hluk vrčanie v interiéri

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
SVK_Vlado
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2020, 08:28

hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od SVK_Vlado »

Ahojte,

mám astru J sport tourer 1,6SIDI 125kW. Kupoval som ju ako novú v roku 2015, v súčasnosti mám najazdených 82 000km.

Zvuk vrčanie nahratý mobilom pripevneným na hlavovej opierke spolujazdca.

https://ulozto.sk/tamhle/PJrYEfGl85Qn/n ... -v-0-45-09

V tomto roku 2020 som niekedy v marci spozoroval zvláštny vrčavý zvuk v interiéri. Zo začiatku som si myslel, že to bude nekvalitným benzínom. Zvuk pri jazde bol veľmi jemný a musel som sa sústrediť aby som to vrčanie počul. Natankoval som pár krát plnú nádrž benzínu shell 100 a zdalo sa mi, že sa to zepšilo. Ale nebolo tomu tak, vrčanie zostalo a povedal by som že za cca 9 mesiacov čo to skúmam ten zvuk zosilnel. Auto nehlási na diagnostike žiadnu chybu, nesvieti žiadna chybová kontrolka na palubovke, auto ide normálne.

Hľadal som po internete podobné prejavy. Boli tam podnety ako hliníkové trubky kúrenia ktoré búchajú o plastový box klimatizácie, to mal chevrolet cruze. U mňa ale tieto trubky neklepú, odkryl som plastové čalúnenie držal ich rukou za jazdy pri zvuku vrčania a necítil som na nich žiadne vibrácie. Ďalší podnet bol hliníková trubka klimatizácie v motore pod filterboxom búchajúca o karosériu. Obalil som do molitanu celú trubku klimatizácie a nepomohlo to. V motore som obalil viaceré možné miesta, trubky molitanom ale nič nezabralo.

Napadlo ma, že by to mohol byť výparník klimatizácie ktorý nie je utesnený vo svojom uložení a hrkoce. Ale celý plastový box kúrenia a klimatizácie sa pri zvuku vrčania netrasie, tak by nemal triasť ani výparník. Vedel by som do vnútra k výparníku pozrieť kamerou.

Zvuk vrčania ide od podlahy auta, alebo od palubovky. Nahrával som aj zvuky v motore, kde je značný kravál, tikanie vstrekov a iného v motore. Do interiéru sa cez prepážku a protihlukový kryt takmer žiadny hluk neprenáša. Vrčanie je ale čistý zvuk pekne počuteľný v interiéri. Nepredpokladám, že ak protihluková prepážka za motorom odfiltruje hluk motora, pustila by interiéru len to vrčanie.

Do úvahy beriem niečo uvoľnené v palubovke čo by hrkotalo, vrčalo, alebo výfuk. Auto bude mať 5 rokov a ten výfuk som si nechcel pripúšťať. Z vonka auta je počuť bublanie zadnej časti výfuku pri pridávaní plynu. V interiéri to vrčanie počujem skôr z prednej časti od palubovky alebo od tunela pri prevodovej páke. V servise OPEL povedali, že výfuk deravý nie je, ale asi je poškodená prepážka v koncovom tlmiči výfuku. Na otázku, že v interiéri to počujem skôr od palubovky povedali, výfuk a výfukové trubky sú kovové spojené do jedného celku a zvuk sa po nich prenáša.

Zvuk nahratý externým mikrofónom mobilu pri plechu na podlahe spolujazdca a v tunely pri prevodovej páke.

https://ulozto.sk/tamhle/jHkP6MlsSNK9/n ... -v-0-47-38

Treba ešte dodať, že zvuk vrčania je intenzívnejší na podlahe pri plechu karosérie, ako za izoláciou podlahovou. Nahrával som s mikrofónom priloženým na plechu karosérie pod sedadlom spolujazdca a pri riadiacej páke. Vrčanie je intenzívnejšie pri zábere auta pri pridávaní plynu, pri jazde do kopca ideálne.


Výmena koncovej časti výfuku je 353Eur + práca, predpoklad servisu, že by to mohlo pomôcť. Ak by to nezabralo a chcel by som vymeniť aj strednú časť výfuku je to ďalších 350Eur + práca. Na tento typ motora 1,6 SIDI 125kW sa totiž iné ako originál náhradné diely nevyrábajú, ani pri opel cascada a insignia s týmto motorom. Ešte by bolo možné kúpiť športový výfuk za 385 iba koncová časť, alebo 555Eur koncová časť s trubkou ako náhrada za stredový originál tlmič. Je to iba pohliníkovaný výfuk s čiernym povrchom nie nerezový, ten je ešte drahší, výrobca friedrich motorsport. Obávam sa ale, že športový tlmič bude hlučný a mne sa práve ten pôvodný tichý chod auta páčil.


Nemáte niekto skúsenosť s podobným zvukom? Môže byť spôsobený poškodeným výfukom, deravý nie je, ale rozpadnuté prepážky v koncovej časti prípadne aj tá stredová časť má prepážky? To vrčanie už počujem aj cez pustené rádio.

Vďaka za info.
Reklama
 

Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od HeFab »

Je pravda, že vzhľadom ku kovovej konštrukcii aute sa zvuky, vibrácie a rôzne hluky ťažko identifikujú.
Zároveň si predstav, že sedíš vo vnútri ozvučnice akustickej gitary a niekto do gitary kope. Niečo podobné je to, že ty sedíš v interiéri auta a niekto do auta zvonku kope. Podlaha auta, strecha auta a dvere tie vibrácie ešte môžu zosilniť.
Ak by ozaj vibrácie spôsobovala niektorá časť výfukového systému, mňa napadlo jedno riešenie:
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... tzyvy.html
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Uživatelský avatar
J@ck
Příspěvky: 169
Registrován: 04 dub 2020, 12:54

Re: hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od J@ck »

Vlado, popozeral by som pod autom, či nie sú povolené tie hliníkové plechy (teplotné štíty?), čo sú medzi celou výfukovou sústavou a karosériou. Či náhodou nie je niektorý uvoľnený a nedotýka sa výfukového potrubia (frekvencia zvuku sa mení s otáčkami). Myslím, že tie plechy sú pripevnené malými matičkami.
A len tak na okraj - mne ten zvuk veľmi pripomína zvuk, ktorý vydáva teleso vzduchového filtru ("airbox"), bez vloženého vzduchového filtru. Popozeral by som aj celistvosť umelohmotného sacieho potrubia medzi telesom filtru a turbom a sacím potrubím alebo či je dobre uzatvorené teleso vzd. filtru - no to už "varím z vody".
(Niektoré autá v nasávacom potrubí pred vzduchovým filtrom mali zaradený aj tzv. rezonátor, ten do značnej miery tlmil takéto zvuky a keď sa náhodou poškodil, tak vydávalo to podobné zvuky - no Astra 1.6T (Opel) ho s najväčšou pravdepodobnosťou nemá.)
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
SVK_Vlado
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2020, 08:28

Re: hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od SVK_Vlado »

Je to tak, celá kabína auta je ako reprobedňa. Ozýva sa to všade. Jedno ale viem, keď som ten hluk nahrával, pri strope bol takmer nepočuteľný a ako som s mikrofónom plynule prechádzal k podlahe hluk sa zvyšoval. Pri podlahe bol najintenzívnejší, potom som došiel na to, že pod tapacírom pri plechu na podlahe je to ešte hlučnejšie. Vonku sa nahráva ťažko, lebo sa do toho mieša vietor pri jazde. Tie malé dynamické tlmiče rozvešané kde kade po aute sú zaujímavé ľudové riešenie. Viem si predstaviť. že by som to nahádzal na výfuk. Napadlo ma nejako oddeliť výfuk od auta, zvesiť ho z gumených úchytov ohnúť v pružnej spojke pod auto keď bude auto na zdviháku a počúvať, muselo by to byť iba na voľnobehu. Alebo na chvíľu obaliť celý výfuk pod autom do nejakého odhlučňujúceho materiálu a previesť sa či to utíchne.
Inak, tle plechové tepelné štíty boli pôvodne na aute len okolo nádrže. Pod stredovým tunelom originál od výroby nebol, dokúpil som ho a namontoval. Ešte som mal zhodený tepelný štít z katalizátora a vrčalo to rovnako.
Ten nápad s airboxom je zaujímavý, túto stredu idem na výmenu oleja a filtrov tak to tam pozriem. Osobne si myslím, že by to mohlo byť spojené so saním alebo výfukom, reaguje to totiž na jemné pridanie plynu, ak sa na plyn dupe tak sa vrčanie nekoná.
Začnem pomaly šetriť na originál koncový tlmič. Zaujímavé je, že od roku 2012 kedy tento motor začali dávať do auta ešte nevyrábajú lacnejšie druhoradé výfuky, walker, bosal, mts a iné.
SVK_Vlado
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2020, 08:28

Re: hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od SVK_Vlado »

Tak už je problém vyriešený a zas si užívam kľud v kabíne podobný ako keď bolo auto nové. Stálo ma to rok hľadania, už som mal pocit že to nikdy neobjavím, v servise opel to typovali na koncový výfuk. Aj keď som im spomínal, že ten hluk počujem z prednej časti auta od palubovky prípadne podlahy pod palubovkou. Koncový výfuk mám kúpený ale ešte som ho nemenil. Medzičasom mi odišla membrána odvetrania kľukovej skrine motora. Prejav bol pískanie pri pridávaní aj na voľnobehu a fučanie v priestore motora, ako keby defekt. Toto už som mal naštudované a rovno som v servise povedal, že to bude membrána kľukovej skrine. Bola. Ale problém bol ju zohnať, samostatne sa nepredáva, nepredáva sa ani ako celok s plastovým modulom v ktorom je vložená. Jedine kúpiť hliníkové veko hlavy valcov aj s modulom s membránou. Cena 480 Eur v servise opel + práca. Objednal som ju cez ebay, čisto nový diel + clo + dph + doprava z USA za 250 Eur. Problém bol overenie či mi to bude pasovať nakoľko v USA a EU WIN čísla sa nedajú porovnať. Ale vyzerala rovnako mala rovnaké číslo dielu GM tak som kúpil. Pri kúpe sa hneď platilo aj CLO takže to obišlo Slovenské colné naťahovačky a za 2 týždne som ju mal v rukách. Veko hlavy vymenené, 50 Eur práca v servise. Pískanie prestalo, čo som aj predpokladal, vrčanie v kabíne pokračovalo. Intenzita sa pomaly zvyšovala, už to ani rádio nestíhalo prehlušiť. Už aj manželke to začalo vadiť. Jazdil som nahrával zvuky a študoval po internete. Prezrel som ruské aj nemecké fóra a nič. Naposledy som objavil že keď je mikrofón vložený medzi gumovú izoláciu protipožiarnej prepážky motora a gumové tesnenie klimaboxu tak hluk je veľmi intenzívny. Klimabox je nacapený rovno na protipožiarnu prepážku. Cez toto miesto prechádzajú trubky kúrenia a klimatizácie z motora do interiéru. Myslel som si, že to bude uvoľneným výparníkom klimatizácie. Že tento hliníkový výparník hrkoce v plastovom klimaboxe. Už som sa zaujímal o to, ako rozobrať komplet palubovku, demontovať celú plastovú klimajednotku až po výparník, utesniť o po obvode vrátiť späť do klimaboxu a dúfať že to bolo ono.
No nakoniec prišlo samo k totálnemu zlyhaniu. Išiel som ráno do práce, nahrávam zvuk na podlahe spolujazdca a v dedine cca pri 40km rýchlosti nastal cink, niečo odpadlo, hneď na to vyhodilo chybu ESP, motora, preplo sa auto do ECO mode a napísalo znížený výkon motora. Hluk bol neskutočný, myslel som, že mi odpadol výfuk (skúsenosť z felície). Rozhodol som, že ešte to dotiahnem do práce ešte cca 6km. Auto ledva ťahalo, ale rozbehol som ho na takých 70km. Po pár km to urobilo podobný cink. Nič ďalšie sa na palubovke nerozsvietilo iba sa mierne zvýšil hluk. Dokríval som do práce odstavil auto, pozrel či sa náhodu nerozletelo turbo a išiel robiť. Po fajronte som auto už ani nenaštartoval. Len točilo a točilo.
V motore som náhodne zbadal medzeru medzi vysokotlakým palivovým čerpadlom a blokom hlavy valcov. Auto bolo odtiahnuté do servisu. Zistili, že jedna skrutka M6x25 z uchytenia toho čerpadla bola vykrútená a odpadla a druhá nevydržala rany od vačky a zlomila sa. To boli tie dve cinknutia počas jazdy. Čerpadlo sa vysunulo a už do neho len mlátila vačka ale nestláčala ho. Očakával som teda problém s hlavou valcov či vyberú zalomenú skrutku a či nebude roztlčené čerpadlo. Cena použitej hlavy cca 300Eur a cena nového vysokotlakého čerpadla 1324 Eur. Na ebay som ho našiel za cca 350 Eur nové. Našťastie sa nič z toho nepotvrdilo a stačilo kúpiť nové skrutky, tesnenie a nábehový valček k čerpadlu. Cena opravy 140Eur.
Keď sa to poskladalo a dotiahlo nastalo ticho v kabíne. Cena útechy za rok hľadania čohosi čo vrčí v kabíne. Z toho čerpadla ide plastová trubka a potom kovová trubka pod celým autom až k čerpadlu v nádrži. Táto trubka je uchytená rovno o kabínu v blízkosti vstupu kúrenia a klímy do kabíny. Ako to čerpadlo bolo celý rok povolené, vibrácie sa prenášali cez tieto úchyty palivového potrubia a vytvárali hluk v interiéry.
Toť zaujímavosti motora benzín 1,6 turbo SIDI 125kW. Občas je treba podoťahovať skrutky.
OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od OnMi »

Palec hore za investigaci, dotazeni reseni problemu do konce a hlavne za feedback co presne bylo spatne. Konstrukcne je ten A16XHT podobny jako 1.4T v Astre K (B14XFT/L) a 1.6T v A-K a Insignii B (B16XHT/SHT) tedy alespon co se tyce umisteni a montaze vysokotlakeho cerpadla benzinu, takze toto muze pomoci mnoha dalsim lidem s podobnymi problemy.

Zarazi mne jen tri veci.
1. Pokud bylo cerpadlo povolene, resp. uz drzelo jen na jednom sroubu, tak vzhledem k jeho umisteni na spodni casti hlavy bych cekal, ze tudy dost masivne bude unikat motorovy olej a ze si toho nekdo vsimne.
2. Ze se auto nezastavilo v okamziku, kdy uletel i druhy sroub uchyceni cerpadla. Cekal bych, ze fuel rail ztrati po chvili tlak a auto se zastavi.
3. Jak asi bude vypadat vacka po teto cele anabazi. Jestli alespon nekdo sundal horni viko a podival se na ni jak vypada.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
SVK_Vlado
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2020, 08:28

Re: hluk vrčanie v interiéri

Příspěvek od SVK_Vlado »

Vďaka. Rok som sa v tom vŕtal, nahrával, študoval po internete a aj tak sa to muselo totálne pokaziť, aby sa to odhalilo. Zvuk v motore som nahrával aj pri tomto vysokotlakom čerpadle, ale nezhodoval sa s tým v interiéri. Každopádne môžem konečne odložiť všetky nahrávky, stiahnuté videá z netu a mať pokoj na chvíľu od auta. Som rád, že ma to nepostihlo niekde na dovolenke, bol by to drahý odťah.
Olej sa menil v decembri, klasicky ročný interval. V aute bola hladina vždy v norme, aj v ten deň keď sa to rozpadlo. Kontroloval som ju pred tým než som sa pokúsil naštartovať. Niečo málo ale bolo vytečené, lebo pod čerpadlom bol už zatuhnutý čierny mastný fľak.
Tiež sa čudujem, že po odpadnutí druhej skrutky to išlo, asi mu stačil tlak paliva z čerpadla v nádrži. Pre naštartovanie to už ale nestačilo. Inak keď som štartoval, pretáčalo motor čisto bez búchania, vačka už asi na čerpadlo nedočiahla. Keď menili veko hlavy valcov bola asi najlepšia možnosť kedy sa to dalo zistiť. Vtedy je hadica sania odpojená a je vidieť priamo na vysokotlaké čerpadlo. Tých 2,5cm skrutky sa muselo nejakú dobu uvoľňovať. Nuž nezistili. Druhá zlomená skrutka išla vraj voľne prstom odtočiť. Som rád, že neboli zničené závity, inak by musela ísť celá hlava valcov dole.
čerpadlo.jpg
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Interiér a exteriér“