Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Pokud kupujete nebo už jste koupili, podělte se o zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři

pavelekv@seznam.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26 úno 2021, 19:43

Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od pavelekv@seznam.cz »

Zdravím všechny vespolek.

Momentálně jsem majitelem Hjondé i30 FB 1,4 TGDI a ačkoliv je to auto krásné, z důvodu rozrůstající se rodiny už prostorově nevyhovující.
Z toho důvodu jsem začal koukat po větší alternativě v ceně okolo 250t (dalších 40t si chci nechat na nutné úpravy a opravy po koupi).
Určitě chci naftu, pro manželku automatickou převodovku a velký kufr, takže kombi. Stáří do 5 let a 120 000 km +-.

Z letmého okouknutí mi vychází jako vhodné alternativy:
Ford Mondeo 2,0 TDCI (vůbec netuším jak na tom jsou, jen jich hodně potkávám, náhradních dílů bude dost)
Renault Talisman 1,6 dCI (krásné, ale Renault nemá moc dobrou pověst)
Opel Insignia - 1,6 CDTI mi přijde na takový vůz s automatem jako slabý motor, proto preferuji 2,0 CDTI. Pohon 4x4 nevyužiji a tak mi přijde jen jako věc, u které hrozí to, že se...pokazí :D Osobně se mi líbí nejvíce. Vůz plánuji mít tak 5-6 let a nerad bych koupil něco problémového (myslím systémově, špatný kus může být kdekoliv). Po koupi určitě vyměním díly podléhající opotřebení a plánuji udělat nástřik dutin a utlumení dveří, výměna provozních kapalin. Koukal jsem na MY2015-2017. Je tam něco, na co se zaměřit? Kdy a jaké opravy mne budou čekat (předepsané dle výrobce nebo dle vašich zkušeností). Jak to máte s interiérem? Drží koženka i plasty? V Naši předešlé Octávii to byla hrůza...
Myslíte, že bude dobré se obrátit i na Opel do Německa a auto si případně dotáhnout?

Za jakékoliv rady a reakce budu rád.
PS: nejsem odborník na auta, jsem klasický uživatel, který hledá dobrou užitnou hodnotu.
PPS: Passat jsem měl jako služební auto a nechci ho. To auto je jako leklá ryba, naprosto bez emocí a s*alo se tam kde co. Měli jsme 5 kusů 5 let a po třetím roku to byla tragédie)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1823
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Co se áčkové Insignie a tvých prostorových požadavků týče, budeš/byl bys s velkou pravděpodobností zklamán a až se do ní zkusíš někde posadit, asi mi dáš za pravdu. Musím však předeslat, že jsem proti Inse první generace hodně zaujatý - osobně se mi nelíbí, ale hlavně na to, jak vypadá, je v ní prostě málo místa. Vpředu je to v pořádku, vzadu špatné a kufr...? Insa A je velké nafouknuté a oteklé nic. Dveře tlusté jak sviňa a když otevřeš u kombíku kufr, první, čeho si všimneš, bude vzdálenost mezi zadním okrajem kufru a koncem zadního nárazníku, jež činí hrozivých možná 30cm hluchého prostoru. Motoricky snad není špatná, naftové dvoulitry však mají docela hrozivý konstrukční problém, jímž je těsnění mezi olejovým čerpadlem a trubkou z něj vycházející - těsnění časem odchází/tvrdne, čerpadlo začne sát falešnej luft, mazání se zhorší a hrozí nevratné poškození na klice motoru, navenek se to začíná projevovat hláškou na displeji po nastartování "nízký tlak oleje, navštivte servis", ale to už bývá velmi často pozdě, kdo ví, vo co go, nechává těsnění měnit preventivně po dejmetomu 120-150tis.km. S automatem problémy nebývají, nutno pravidelně (60tis.km) měnit náplň, na čtyřkolku se správně vykašli. Proč chceš mocímermo naftu, to plánuješ najet ročně 30-40tis.km...? :)
Všem milovníkům áčkové Insignie se omlouvám za příkrá slova o autě.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od martulik »

Jsem majitelem Insignie A 2015 a jsem spokojený. Pořídil jsem si ho kvůli vzhledu jak z venku, tak uvnitř. Není to pro můj pohled žádná tuctovka. Ale co člověk to názor. Dvoulitr 103 kW mi stačí i při plném naložení. Například cesta do Chorvatska ve čtyřech lidech a kufrem naloženým až po strop. Nejsem žádný puberťák a nezávodím, na to mám motorku a ne rodínný kombík.
Co se týče těch zmíněných dveří a jejich tloušťce, to je naprostá pravda pane Colommbo :lol: To hlava nebere.
Pro srovnání kufru jen napíšu toto: předchozí auto jsem měl Vectru C combi a to co jsem nacpal do jejího kufru na dovolenou pro 4 osoby, jsem nacpal i do insignie. Jen s tím rozdílem, že u Vectry se to vlezlo pod rolovací plachtu (jen nějaké lehké drobnosti zústaly nahoře) u Insignie to bylo až ke stropu.
Je prostě na úkor těch dveří menší. Majitel se to tam musí naučit naskládat. Ono totiž nevadí, když to přesahuje karoserii a z kufru to trochu vyčuhuje. Ty 5 dveře to při zavření obklopí a zavřou. Je to takový tvar do U a pěkně to obejme. Ale jinak dosáhnout v kufru pro tašku která je až u zadního opěradla je katastrofa. Mám 178 cm a mám problém abych si nezašpinil nohavice. Ten tlustý nárazník je masakr.

Ale ještě jednou opakuji, co člověk to názor.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1823
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od Colommbo »

Souhlasím - pokud opravdu prostorný kombík od Oplu, tož jednoznačně VeCe caravan, stěhovák téměř na úrovni Omegy blahé paměti a to jak ve vztahu k zavazadlovému prostoru tak i na zadních sedadlech. VeCe už je z pohledu mnohých "stará vrána", avšak kdo ji má, ten si ji hýčká. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
pavelekv@seznam.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26 úno 2021, 19:43

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od pavelekv@seznam.cz »

Pánové děkuji za první reakce. Je pravda, že zatím jsem si byl "osahat" jen to Mondeo a Talisman i Insignii viděl jen zvenku. A to působí dojmem velkého vozu no :roll: V dohledné době to napravím. Já sám mám 201 cm a 115 kg, takže nejsem žádný drobeček. Ale s Passatem i SuperBem bylo i za mnou hodně místa, tak si v duchu říkám, že Insignia zasahuje do stejné třídy... I v Octávii si za mnou mohl sednout až středně velký člověk :D
Insignia je lákavá hlavně pro svou nízkou cenu, vzhledem ke stáří a najetým km. Potřebuji auto, které pojme dvě autosedačky, 2 dospělé a dvojkočárek se zavazadly :D a to už je na můj Hjondé moc, to už by tam nenaskládal ani mistr světa v puzzle...
Co se týká ročního nájezdu, je to kolem 30k. Jen do práce to mám denně 90...
Proto hledám pohodlný koráb, kde mne finančně nezabije údržba vozu ;) A postřehy majitelů nebo lidí, kteřží s autem mají zkušenost, je k nezaplacení.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1823
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od Colommbo »

To je přesně, co píšu - nafouknuté auto, které zvenčí vypadá velké, uvnitř je to však horší. Co nejdříve se do ní posaď a uvidíš. Dvě dětské sedačky dozadu dáš v pohodě, dospěláci nemají místo na nohy, nemůžou šlapky zasunout pod přední sedačky, není tam místo. Dvojkočárek (řečený "autobus") do kufru nacpeš, s dalšími zavazadly pro rodinu si však nejsem úplně jistý. Prostě to musíš vyzkoušet a budeš moudřejší. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
pavelekv@seznam.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26 úno 2021, 19:43

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od pavelekv@seznam.cz »

No docela jsi mne nepotesil, abych byl upřímný :D domluvím si někde prohlídku vozu, až pomine tento NS. Zvenku se mi i líbí, ale opravdu potřebuji vůz pro rodinu, ne pro oko. To Mondeo jsem zkoušel a s velikostí spokojenost, čekal jsem, že Insignia na tom bude podobně. Kamarád automechanik mne od automatu uFordu odrazuje a o Insignii mluví právě hezky. Jen doporučil to 125kW CDTi.
Pro jsou i ceny. Pěknou Insignii koupím za 250k, Mondeo 280k a Talisman 300k. Vše s podobným najezdem a stářím. Za těch 6 let najedu 150 až 180k km, tak bych nerad vozidlo, kde se bude něco sypat hned od koupě. Má třeba někdo zkušenosti s nákupem u německých prodejců? Protože plno Insignii koukám že je v AAA a tam mne to fakt neláká....
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od Sunman »

Odjel jsem 3 A-čkové liftbacky 2.0CDTI 150-160k a 1 kombík 2.0CDTI 130k, teď jezdím B-čkový liftback benzín.
S místem je to jak píšou kolegové, Insignia má dlouhý rázvor ale u A-čka je auto na podvozku poskládané nějak divně, takže vzadu je opravdu méně místa. Ale pro děti je to určitě dostatečně - navíc na rozdíl od "prémiových" značek kde musíš připlácet za isofix u Opla máš v tomto plnou výbavu.
Takže místo bych v tvém případě neřešil.
Kombík nemá snad ani tak málo dohromady místa, spíš vidím jako problém oblé tvary 5-tých dveří v horní části, takže když jsem do VeCe naložil v pohodě lednici nebo myčku u Insignie se v horní části vleze stěží. Vyskoušel bych si ten kočár zda tam půjde.
Liftback naopak tím že otevřeš zadní okno nahoru umožňuje napchat do kufru neuvěřitelné množství věcí - vyvážel jsem starý dům a chlapi na smetišti nechtěli věřit...
B-čková Insignie jak liftback tak kombík je postavena jinak a místa na zadních sedadlech je víc než u Superbu nebo Passatu. Dtto kufr v B-čku je nekonečný.

Motor 2.0CDTI 130k byl celkem trápení, píšeš že nejsi závodník - OK ale na předjíždění na českých cestách to moc není.
Najel jsem se všemi přes 150 000. to co píše kolega o olejovém čerpadle slýchám kolem všude, ale neměl jsem na žádné z nich tento problém. Moje první Insignia jezdí u synovce, má ca 250t a na neměnil na tom autě vůbec nic.
Co bych určitě udělal, je výměna rozvodů po 120 000km, ne po 150 jak předpisuje výrobce. Jeden řemen mi spadnul při 140t - to je půlka motoru v tahu, u dalšího se zadřela vodní pumpa při 130t a bylo řečeno že rozvody byli tak právě na výměnu.
130k motor má také jinou převodovku, na tu pozor.

Uvnitř není nic co by se typicky rozsypalo nebo vrzalo. Hledej auto, které má AGR sedačku, poznáš podle vysouvací podložky pod stehna - oceníš to, je to nejlepší sedadlo na trhu. Rovněž pokud máš možnost tak auto s AFL xenony, rovněž stojí za to.
Automat jsem nikdy neměl - ani bych ho nikdy nechtěl u žádného auta - jel jsem s ním několikrát na půjčeném od kolegu, určitě daleko lepší než proslulý DSG-krám, o problémech u kolegů nevím.
často diskutovaný problém DPF (zejména u těch, co s ním nikdy nejezdili) závisí pouze zda trochu sleduješ auto před vypnutím motoru. Vypnout několikrát za sebou když se vypaluje filtr není dobrý nápad - jinak nevíš o tom, že tam nějaký filtr je. U MY2014 (facelift A-čka) byl problém s SW u DPF, byla na to ale zvolávačka která to řešila.
pavelekv@seznam.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26 úno 2021, 19:43

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od pavelekv@seznam.cz »

Děkuji za vyčerpávající odpověď. To jsou právě ty zkušenosti, které hledám. Místo na zadních sedadlech by mne netrapilo, tam pojedou takřka stále jen děti. Jde o ten kufr, velikost a praktičnost. Měli jsme Octavii III 2,0 TDI v kombi a od Insignie bych čekal, že bude aspoň na stejné úrovni. Budu si muset tu A někde najít a projít. Kdyby byla malá, tak bych musel oželet automat a koupit Insignii B. Určitě budu primárně hledat 2,0 CdTi, 1,6 by byla záloha. Jenže teď v době covidove se člověk nedostane pomalu ani před barák. O tom problému s těsněním jsem také četl a počítám s kontrolou jeho stavu po koupi. Včetně výměny kapalin a rozvodů. Raději investuji pár korun na začátku, než pak řešit závazné problémy. Jinak co jsem to proletěl, tak těch s AGR sedadly není mnoho. Musím si ale udělat čas i na nabídku v Německu. Nevím proč, ale nějak mne ta Insignia láká, líbí se mi....
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Starší Insignia 2,0 CDTi jako rodinný vůz?

Příspěvek od Volfik »

A na MY2018 Insignia B se nedostaneš?
O hodně (stovek kg) lehčí, prostornější, modernější a spolehlivé auto :)
Dle TUV jedno z nej ve své třídě.
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Insignii“