hluk vrčanie v interiéri
Napsal: 11 pro 2020, 00:57
Ahojte,
mám astru J sport tourer 1,6SIDI 125kW. Kupoval som ju ako novú v roku 2015, v súčasnosti mám najazdených 82 000km.
Zvuk vrčanie nahratý mobilom pripevneným na hlavovej opierke spolujazdca.
https://ulozto.sk/tamhle/PJrYEfGl85Qn/n ... -v-0-45-09
V tomto roku 2020 som niekedy v marci spozoroval zvláštny vrčavý zvuk v interiéri. Zo začiatku som si myslel, že to bude nekvalitným benzínom. Zvuk pri jazde bol veľmi jemný a musel som sa sústrediť aby som to vrčanie počul. Natankoval som pár krát plnú nádrž benzínu shell 100 a zdalo sa mi, že sa to zepšilo. Ale nebolo tomu tak, vrčanie zostalo a povedal by som že za cca 9 mesiacov čo to skúmam ten zvuk zosilnel. Auto nehlási na diagnostike žiadnu chybu, nesvieti žiadna chybová kontrolka na palubovke, auto ide normálne.
Hľadal som po internete podobné prejavy. Boli tam podnety ako hliníkové trubky kúrenia ktoré búchajú o plastový box klimatizácie, to mal chevrolet cruze. U mňa ale tieto trubky neklepú, odkryl som plastové čalúnenie držal ich rukou za jazdy pri zvuku vrčania a necítil som na nich žiadne vibrácie. Ďalší podnet bol hliníková trubka klimatizácie v motore pod filterboxom búchajúca o karosériu. Obalil som do molitanu celú trubku klimatizácie a nepomohlo to. V motore som obalil viaceré možné miesta, trubky molitanom ale nič nezabralo.
Napadlo ma, že by to mohol byť výparník klimatizácie ktorý nie je utesnený vo svojom uložení a hrkoce. Ale celý plastový box kúrenia a klimatizácie sa pri zvuku vrčania netrasie, tak by nemal triasť ani výparník. Vedel by som do vnútra k výparníku pozrieť kamerou.
Zvuk vrčania ide od podlahy auta, alebo od palubovky. Nahrával som aj zvuky v motore, kde je značný kravál, tikanie vstrekov a iného v motore. Do interiéru sa cez prepážku a protihlukový kryt takmer žiadny hluk neprenáša. Vrčanie je ale čistý zvuk pekne počuteľný v interiéri. Nepredpokladám, že ak protihluková prepážka za motorom odfiltruje hluk motora, pustila by interiéru len to vrčanie.
Do úvahy beriem niečo uvoľnené v palubovke čo by hrkotalo, vrčalo, alebo výfuk. Auto bude mať 5 rokov a ten výfuk som si nechcel pripúšťať. Z vonka auta je počuť bublanie zadnej časti výfuku pri pridávaní plynu. V interiéri to vrčanie počujem skôr z prednej časti od palubovky alebo od tunela pri prevodovej páke. V servise OPEL povedali, že výfuk deravý nie je, ale asi je poškodená prepážka v koncovom tlmiči výfuku. Na otázku, že v interiéri to počujem skôr od palubovky povedali, výfuk a výfukové trubky sú kovové spojené do jedného celku a zvuk sa po nich prenáša.
Zvuk nahratý externým mikrofónom mobilu pri plechu na podlahe spolujazdca a v tunely pri prevodovej páke.
https://ulozto.sk/tamhle/jHkP6MlsSNK9/n ... -v-0-47-38
Treba ešte dodať, že zvuk vrčania je intenzívnejší na podlahe pri plechu karosérie, ako za izoláciou podlahovou. Nahrával som s mikrofónom priloženým na plechu karosérie pod sedadlom spolujazdca a pri riadiacej páke. Vrčanie je intenzívnejšie pri zábere auta pri pridávaní plynu, pri jazde do kopca ideálne.
Výmena koncovej časti výfuku je 353Eur + práca, predpoklad servisu, že by to mohlo pomôcť. Ak by to nezabralo a chcel by som vymeniť aj strednú časť výfuku je to ďalších 350Eur + práca. Na tento typ motora 1,6 SIDI 125kW sa totiž iné ako originál náhradné diely nevyrábajú, ani pri opel cascada a insignia s týmto motorom. Ešte by bolo možné kúpiť športový výfuk za 385 iba koncová časť, alebo 555Eur koncová časť s trubkou ako náhrada za stredový originál tlmič. Je to iba pohliníkovaný výfuk s čiernym povrchom nie nerezový, ten je ešte drahší, výrobca friedrich motorsport. Obávam sa ale, že športový tlmič bude hlučný a mne sa práve ten pôvodný tichý chod auta páčil.
Nemáte niekto skúsenosť s podobným zvukom? Môže byť spôsobený poškodeným výfukom, deravý nie je, ale rozpadnuté prepážky v koncovej časti prípadne aj tá stredová časť má prepážky? To vrčanie už počujem aj cez pustené rádio.
Vďaka za info.
mám astru J sport tourer 1,6SIDI 125kW. Kupoval som ju ako novú v roku 2015, v súčasnosti mám najazdených 82 000km.
Zvuk vrčanie nahratý mobilom pripevneným na hlavovej opierke spolujazdca.
https://ulozto.sk/tamhle/PJrYEfGl85Qn/n ... -v-0-45-09
V tomto roku 2020 som niekedy v marci spozoroval zvláštny vrčavý zvuk v interiéri. Zo začiatku som si myslel, že to bude nekvalitným benzínom. Zvuk pri jazde bol veľmi jemný a musel som sa sústrediť aby som to vrčanie počul. Natankoval som pár krát plnú nádrž benzínu shell 100 a zdalo sa mi, že sa to zepšilo. Ale nebolo tomu tak, vrčanie zostalo a povedal by som že za cca 9 mesiacov čo to skúmam ten zvuk zosilnel. Auto nehlási na diagnostike žiadnu chybu, nesvieti žiadna chybová kontrolka na palubovke, auto ide normálne.
Hľadal som po internete podobné prejavy. Boli tam podnety ako hliníkové trubky kúrenia ktoré búchajú o plastový box klimatizácie, to mal chevrolet cruze. U mňa ale tieto trubky neklepú, odkryl som plastové čalúnenie držal ich rukou za jazdy pri zvuku vrčania a necítil som na nich žiadne vibrácie. Ďalší podnet bol hliníková trubka klimatizácie v motore pod filterboxom búchajúca o karosériu. Obalil som do molitanu celú trubku klimatizácie a nepomohlo to. V motore som obalil viaceré možné miesta, trubky molitanom ale nič nezabralo.
Napadlo ma, že by to mohol byť výparník klimatizácie ktorý nie je utesnený vo svojom uložení a hrkoce. Ale celý plastový box kúrenia a klimatizácie sa pri zvuku vrčania netrasie, tak by nemal triasť ani výparník. Vedel by som do vnútra k výparníku pozrieť kamerou.
Zvuk vrčania ide od podlahy auta, alebo od palubovky. Nahrával som aj zvuky v motore, kde je značný kravál, tikanie vstrekov a iného v motore. Do interiéru sa cez prepážku a protihlukový kryt takmer žiadny hluk neprenáša. Vrčanie je ale čistý zvuk pekne počuteľný v interiéri. Nepredpokladám, že ak protihluková prepážka za motorom odfiltruje hluk motora, pustila by interiéru len to vrčanie.
Do úvahy beriem niečo uvoľnené v palubovke čo by hrkotalo, vrčalo, alebo výfuk. Auto bude mať 5 rokov a ten výfuk som si nechcel pripúšťať. Z vonka auta je počuť bublanie zadnej časti výfuku pri pridávaní plynu. V interiéri to vrčanie počujem skôr z prednej časti od palubovky alebo od tunela pri prevodovej páke. V servise OPEL povedali, že výfuk deravý nie je, ale asi je poškodená prepážka v koncovom tlmiči výfuku. Na otázku, že v interiéri to počujem skôr od palubovky povedali, výfuk a výfukové trubky sú kovové spojené do jedného celku a zvuk sa po nich prenáša.
Zvuk nahratý externým mikrofónom mobilu pri plechu na podlahe spolujazdca a v tunely pri prevodovej páke.
https://ulozto.sk/tamhle/jHkP6MlsSNK9/n ... -v-0-47-38
Treba ešte dodať, že zvuk vrčania je intenzívnejší na podlahe pri plechu karosérie, ako za izoláciou podlahovou. Nahrával som s mikrofónom priloženým na plechu karosérie pod sedadlom spolujazdca a pri riadiacej páke. Vrčanie je intenzívnejšie pri zábere auta pri pridávaní plynu, pri jazde do kopca ideálne.
Výmena koncovej časti výfuku je 353Eur + práca, predpoklad servisu, že by to mohlo pomôcť. Ak by to nezabralo a chcel by som vymeniť aj strednú časť výfuku je to ďalších 350Eur + práca. Na tento typ motora 1,6 SIDI 125kW sa totiž iné ako originál náhradné diely nevyrábajú, ani pri opel cascada a insignia s týmto motorom. Ešte by bolo možné kúpiť športový výfuk za 385 iba koncová časť, alebo 555Eur koncová časť s trubkou ako náhrada za stredový originál tlmič. Je to iba pohliníkovaný výfuk s čiernym povrchom nie nerezový, ten je ešte drahší, výrobca friedrich motorsport. Obávam sa ale, že športový tlmič bude hlučný a mne sa práve ten pôvodný tichý chod auta páčil.
Nemáte niekto skúsenosť s podobným zvukom? Môže byť spôsobený poškodeným výfukom, deravý nie je, ale rozpadnuté prepážky v koncovej časti prípadne aj tá stredová časť má prepážky? To vrčanie už počujem aj cez pustené rádio.
Vďaka za info.