Zlý štart.
Moderátor: Moderátoři
Zlý štart.
Dobré ráno páni.
Naša Zafirka 2,0 74 kw 2001 disel prešla bez večších problémou STK pred týždnom čo som velmi štastný aj emisie boli super ale od tej doby mám problém ju ráno naštartovať (predtým v pohode na šupu). Horko taško ju naštartujem no biely dym z výfuku ked naskočí motor pekne beži nevihodí žiadnu chybu. Po chvýli ked chcem naštartovat na prvý raz a bez problému. Premerali sme žhaviče a ževraj su ok neviem padá nafta? alebo tie žhaviče dať von a premerat či žhavia na spravnom mieste. Ak by bolo zlé čerpadlo tak by potom sa nedala naštartovat vôbec či ako? Som laik tak ak píšem blbost moc sa nesmejte prosím.
Dobre vie mi niekto poradit kde hladat.
Ďakujem.
Naša Zafirka 2,0 74 kw 2001 disel prešla bez večších problémou STK pred týždnom čo som velmi štastný aj emisie boli super ale od tej doby mám problém ju ráno naštartovať (predtým v pohode na šupu). Horko taško ju naštartujem no biely dym z výfuku ked naskočí motor pekne beži nevihodí žiadnu chybu. Po chvýli ked chcem naštartovat na prvý raz a bez problému. Premerali sme žhaviče a ževraj su ok neviem padá nafta? alebo tie žhaviče dať von a premerat či žhavia na spravnom mieste. Ak by bolo zlé čerpadlo tak by potom sa nedala naštartovat vôbec či ako? Som laik tak ak píšem blbost moc sa nesmejte prosím.
Dobre vie mi niekto poradit kde hladat.
Ďakujem.
- Reklama
Re: Zlý štart.
Trochu to rozepiš, jak dloho točíš motorem, než to chytne, má to během toho snahu chytat, škytat?
Jak dlouho stojí auto před dalším startem, máš tam třeba interval několik dní nebo jezdíš každý den?
Jak probíhaly emise, byl jsi u toho? Vytáčeli motor 3x do bezvědomí? Nebo to jakože změřili a ok?
Odpověz mi na to, i když se ti to může zdát nepochopitelné, mám ten motor, měl jsem nadávno něco podobného.
Čím jsi vyčítal chyby? Jestli opcomem, je to v klidu, pak máš žhavení ok.
Žvavení spíš zaklínadlo, problém bude nejspíš jinde.
Máš rok 2001, pro jistotu vytáhni EGR, zkontroluj sedlo, dosedací plochu pístu, jestli nezůstává pootevřený- EGR neuzavře zpětný kanál, pak to nechytá. Je to jen jedna z možností, spíš pro jistotu, problém bude jinde, ten bílý dým...
Jak dlouho stojí auto před dalším startem, máš tam třeba interval několik dní nebo jezdíš každý den?
Jak probíhaly emise, byl jsi u toho? Vytáčeli motor 3x do bezvědomí? Nebo to jakože změřili a ok?
Odpověz mi na to, i když se ti to může zdát nepochopitelné, mám ten motor, měl jsem nadávno něco podobného.
Čím jsi vyčítal chyby? Jestli opcomem, je to v klidu, pak máš žhavení ok.
Žvavení spíš zaklínadlo, problém bude nejspíš jinde.
Máš rok 2001, pro jistotu vytáhni EGR, zkontroluj sedlo, dosedací plochu pístu, jestli nezůstává pootevřený- EGR neuzavře zpětný kanál, pak to nechytá. Je to jen jedna z možností, spíš pro jistotu, problém bude jinde, ten bílý dým...
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Zlý štart.
Auto stálo od piatka a v pondelok ráno som ho nemohol naštartovať aj keď je teplo. Niekedy som mal problém iba keď boli mrazy. Zapnem kľúčik a točí zvuk je ako keby chcel naskočiť len to nejde aj trochu odpaľuje ale asi iba niektoré valce ale potom som počas štartu pár krát stúpil na plynový pedál a naskočil a pak beží v poho. Po niekoľkých hodinách som zopakoval a naskočil hneď. Žhavice sa merajú za studena či za tepla?
Re: Zlý štart.
Takhle to vypadá na padání nafty. Jestli máš možnost, nech stát auto čumákem z kopce. Případně jak se chová, když budeš startovat hned druhý den?
Žhaviče je nejlepší vytahat ven a připojit na batrku, vidíš, jak jsou na tom, ono je dobré čas od času je vytáhnout a zase zašroubovat, předejdeš tím zapečení a následné přetržení žhaviče. Anebo vezmi ampérmetr, rozsah na 20A, po připojení měřáku na chvilku hodnota přeleze 20A, ale hned to padá do hodnot pod 20A a dál klesá. Není třeba to trápit dlouho, zatěžovat měřák.
Anebo změř jen odpor, musí být do 1 ohmu.
Na žhavení nesázej, při teplotě kolem nuly je tam to žhavení jen pro ekologii, ten motor, pokud je na tom dobře baterka, kabely, komprese, startér, musí chytit úplně v pohodě.
Žhaviče je nejlepší vytahat ven a připojit na batrku, vidíš, jak jsou na tom, ono je dobré čas od času je vytáhnout a zase zašroubovat, předejdeš tím zapečení a následné přetržení žhaviče. Anebo vezmi ampérmetr, rozsah na 20A, po připojení měřáku na chvilku hodnota přeleze 20A, ale hned to padá do hodnot pod 20A a dál klesá. Není třeba to trápit dlouho, zatěžovat měřák.
Anebo změř jen odpor, musí být do 1 ohmu.
Na žhavení nesázej, při teplotě kolem nuly je tam to žhavení jen pro ekologii, ten motor, pokud je na tom dobře baterka, kabely, komprese, startér, musí chytit úplně v pohodě.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Zlý štart.
No dobre ale co moze sposobit padanie nafty. Teraz som v praci ale rano to skusim a ozvem sa.
Zatial DAKUJEM.
Zatial DAKUJEM.
Re: Zlý štart.
Padání nafty? Kolem toho už je sepsáno tolik, že by to předčilo i Dumasovi Mušketýry
Přečti si o tom třeba na fóru astra-g.cz, tam je toho tuny, ale přece jen ti pomůžu, nejčastěji zpuchřelé hadičky přepadů, hned potom netěsní traverzy vstřiků (kolik máš najeto a měnil jsi to někdy?), těsnění palivového filtru, podložky trubek nafty u čerpadla. KDyž budeš měnit palivový filtr a uvidíš, že je černý, není to stářím, pokud nebereš naftu od JRD Horní Dolní, ale od oleje, neklamná známka netěsnosti traverz vstřiků.
Jestli jde skutečně o padání nafty, neotálej z řešením, bude klesat teplota a bude se to zhoršovat!!
Zatím ještě při startu motor má snahu chytit, to brzo mít nebude.
Anebo ještě můžeš dopadnout jako já, když jsem věděl o co jde, neměl jsem kdy auto řešit, vstával jsem o půlnoci, auto nechal probublat, aby ráno chytlo
Přečti si o tom třeba na fóru astra-g.cz, tam je toho tuny, ale přece jen ti pomůžu, nejčastěji zpuchřelé hadičky přepadů, hned potom netěsní traverzy vstřiků (kolik máš najeto a měnil jsi to někdy?), těsnění palivového filtru, podložky trubek nafty u čerpadla. KDyž budeš měnit palivový filtr a uvidíš, že je černý, není to stářím, pokud nebereš naftu od JRD Horní Dolní, ale od oleje, neklamná známka netěsnosti traverz vstřiků.
Jestli jde skutečně o padání nafty, neotálej z řešením, bude klesat teplota a bude se to zhoršovat!!
Zatím ještě při startu motor má snahu chytit, to brzo mít nebude.
Anebo ještě můžeš dopadnout jako já, když jsem věděl o co jde, neměl jsem kdy auto řešit, vstával jsem o půlnoci, auto nechal probublat, aby ráno chytlo
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Zlý štart.
Áno, tieto motory sú padaním nafty povestné
Nie je to tam dobre konštrukčne vyriešené.
Ako dobrá pomôcka je vhodné vradiť kúsok priehľadnej prepadovej palivovej hadičky do spiatočkového vedenia a ak sú pri štarte viditeľné vzduchové bublinky, je to jasné - zavzdušňovanie palivového systému.
Samozrejme, keď je všetko tesné, tak je to OK. Ale pri dvadsaťročnom aute už to tesné nie je
Nie je to tam dobre konštrukčne vyriešené.
Ako dobrá pomôcka je vhodné vradiť kúsok priehľadnej prepadovej palivovej hadičky do spiatočkového vedenia a ak sú pri štarte viditeľné vzduchové bublinky, je to jasné - zavzdušňovanie palivového systému.
Samozrejme, keď je všetko tesné, tak je to OK. Ale pri dvadsaťročnom aute už to tesné nie je
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Zlý štart.
No dnes ráno som ju naštartoval ale točil som asi 10-15 sekund až ťažšie naskočil no musel som zošliapnuť plynový pedál a ked naskočila vyhrkol z výfuku kudel bieleho dymu no potom ten motor beží v poho žiadne výpadky ani zakolísanie pri volnobehu pekne si capká. Čo znamená ten biely dym po naštartovaní ?
Zatial Ďakujem za ochotu.
Zatial Ďakujem za ochotu.
Re: Zlý štart.
Ahoj! Bílý kouř z výfuku po startu je důsledkem nespálené nafty ve válcích.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Zlý štart.
Tak to môže byť keď pri štarte zosliapnem plyn tak preto to tak zadnými či no naznačuje možnú chybu ?