Stránka 1 z 2

2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 30 pro 2020, 19:58
od h4nz3k
Ahoj,

Dostal jsem vánoční dárek v podobě vadné další žhavicí svíčky na mojí Astře.
Pročítal jsem fóra a našel, že svíčky odcházejí poměrně často.
U mně svíčka na druhém válci v 69 tisících, teď druhá na prvním válci v 76 tisících.

Počítám, že letos odejdou i poslední dvě, což vzhledem k tomu, že jsou všechny s měřením tlaku, bude darda. :lol:

Zajímalo by mě od majitelů vozů s tímto motorem po jakém nájezdu jim svíčky odešly?
Dávali jste při výměně origo(cca 4000/ks) nebo levnější alternativu z durhovýroby(cca 2000/ks)?

Díky.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 17 led 2021, 19:32
od h4nz3k
Tak to vypadá, že jsem tu jediný s problematickýma žhavičkama, možná by mohli i majitelé 1.7 CDTi mít nějaké zkušenosti. ;)

Já jsem vypátral, že výrobcem svíček do motorů je společnost BERU, která patří pod BorgWarner.
Do 2.0 CDTi konkrétně přijde model PSG006.

Svíčku z druhovýroby od tohoto výrobce jsem sehnal za cca 2400.

Tady je nějaké čtení o tom, co ty svíčky vlastně mají dělat:
https://www.borgwarner.com/aftermarket/ ... glow-plugs

A tady je i nějaké video:
https://www.youtube.com/watch?v=HS-SMZ_d3Lo

Demontáž a montáž nevypadá nijak složitě, pokud se samozřejmě nepodaří svíčku zalomit. Utahovací moment je 8-10Nm, Moment na ukroucení svíčky je 22Nm. Na youtube jsou i videa ohledně montáže.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíčekk

Napsal: 17 led 2021, 22:07
od kroup
Tady se to nedá dohledat, je to na původním fóru https://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f= ... %AD#p22637. Žhavicí svíčky mi ale začaly odcházet až nad 200tkm, zatím jsem měnil dvě. Dával jsem ty BERU a pro jistotu utahoval momenťákem.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 18 led 2021, 09:33
od Colommbo
Životnost žhavících svíček 70-80tis.km, to je dost hustý... :? Tolik vydrží dobré zapalovací a přitom škrtají nepřetržitě. ;)

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 20 led 2021, 12:53
od h4nz3k
No ono jako vždy bude záležet na tom, jak se s tím jezdí.
Jak vidíš výše kolega měnil nad 200tisíc, v jednom youtube videu odešla první až ve 160.

Moje auto prvních 44 tisíc jezdilo podle mně převážně město, takže spíš neustále studený motor.

Případně, a to nevím, jestli to má spojitost nebo ne, na to měla vliv aditiva, přijde mi, že svíčky odešly pokaždé, když jsem dal VIF a ještě bych řekl, že ve spojitosti s naftou z MOLky. Druhá určitě, u první si nejsem jistý, jaká nafta tam byla.

Ono brzké selhání žhavicích svíček prý může znamenat i špatné vstřikovače tak se právě snažím zjistit, jestli mám pátrat dál a nechat zkontrolovat i ty vstřiky.

Nevím jeslti je nějak možné poznat, jestli odešlo žhavení a nebo třeba jen to měření tlaku..?

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 20 led 2021, 14:37
od kroup
VIF dávám vždy. VIF jsem dával pravidelně minimálně 50tkm předtím, než odešla první žhavička. Tam bych souvislost nehledal.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 20 led 2021, 15:26
od Colommbo
Kamarád z jiného oplího klubu svou VeCe Z19DT VIFuje už sedmým rokem, tankuje prakticky výhradně u EO bez biosložky, najeto okolo 210tis.km a se žhavičkami, co vím, žádné problémy nemá. VIF a palivo bych taky nepodezíral.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 14 dub 2021, 21:37
od kroup
Další žhavička v křemíkovém nebi, zkotrolováno multimetrem. Už měním třetí, tentokrát na 2.válci. Ještě zbývá na 3.válci poslední žhavička z výroby. Opět dám Beru PSG006.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 15 dub 2021, 22:24
od Sunman
1.9DTH Vectra C menené 2 žhaviace sviečky po ca 300t km, auto u mňa skončilo po 350t km
2.0CDTI Insignie - 2009 má dnes 260t km nemenená žiadna, vlastní teraz synovec
2.0CDTI Insignie 2011, 2014, 2016 najazdili po ca 150÷160tkm u mňa, na žiadnej nebola menená žiadna sviečka

Astra 1.7CDTI 110k načipovaný na 150k. Pri ca 180t km sa objavila žltá signálka motora a chyba - už neviem kód - ktorá hovorí, že je chybná žhaviaca sviečka - ale auto štartovalo celkom normálne. Dve sviečky vymennil syn, dve sviečky nešlo povoliť tak to zaviezol do "neznačkového" servisu kde odborník skutočne pekne vymontoval sviečky a vymenil. Po ca 5000 km žltá signálka znova - šiel s tým na reklamáciu, maník tvrdil že treba vymeniř asi polovicu auta myslím že aj včetne rezervného kolesa :lol:
Tak som to auto vzal do značkového servisu kam chodím, technik si vypočul popis poruchy a povedal aby som počkal 30minút. Za 30 minút auto v pohode a ďalších 70t km sa už sviečky neozvali - auto odišlo novému majiteľovi po najazdení 270 000 km.
V čom bol problém? Zaoxidované závity sviečok - takže nemali kontakt s "kostrou" - servis vymontoval, prešiel závity závitníkom a vrátil "vadné" sviečky nazad. Cena opravy 30 EUR.
Toľko moja skúsenosť so žhavičmi v Oploch.

Apropo - vstrekovače - som nemenil žiadne na žiadnom z vyššie uvedených áut. Tankujem najlacnejšie palivá u OMV, Shell - pretože tankovacia karta leasingovky.

Re: 2.0 CDTI životnost žhavicích svíček

Napsal: 09 pro 2021, 10:32
od kroup
Poslední žhavička z výroby se odporoučela. Nejdéle vydržela na 3.válci (autu je 9 let). Odešla náhle, bez příznaků špatného startu rovnou hláška Service vehicle soon a při změření je úplně neprůchodná (nekonečný odpor).