulový tlak).
Obrázek
Když nějaká baterie umře, tak zajedu do pneuservisu a na daném kole nechám vyměnit jen čidlo. Původní ventilek bych tam klidně nechal, teoreticky to bude méně práce, kdyby tam byl nějak 'zarostlý'. Dělal jste to také někdo takhle? Samotný ventilek jde od čidla oddělit.
Obrázek
Pokaždé mrtvé čidlo rozeberu (i destruktivně), baterii vyměním a budu ho mít připravené na další přehození.
Obrázek
Uvnitř to vypadá takhle (to je obrázek od jiného člena z vypnutého jéčkového fóra).
Obrázek

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 04 lis 2020, 06:16
od Astra - R@SAG
Ahoj, taky mě čaká ta hranice životnosti a pokud ktomu dojde, zvažiji jeden plán, že koupim celoroční gumy, protože do hor nejezdíme v zimě a ve městě zima pomalu není a přezouvat už nebudu a čidla si ze zimních nechám. Případně budu postupovat jako ty :D :D .

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 04 lis 2020, 08:01
od standa.
Ještě jsem uvažoval o výměně vlastními silami, protože vyvažovat kolo by nebylo potřeba, ale po shlédnutí nějakých videí, raději zajedu do pneuservisu.
https://www.youtube.com/watch?v=Gzm2gbrUyPk
https://www.youtube.com/watch?v=cpVTh158FjM
https://www.youtube.com/watch?v=PDpDma-p2yk
Ani netuším, čím se maže guma při styku s ráfkem, 5 let jsem nebyl v pneuservisu :)

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 28 čer 2021, 11:24
od Marek L
Stando?
Na Astře jsem to ještě neřešil, ale hodlám to udělat stejně. Na Insignii jsem použil stejný recept jako ty. Jedno rezervní čidlo s novou baterií na výměny. Čidlo se dá celkem jednoduše rozkrojit např lámacím nožem. Chci se zeptat. Čím si to čidlo zpátky slepil, nebo jak? Já nakonec dvousložkovým epoxidem.

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 06 lis 2021, 20:45
od zarni
Ahoj. Dovolil bych si dotaz k čidlům tlaku. Chci kupovat druhou sadu disků na léto, allu. Jak je to s čidly tlaku, pokud koupím originály (cca 1000,- za kus), nebude s nimi nějaký problém? Je nutné načítání - párování, nebo se načtou samy? Pokud bych koupil nějakou druhovýrobu (např.VDO, Mobiletron...), budou fungovat také bez problémů? Zkoušel to někdo?

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 07 lis 2021, 11:41
od Marek L
Ahoj. Zatím nezkoušel, ještě pořád jedou originály na první baterii, ale podle toho,co je tu doposud popsáno se samy asi nenačtou. Vzdy se tu píše o oranžové krabičce, akorát nevím, zda to pro všechny ročníky Astry J.

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 08 lis 2021, 09:34
od xzar
Ahoj,

čidla se sami nesynchronizují. Pokud se bavíme o aktivních čidlech v kolech.
Já mám z ali tuto krabičku :https://www.aliexpress.com/item/3279885 ... 4c4dQYCxaR
a v pohodě po výměně auto obejdu a synchonizuji.
Synchro udělají i v pneuservise, ale samo za poplatek.

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 08 lis 2021, 11:54
od Astra - R@SAG
Pokusím se to popsat co nejlépe.

Ostry 2009 - 2014 měli čidla tlaku volitelné a šli i deaktivovat nardvalo, tak že super. S příchidem nařízení EU se do Aster J cca 2014 / 09 začli montovat aktivní čidla pneu a ty deaktivovat v ŘJ nelze, díky nařízení EU. Proto jak člověk přezuje jednu sadu pneu za druhou, tak je potřeba provést párování a tím dojde k načtení nových údajů, jinak místo hodnot tlaku jsou zde čárky a na přístrojovce se rozsvítí kontrola. Párování se provádí oranžovou krabičkou, co je v příspěvku výše. Uvedená krabička páruje mnoho modelů, ale při koupi je potřeba dát pohor, aby se jednalo o čídla pro EVROPU.

Rozpis na které modely lze krabičku použít najdete zde a trochu teorie zde

Samotné párování čidel zabere cca 2min.

Baterie v čidle by měla mít životnost cca 8 - 9 let, podle vyjádření Oplu.

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 08 lis 2021, 20:27
od zarni
Díky všem za odpověď. Tedy párování, ok.
Ještě tedy pro upřesnění, jestli jsem dobře pochopil.. Je možné použít OEM čidla a ne originál od Opelu?

Re: TPMS - baterie, výměna

Napsal: 08 lis 2021, 20:38
od zarni
Jinak - na staré P 407 / 2005 jsem měl také čidla tlaku. A jak je tu zmínka o tom, jestli čidla při defektu dokážou zareagovat včas, když jinak ověřují tlak v řádu minut... Tak ano, při roztržení pneumatiky (okousaný asfalt jedné silničky v Orlických horách) to řvalo okamžitě jak protržený, rudý středový displej.... Víc se člověk vyděsil z tohoto bordelu, než z toho, že auto začalo táhnout do strany. :-)
Jak postupně odcházely baterky v čidlech, nechal jsem celý systém vypnout a byl klid.
Věčné upozorňování v novějším Oplu bych ale nedal...