Výměna brzdových destiček Zafira B/ Astra H
Napsal: 28 bře 2021, 22:22
Ahoj, dnes jsem poprvé měnil brzdové destičky (7 let, 100 000km) na Zafiře B
-použil jsem destičky ATE ceramic- podle starého fóra by měly odpovídat prvovýrobě.
U předních nebyla žádná zrada, šlo to montovat kompletně podle knížky "jak na to" resp podle videa "autodoc"
jediný speciální nástroj byl inbus (HEX) velikosti 7 - nástavec na golu, stačí běžná délka
Bylo třeba vyčistit kluzné čepy ( ty které vyšroubujete 7 inbusem), byl na nich nános ztvrdlého sajrajtu v části u závitu.
Mosazný kartáč vše vyřešil.
pro práci na zadních třmenech nemá být zatažená ruční brzda- auto zajistěte kromě rychlosti i klínem, cihlou...
Zadní třmeny jsou poněkud oříšek - ve videu je doporučováno odpojení brzdové hadice, aby byl přístupný horní šroub kluzného čepu.
Jde to i bez toho, použijete vidlicový klíč 13 na šroub a 17 na přidržení čepu.
Pro odstranění brzdiče z místa je lepší vyháknout lanovod ruční brzdy z držáků (je veden dole po rameně nápravy, má 2 držáky.
Šroub nejde kolem brzdové hadičky vyvléknout z díry, zůstává v třmeni.
Správně se šrouby vyměnují- v sadě s destičkami dostanete nové.
Pro další použití původního šroubu (je na něm Loctite) je optřeba ho zcela očistit od loctite (jemný drátěný kartáč+ ideálně loctite čistič 7200, nebo aceton) ale hlavní je ta mechanická očista. Bylo mi doporučeno vzít na šroub závitové očko, ale to je v daném prostoru , navíc s volně lítajícím šroubem dost špatně možné. Na šroub nanést nový loctite 240.
Další chuťovka je zatlačení zadních pístků- pozor maji samostav! pouhým tlakem ho zničíte, musíte ho "zašroubovat" za součastného tlaku.
Dá se zatlačit speciálním přípravkem od Hazetu (kosmická cena) nebo z číny.
Použil jsem kombinaci dřevo - svěrky snad z baumaxu a klíče na rozbrusku.
Pístek má na čelní ploše křížem drážku do které pasují zuby z klíče rozbrusky.
Pístek jsem mírně stáhl svěrkou , nasadil klíč a začal zašroubovávat. Oba zadní brzdiče mají normální pravý závit.
Po otočení pístu o cca 90° je možno svěrku utáhnout. Přílišné utažení (napružení) svěrky se projeví odporem při zašroubovávání.
Dále podle knížky/ videa bez problémů.
Jako chuťovku upozorňuji na nutnost hlídat si hladinu brzdovky- mrcha jedna zatlačením pístků stoupá
a bezpodmínečnou nutnost "našlapání" brzdy před jízdou.
k mazání jsem použil:
-pod prachovku brzdového pístu ATE pastu
https://www.ate-info.de/cs/details/prod ... talienisch
(zde jsem si jistý, tato nerozleptává gumu brzdového systému)
-pod kontaktní plochy brzdová destička- třmen (myslím ty ozuby, ne dosedací plochy na pístek)
měděnou pastu
-na čepy na kterých "plave" třmen vazelínu LV2-3 Toto nemám vyzkoušeno, dosud jsem používal jiné mazivo, pokud s tím bude problém doplním to do fóra.
-použil jsem destičky ATE ceramic- podle starého fóra by měly odpovídat prvovýrobě.
U předních nebyla žádná zrada, šlo to montovat kompletně podle knížky "jak na to" resp podle videa "autodoc"
jediný speciální nástroj byl inbus (HEX) velikosti 7 - nástavec na golu, stačí běžná délka
Bylo třeba vyčistit kluzné čepy ( ty které vyšroubujete 7 inbusem), byl na nich nános ztvrdlého sajrajtu v části u závitu.
Mosazný kartáč vše vyřešil.
pro práci na zadních třmenech nemá být zatažená ruční brzda- auto zajistěte kromě rychlosti i klínem, cihlou...
Zadní třmeny jsou poněkud oříšek - ve videu je doporučováno odpojení brzdové hadice, aby byl přístupný horní šroub kluzného čepu.
Jde to i bez toho, použijete vidlicový klíč 13 na šroub a 17 na přidržení čepu.
Pro odstranění brzdiče z místa je lepší vyháknout lanovod ruční brzdy z držáků (je veden dole po rameně nápravy, má 2 držáky.
Šroub nejde kolem brzdové hadičky vyvléknout z díry, zůstává v třmeni.
Správně se šrouby vyměnují- v sadě s destičkami dostanete nové.
Pro další použití původního šroubu (je na něm Loctite) je optřeba ho zcela očistit od loctite (jemný drátěný kartáč+ ideálně loctite čistič 7200, nebo aceton) ale hlavní je ta mechanická očista. Bylo mi doporučeno vzít na šroub závitové očko, ale to je v daném prostoru , navíc s volně lítajícím šroubem dost špatně možné. Na šroub nanést nový loctite 240.
Další chuťovka je zatlačení zadních pístků- pozor maji samostav! pouhým tlakem ho zničíte, musíte ho "zašroubovat" za součastného tlaku.
Dá se zatlačit speciálním přípravkem od Hazetu (kosmická cena) nebo z číny.
Použil jsem kombinaci dřevo - svěrky snad z baumaxu a klíče na rozbrusku.
Pístek má na čelní ploše křížem drážku do které pasují zuby z klíče rozbrusky.
Pístek jsem mírně stáhl svěrkou , nasadil klíč a začal zašroubovávat. Oba zadní brzdiče mají normální pravý závit.
Po otočení pístu o cca 90° je možno svěrku utáhnout. Přílišné utažení (napružení) svěrky se projeví odporem při zašroubovávání.
Dále podle knížky/ videa bez problémů.
Jako chuťovku upozorňuji na nutnost hlídat si hladinu brzdovky- mrcha jedna zatlačením pístků stoupá
a bezpodmínečnou nutnost "našlapání" brzdy před jízdou.
k mazání jsem použil:
-pod prachovku brzdového pístu ATE pastu
https://www.ate-info.de/cs/details/prod ... talienisch
(zde jsem si jistý, tato nerozleptává gumu brzdového systému)
-pod kontaktní plochy brzdová destička- třmen (myslím ty ozuby, ne dosedací plochy na pístek)
měděnou pastu
-na čepy na kterých "plave" třmen vazelínu LV2-3 Toto nemám vyzkoušeno, dosud jsem používal jiné mazivo, pokud s tím bude problém doplním to do fóra.