Děsivý zvuk při startování 1,4 turbo 88kw VYŘEŠENO
Napsal: 25 led 2021, 09:13
Jedná se o Astru J s motorem 1.4 Turbo 88kW/120k. Pokud je motor studený, tak po nastartování se projeví tento zvuk z video a to po dobu cca 1 – 2 sekund. Pak normálně motor je plně funkční, i u studeného motoru rozvody netřiskají, vše funguje jak má, olej v motoru je dost. Kontrola zda se maže vrchní část je taky v pořádku. Jak motor pak vypnu a startuji znova, tak to udělá opět. Zvuk se objevuje mezi zadní části motoru a karoserií. Ze strany rozvodů je ticho a od tam to nejde.
VIDEO - Astra-J-po-startu-drnceni
Nadále jsem po nastartování se pokoušel sešlapovat spojku, zda to není spojkou, jak se startuje je taky sešlápnutá, ale po tom nastartování je pak vše v pořádku. Pokoušel jsem se i zařadit rychlost a pomalu se rozjíždět, zda to není dvouhmota, vše funguje jak má. Motor neztratil tah, vše plně jede jak má.
Proto jsem postupoval následovně:
- Nastartoval nechal běžet pár minut, pak vypl motor a nastartoval po 30s = opět se projevil zvuk.
- Nastartoval jsem, ujel cca 5km, teplota vody cca 80st., pak vypl motor a nastartoval po 30s = opět se projevil zvuk.
- Nechal motor zahřát na provozní teplotu vody 104st, dle pal. PC, pak vypl motor a nastartoval po 30s = opět se projevil zvuk.
- Proto jsem se rozhodl, ujet cca 18km, kdy byl motor komplet zahřáty a to jak voda, tak olej, venkovní teplota +12st., pak vypl motor a nastartoval po 30s = zvuk se neprojevil a vše bylo OK. Po návratu z obchodu cca po 90min., jsem nastartoval a vše bylo v pořádku a žádný zvuk z videa. Motor běžel zcela v pořádku.
- Tím že na straně rozvodů je klid, tak jsem vyloučil i alternátor, protože dle pal. PC dobijí.
Prvotně jsem si myslel že to bude plech pod motorem, ale teď se přikláním spíše ke startéru (uhlíky / ložisko), myslíte, že to může být tím a nebo něco dalšího. Na jiných fórech značek Škoda / Ford apod. to tam také popisují.
Zítra jsem objednán do jednoho neautorizovaného servisu a uvidím co zjistí.
VIDEO - Astra-J-po-startu-drnceni
Nadále jsem po nastartování se pokoušel sešlapovat spojku, zda to není spojkou, jak se startuje je taky sešlápnutá, ale po tom nastartování je pak vše v pořádku. Pokoušel jsem se i zařadit rychlost a pomalu se rozjíždět, zda to není dvouhmota, vše funguje jak má. Motor neztratil tah, vše plně jede jak má.
Proto jsem postupoval následovně:
- Nastartoval nechal běžet pár minut, pak vypl motor a nastartoval po 30s = opět se projevil zvuk.
- Nastartoval jsem, ujel cca 5km, teplota vody cca 80st., pak vypl motor a nastartoval po 30s = opět se projevil zvuk.
- Nechal motor zahřát na provozní teplotu vody 104st, dle pal. PC, pak vypl motor a nastartoval po 30s = opět se projevil zvuk.
- Proto jsem se rozhodl, ujet cca 18km, kdy byl motor komplet zahřáty a to jak voda, tak olej, venkovní teplota +12st., pak vypl motor a nastartoval po 30s = zvuk se neprojevil a vše bylo OK. Po návratu z obchodu cca po 90min., jsem nastartoval a vše bylo v pořádku a žádný zvuk z videa. Motor běžel zcela v pořádku.
- Tím že na straně rozvodů je klid, tak jsem vyloučil i alternátor, protože dle pal. PC dobijí.
Prvotně jsem si myslel že to bude plech pod motorem, ale teď se přikláním spíše ke startéru (uhlíky / ložisko), myslíte, že to může být tím a nebo něco dalšího. Na jiných fórech značek Škoda / Ford apod. to tam také popisují.
Zítra jsem objednán do jednoho neautorizovaného servisu a uvidím co zjistí.