Stránka 1 z 2

1.2T

Napsal: 01 pro 2020, 15:17
od HeFab
Môžeme sa len domnievať, či užívateľ prevádzkuje novú Astru 1.2T podobne, ako predchádzajúcu 1.4T, ale ak áno, tak spotreba dole o liter ;)
https://www.spritmonitor.de/en/user/Esakki.html
1.2T vs 1.4T.jpg

Re: 1.2T

Napsal: 02 pro 2020, 08:00
od XMira
Ono taky záleží, kde ji provozuje. Věřím, že ve městě půjde spotřeba u tříválce dolů. Ale také věřím, že by to číslo, třeba v dálničním provozu a ve více lidech, mohlo být přesně opačné.
Vycházím z toho, že švagr má litrového Rapida. Po městě deklaruje pro mne nedosažitelná čísla, ale při cestě na dovolenou se rozdíly smazávají. A nemyslím, že ten rozdíl dělá jen manuál vs. automat.

Re: 1.2T

Napsal: 02 pro 2020, 10:12
od Colommbo
Kdo má auta aspoň trochu rád, ví, že to není jen o spotřebě paliva... 8-)

Re: 1.2T

Napsal: 02 pro 2020, 11:40
od westler
Občas taky koukám na ty čísla na Spritmonitoru :shock: ze statistického pohledu by bylo dobré mít možnost vynechat několik extrémních hodnot, můžou dost zkreslovat průměr :roll:

XMira: Co se týká automatu, tak zrovna hydroměnič v Astře K při ryze městském provozu dělá velký rozdíl ve spotřebě. Každé rozjíždění a s tím související "prokluz" měniče je spálená energie navíc proti manuálu. Co mám vypozorováno tak u mě to dělá i 1-1,5l/100km do plusu, naopak při dlouhých trasách po okreskách se dostávám na spotřebu manuálu (tam se hydroměnič zamkne/přemostí).

Re: 1.2T

Napsal: 03 pro 2020, 09:53
od XMira
Jo, je to tak. Ale zas ve městě dává automat největší smysl a za ten litr to určitě stojí.

Re: 1.2T

Napsal: 04 pro 2020, 19:59
od milosh
A hlavně bych nekoukal na internetové "recenze", kolikrát jsem se tam taky leknul, když jsem vybíral své auto, kolik že to žere a nakonec to bylo podstatně příjemnější číslo. Někdo je holt závodník a i s naftou dokáže jezdit za 8 dlouhodobě, někdo s benzínovým automatem starým 15 let za 6-7L, takže je to o noze :)

Ale jak píší kolegové, automat je prostě komfort a rozhodně v budoucnu bude spíš minimum aut s manuálem ;)

Re: 1.2T

Napsal: 31 pro 2020, 09:21
od beavis
Taky nechapu kde na ty spotreby treba na Spritmonitoru chodi :-( Podle tech cisel tam bud kazdej jezdi jak blazen nebo s temi auty vubec neumi jezdit.

Re: 1.2T

Napsal: 01 led 2021, 20:46
od Mike
kde na ty spotreby treba na Spritmonitoru chodi
Ty extrémní jsou chybně. Třeba u mojí 1.4 T jsou na špici lidi se spotřebou, kde mají uvedené lživé hodnoty, jsou tam nesmysly, doporučuji si rozkliknout a podívat se jak to mají zapsané. Pak jsou tam reálné, ale tam asi ten člověk má vyloženě ideální terén rovinky a jezdí s tím stejnou trasu, třeba do práce. Pak je tam střed a v něm je většina a to je reálná hodnota. Ti s nejhorší spotřebou to pak nešetří, nebo jezdí vyloženě jen město. Takže třeba brát s rezervou.

Re: 1.2T

Napsal: 01 led 2021, 21:02
od westler
Je to stejné u každé statistiky, odlehlé/extrémní hodnoty nemají žádnou výpovědní hodnotu - částečně pomůže si dát filtr na ujetou vzdálenost (z 1500km třeba na 15000km) a na poslední aktivitu uživatele (např. poslední měsíc). Na druhou stranu průměr se tím moc nezmění.

Re: 1.2T

Napsal: 25 bře 2021, 13:04
od blesk
Ak som dobre hladal, tak tento motor ma oznacenie GM 1.2 LIH, oznacenie Opel: F12 SHR, je vyrabany v Mexiku pre Koreu, EU aj US a ma rozvody remenom v oleji:
"The engine has two camshafts, one for the intake valves and another one for the exhaust valves. The camshafts are driven using a Belt-in-Oil system. This system reduces noise and friction compared to timing chains and dry belt systems. Both the timing belt and the oil drive belt have a change interval of 150,000 miles (240,000 km) or 15 years."

Neviem co je ten druhy - oil drive belt - ale su tam teda 2 remene a obidva sa menia spolu.

Remen v oleji vyzaduje predpisany olej aj remen, inak sa rozlepta - Ford aj PSA mali s tym problemy. Ford - ti co nepouzili Fordov original specialny olej a PSA dokonca pouzival nevhodny remen dlhe roky vo vyrobe, ulomky z remena zalepili mazaci okruh. Dnes pouzivaju uz remen upraveny.
Myslim ale ze Ford presiel na retaz u noveho EcoBoostu a Stellantis ktovie co nasadi neskor do 308 a Astry. Za mna teda najlepsi klasicky remen, dnes vydrzi aj 200tisic a nemusi sa rozoberat pol motora a menit 20 tesneni oleja za Opel ceny (naklady pre sklad v H, administrativu v D, marze pre CZ/SK pobocky a licencie pre GM).


https://www.trailblazertalk.com/threads ... specs.269/
https://gm-techlink.com/?p=12795