Stránka 1 z 2
2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 30 pro 2020, 19:58
od h4nz3k
Ahoj,
Dostal jsem vánoční dárek v podobě vadné další žhavicí svíčky na mojí Astře.
Pročítal jsem fóra a našel, že svíčky odcházejí poměrně často.
U mně svíčka na druhém válci v 69 tisících, teď druhá na prvním válci v 76 tisících.
Počítám, že letos odejdou i poslední dvě, což vzhledem k tomu, že jsou všechny s měřením tlaku, bude darda.
Zajímalo by mě od majitelů vozů s tímto motorem po jakém nájezdu jim svíčky odešly?
Dávali jste při výměně origo(cca 4000/ks) nebo levnější alternativu z durhovýroby(cca 2000/ks)?
Díky.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 17 led 2021, 19:32
od h4nz3k
Tak to vypadá, že jsem tu jediný s problematickýma žhavičkama, možná by mohli i majitelé 1.7 CDTi mít nějaké zkušenosti.
Já jsem vypátral, že výrobcem svíček do motorů je společnost BERU, která patří pod BorgWarner.
Do 2.0 CDTi konkrétně přijde model PSG006.
Svíčku z druhovýroby od tohoto výrobce jsem sehnal za cca 2400.
Tady je nějaké čtení o tom, co ty svíčky vlastně mají dělat:
https://www.borgwarner.com/aftermarket/ ... glow-plugs
A tady je i nějaké video:
https://www.youtube.com/watch?v=HS-SMZ_d3Lo
Demontáž a montáž nevypadá nijak složitě, pokud se samozřejmě nepodaří svíčku zalomit. Utahovací moment je 8-10Nm, Moment na ukroucení svíčky je 22Nm. Na youtube jsou i videa ohledně montáže.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíčekk
Napsal: 17 led 2021, 22:07
od kroup
Tady se to nedá dohledat, je to na původním fóru
https://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f= ... %AD#p22637. Žhavicí svíčky mi ale začaly odcházet až nad 200tkm, zatím jsem měnil dvě. Dával jsem ty BERU a pro jistotu utahoval momenťákem.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 18 led 2021, 09:33
od Colommbo
Životnost žhavících svíček 70-80tis.km, to je dost hustý...
Tolik vydrží dobré zapalovací a přitom škrtají nepřetržitě.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 20 led 2021, 12:53
od h4nz3k
No ono jako vždy bude záležet na tom, jak se s tím jezdí.
Jak vidíš výše kolega měnil nad 200tisíc, v jednom youtube videu odešla první až ve 160.
Moje auto prvních 44 tisíc jezdilo podle mně převážně město, takže spíš neustále studený motor.
Případně, a to nevím, jestli to má spojitost nebo ne, na to měla vliv aditiva, přijde mi, že svíčky odešly pokaždé, když jsem dal VIF a ještě bych řekl, že ve spojitosti s naftou z MOLky. Druhá určitě, u první si nejsem jistý, jaká nafta tam byla.
Ono brzké selhání žhavicích svíček prý může znamenat i špatné vstřikovače tak se právě snažím zjistit, jestli mám pátrat dál a nechat zkontrolovat i ty vstřiky.
Nevím jeslti je nějak možné poznat, jestli odešlo žhavení a nebo třeba jen to měření tlaku..?
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 20 led 2021, 14:37
od kroup
VIF dávám vždy. VIF jsem dával pravidelně minimálně 50tkm předtím, než odešla první žhavička. Tam bych souvislost nehledal.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 20 led 2021, 15:26
od Colommbo
Kamarád z jiného oplího klubu svou VeCe Z19DT VIFuje už sedmým rokem, tankuje prakticky výhradně u EO bez biosložky, najeto okolo 210tis.km a se žhavičkami, co vím, žádné problémy nemá. VIF a palivo bych taky nepodezíral.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 14 dub 2021, 21:37
od kroup
Další žhavička v křemíkovém nebi, zkotrolováno multimetrem. Už měním třetí, tentokrát na 2.válci. Ještě zbývá na 3.válci poslední žhavička z výroby. Opět dám Beru PSG006.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 15 dub 2021, 22:24
od Sunman
1.9DTH Vectra C menené 2 žhaviace sviečky po ca 300t km, auto u mňa skončilo po 350t km
2.0CDTI Insignie - 2009 má dnes 260t km nemenená žiadna, vlastní teraz synovec
2.0CDTI Insignie 2011, 2014, 2016 najazdili po ca 150÷160tkm u mňa, na žiadnej nebola menená žiadna sviečka
Astra 1.7CDTI 110k načipovaný na 150k. Pri ca 180t km sa objavila žltá signálka motora a chyba - už neviem kód - ktorá hovorí, že je chybná žhaviaca sviečka - ale auto štartovalo celkom normálne. Dve sviečky vymennil syn, dve sviečky nešlo povoliť tak to zaviezol do "neznačkového" servisu kde odborník skutočne pekne vymontoval sviečky a vymenil. Po ca 5000 km žltá signálka znova - šiel s tým na reklamáciu, maník tvrdil že treba vymeniř asi polovicu auta myslím že aj včetne rezervného kolesa
Tak som to auto vzal do značkového servisu kam chodím, technik si vypočul popis poruchy a povedal aby som počkal 30minút. Za 30 minút auto v pohode a ďalších 70t km sa už sviečky neozvali - auto odišlo novému majiteľovi po najazdení 270 000 km.
V čom bol problém? Zaoxidované závity sviečok - takže nemali kontakt s "kostrou" - servis vymontoval, prešiel závity závitníkom a vrátil "vadné" sviečky nazad. Cena opravy 30 EUR.
Toľko moja skúsenosť so žhavičmi v Oploch.
Apropo - vstrekovače - som nemenil žiadne na žiadnom z vyššie uvedených áut. Tankujem najlacnejšie palivá u OMV, Shell - pretože tankovacia karta leasingovky.
Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček
Napsal: 09 pro 2021, 10:32
od kroup
Poslední žhavička z výroby se odporoučela. Nejdéle vydržela na 3.válci (autu je 9 let). Odešla náhle, bez příznaků špatného startu rovnou hláška Service vehicle soon a při změření je úplně neprůchodná (nekonečný odpor).