Stránka 1 z 1

Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 15 úno 2021, 11:39
od Red-Hawko
Ahojte,
prosím vás viete poradiť či na K-čko existuje predný kryt chladiča, prípadne kde kúpiť?
Na všetky iné verzie som našiel.

Diki

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 15 úno 2021, 15:02
od J@ck
Aj na Astru J si našiel? Daj odkaz.
Na Astru K a Astru J som ešte nikde nevidel - ani "tie obyčajné šunty", čo ponúkajú poliaci.
A vyvstáva aj otázka - na čo Ti to bude - to nie sú embéčky, že keď si nemal zakrytý vpredu chladič, tak to skoro netopilo. Pokiaľ Ti funguje správne termostat (mimochodom, v zážihovej Astre J je aj s topným telieskom, je to jedná z vecí, ktorá sa zvykne dosť často kaziť), tak je to podľa mňa zbytočná vec, prinajlepšom sa to o pár kilometrov skôr nahreje, ale nič viac - nič menej, nevidím v tom žiadny iný prínos. Pokiaľ sa mýlim, tak ma opravte,

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 16 úno 2021, 10:43
od emvee75
Já si dokonce dovedu představit situaci, kdy to může být spíš na škodu. A to když si v zimě pustíš klimatizaci a topení, aby sis vysušil vlhký interiér. Pokud je pod 5 st. tak samozřejmě nefunguje kompresor klimatizace, ale teplý vzduch z interiéru normálně jde k výměníku, který se má chladit náporem chladného vzduchu zvenku, čímž tam zkondenzuje vlhkost z toho teplého vzduchu zevnitř auta. Pokud tam nepůjde dostatečné množství studeného vzduchu z venku, tak tam ta vlhost nemusí kondenzovat a interiér se nevysuší. Kdyby tyhle bazmeky byly k něčemu, tak by je výrobce doporučoval a prodával. Aspoň třeba v zemích jako Švédsko apod., což se podle mě neděje...

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 16 úno 2021, 14:58
od HeFab
:shock:
Kryt chladiča nemá nič spoločné s nasávaním vzduchu do interiéru, to sú úplne oddelené okruhy prúdenia vzduchu. Aj musia byť.
Nebudeš predsa dýchať vzduch z motorového priestoru.

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 16 úno 2021, 15:22
od emvee75
Copak já někde píšu, že se tenhle vzduch nasává do interiéru? Ten náporový vzduch chladí výměník tepla, který ve vedru chladí klimatizace. Příště prosím lépe číst. Děkuji.

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 17 úno 2021, 07:51
od HeFab
:shock:
Nehnevaj sa, ale píšeš bludy.
Klimatizácia takto nefunguje.

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 17 úno 2021, 08:00
od emvee75
V čem konkrétně?

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 17 úno 2021, 08:11
od emvee75
Obrázek

Napravo nahoře dochází k výměně tepla mezi vzduchem z interiéru a chladícím médiem. Pokud je méně než 5 stupňů kompresor neběží a tudíž chladivo necirkuluje. Jenže pořád ta soustava s tím chladivem bude studená, pokud to vlevo dole bude chladit ten náporový studený vzduch z venku. Pokud to tam zakreješ, bude se to chladit hůř a tím pádem to nebude tak studené a tím pádem napravo nahoře z teplého vzduchu z kabiny (pokud je puštěné topení) nebude tak dobře kondenzovat vlhkost. Kde je chyba? Nebo to snad takhle nefunguje?

Re: Kryt chladiča - zimná clona

Napsal: 17 úno 2021, 08:36
od OnMi
Ahoj, nemam rad tyto flamewar diskuse, ale tady bych to rad uvedl na pravou miru.

1. Vzduch do interieru se nenasava pres motorovy prostor, ale az za prepazkou motoroveho prostoru ktera je oddelena tesnenim
2. Pokud neni zapnuta vnitrni cirkulace vzduchu, tak se do topeni nenasava zadny vzduch z interieru
3. Pokud je klimatizace vypnuta (tj. nebezi klima kompresor), tak je vliv klimatizacniho okruhu na chlazeni interieru nulovy. Neni totiz jak dostat chladici medium k kondenzatoru (vpredu pred chladicem) do vyparniku (soucast topeni). Tudiz nelze pouzit k vysusovani vzduchu privadeneho do kabiny
4. Clona pred chladicem muze u soucasnych modernich mototu opravdu CASTECNE pomoci, avsak POUZE pri provozu na velmi kratke trate. Velmi chladny vzduch proudici do motoroveho prostoru ochlazuje blok motoru a odebira teplo, ktere je mozne vyuzit k ohrevu motoru resp. topeni do kabiny. Muze tak prodlouzit dobu ohrevu motoru a tim i dobu kdy zacne auto ucinne topit. Pri provozu na delsich tratich je naopak pouziti fixni clony chladice u vetsiny vozidel se spravne fungujicim termostatem kontraproduktivni, protoze snizuje chladici vykon chladici soustavy. Voda vracejici se z chladice tak neni dostatecne ochlazena a muze dosahovat vyssich teplot. To vede k jeste vetsimu otevreni termostatu a rychlesimu proudeni vody ve velkem chladicim okruhu a muze ve vysledku snizit ucinnost topeni vetsinou zarazeneho v malem chladicim okruhu (i kdyz mnohe moderni vozy maji jiz vicecesty termoregularor misto termostatu). V extremnim pripade pri vysoke zatezi muze zakryti chladice vest k prehrati motoru, protoze chladici system neni ucinne ochlazovan naporovym vzchudem behem jizdy.
To ale neznamena, ze se kryt chladice vubec nepouziva. Naopak. Nektere moderni vysoce ucinne naftove motory dokonce maji pred chladicem elektricky ovladane klapky, ktere fakticky funguji jako kryt chladice. Jsou vsak ovladane elektronicky pres ridici jednotku motoru a v pripade potreby se automaticky otevrou (vysoka zatez) a dovoli vyuzit plneho vykonu chladici soustavy.

Zda je tedy dobre pouzit nebo nepouzit clonu pred chladicem ponecham jiz na vasem uvazeni s ohledem na zpusob vyuzivani Vaseho vozu.

OnMi