Robíš dobre, že ideš do Insignie B - koniec nude vo Forde (alebo Superbe). Insignia od roku 2009 je iné auto než všetky "ikony", neprestáva ma baviť po 12-tich rokoch a 4-och A-čkach a jednom B-čku.
4 áčka boli 2.0CDTI postupne od 150k po 170k tak ako sa menili špecifikácie motora DTH. Na všetkých najazdené cez 150t, prvá je neustále "pod kontrolou", dnes má cez 280t.
B-čko je 1.6T benzín 2018, najazdené kvôli covidu menej než obvykle - 140t.
Jazdím len manuál, automat a nedajbože DSG by ma trafil šľak. Pár sto km som vyskúšal v 1.5T s automatom (neviem už koľko stupňový to bol) za mňa palec dole. Jednak neustále podtočený motor, pri zošliapnutí plynu 2÷3 sekundy zaváhanie a potom podradí o 2-3 stupne a vystrelí. Za takú jazdu by ma niekedy otec vyhodil spoza volantu a som tak naučený na jemnú jazdu bez poskokov. Na druhej strane toto zaváhanie nevadí pri jazde po diaľnici a v meste ale jazdím tiež stovky kilometrov českých okresiek a tam by som si kamion s týmto predbehnúť netrúfol. O DSG ani nehovorím, tam nemečtí soudruzi urobili druhú najväčšiu chybu v histórii hneď po plastikových lyžičkách
Mám vyskúšaný PHEV Granland1.6T s 8-st manuálom, rýchla jazda je menej kostrbatá ale za mňa nie. Je to však vec názoru. Najlepšie si vyskúšať sám.
trochu opravím niektoré informácie kolegov vyššie:
Brdzenie motorom, filtre pevných častíc
- 1.6T má filter pevných častíc. Neviem či si študoval ako funguje - ale pokiaľ jazdíš rýchlejšie, diaľnica, predbiehanie - filter zrejme značne ovplyvňuje spotrebu. On totiž vypaluje neustále a presne naopak ako DPF u dieslu. Ak motor len trocha preženieš - jedno predbiehanie - ihneď po ubratí plynu začína vypaľovanie. Vypaľovanie znamená, že aj bez plynu motor dostáva konštantne 2l benzínu/100km. Tzn. že motor v tomto režime NEBRZDÍ, naopak, ženie ťa. Takže ty potrebuješ ubrať do zákruty ale motor neustále ťahá a musíš brzdiť proti pohonu motoru. vypaľovanie trvá od pár sekúnd do niekoľkých minút.
Na diaľnici pri vyššej rýchlosti motor vypaľuje neustále po ubratí plynu, takže napr. cesta do nemecka znamená, že plachtiť nebudeš nikdy.
- 2.0CDTI - traduje sa že je problém s DPF. O tomto rozprávajú naozaj všetci, hlavne tí, ktorí tento motor nikdy nemali v dlhšom používaní. Je pravda, že ja nejazdím kratučké trasy. Ale moja prvá Insi, ktorú má teraz synovec - mala 150t tie som najazdil za 23 mesiacov - má dnes cez 280t. Ročne teda najazdila už len 13t km a hlavne trasu ktorá má ca 20km. Nikdy žiaden problém s DPF. Filter sa nemení, to je tiež len stará česká povesť. Vectru ktorú som predával s viac ako 350t km 1.9DTH nikdy tiež nemala problém s DPF.
Musíš ale nechať vždy dobehnúť vypaľovanie. Alebo jazdiť diaľnice, potom pri rýchlosti cez 150kmh už filter nepotrebuje vypaľovať pretože je dostatočne horúci na to, aby zachytené častice zhoreli samé. Inak vypaľovanie beží medzi 500÷800km.
hluk
je v Insignii naozaj celkom problém. Skús hľadať verziu, ktorá má odhlučnené predné okná. Či to pomôže neviem, nemám.
vyberaj pneumatiky ktoré majú max 68dB podľa tabuliek pneu, dosť to pomôže. Menil som teraz letné pôvodné Hankook za GY - citeľný rozdiel.
V 1.6T s manuálom počuješ aj hluk motora na diaľnici. Aby si mal pocit 200k pod kapotou výrobca nastavil motor do vyšších otáčok, takže pri 130 si nad 3000 ot/m a motor začínaš počuť tiež. Pri každom predbiehaní potrebuješ dostať motor do otáčok aby si získal jeho výkon. točí s adekvátnym hlukom v pohode do 6600 kde je obmedzovač ktorý tomu dá riadne pohube. (pozor pri myšičke aby si nezostal bez výkonu. O LSPI u Insignií som nepočul, vynechávanie výkonu tu nie je).
Matrix svetlomety, pôvodné bi-xenony boli na tom snáď celkove lepšie ale než obyčajné svetlá tak určite Matrix.
prečítaj si vlákno, v ktorom tu píšem o výhodách a nevýhodách - v skratke
plusy - osvetlené okraje v noci takže vidíš zvieratá pri ceste aj pri aute v protismere alebo aute pred tebou
- osvetlený ľavý okraj pri predbiehaní, takže vidíš cyklistu alebo chodca v protismere, to je najväčšia výhoda
mínusy - nesvietia do zatáčky, takže na horských cestách so zákrutami viac ako 120°ideš vždy do tmy, ak tam je stádo zveri si v ňom. U natáčacích bi-xenonov sa ti to nestane
- pod 55kmh máš len obyčajné stretávačky bez akýchkoľvek funkcií navyše. BiXenon svieti do okrajov v meste
- nie je žiadny režim pre hmlu alebo zhoršené počasie
spoľahlivosť je dobrá, nemá sa na nich vlastne čo pokaziť. Intenzita je pomerne slabá, v daždi dosť bieda, ale bi-xenony nie sú na tom príliš lepšie.
rozdiel medzi matrix pred a po FL je podstatne väčší počet diod po FL - tie som nevidel, mali by byť podstatne lepšie.
Audio
no, toto je v Insignii dosť slabá stránka. Bežný štandard ktorý sa montoval do A-čiek je celkom dobrá plecháreň. Teraz mám BOSE, subwoofer fine, ale nastavenie iné ako basy-stredy-výšky nečakaj. Navyše pri hluku na diaľnici je to skoro jedno.
tak moja Insignia má teda 2xUSB v opierke, neviem kde kolega videl jednu. Zrejme závisí od stupňa výbavy. A je to tak ako píše - môžeš pripojiť USB-HUB. V A-čkovej išli 4 USB, mám odskúšané.
V B-čkovej mám mini USB Samsung 64GB takže jedno plne postačuje aj keď používam takmer výlučne FLAC formát, MP3 len v núdzi ak sa nahrávka nedá nájsť vo FLAC. Pre tvoju informáciu, rozdiel je v tom, že MP3 kvalitná nahrávka má 8MB, FLAC nahrávka 30÷50MB. rozdiel v posluchu je neporovnateľný.
Navigácia
mám systém Navi MultimediaPro - nechtiac pretože iné opcie ktoré som chcel sa dali len s touto navigáciou. Prečítaj si tu v inom vlákne ako funguje.
apple car bez problémov, ale vyskytnú sa telefony, ktoré majú problém s prenosom kontaktov.
Android auto podľa typu telefonu a verzie - mám Blackberry keyone android 8.1, android auto s verziou 5 - funguje dobre, mapy.cz ale nie. Waze, google mapy ano. MultimediaPro má tiež navigáciu s LIVE dopravou od HERE a tá funguje v ČR vynikajúco.
POZOR - upgrady máp sú zdarma! Nezmyselné platby skončili so starým systémom Oplu.
Upgrade máp je síce celkom častý - potrebuješ mať pripojený telefon a vytvoriť wifi hotspot, upgrade trvá ca 30min v priemere, ale napriek tomu že tento rok som mal asi 3 upgrady máp tak napr. diaľnica R7 ktorá funguje skoro rok tam nie je. Naopak u D1 je obchvat Ružomberka už mesiace a ten je rozostavaný tak na 50%.
Sedačky
myslím, že snáď v Insignii ľavá sedačka je vždy AGR. A ako píše kolega je to to najlepšie čo Opel stvoril. Bez toho žiadneho opla nekupuj.
Látkové sú veľmi dobré, samozrejme v parnom lete by možno klima v sedačke pomohla. Vyskúšal som v onom Granlande ale robili pomerne veľký hluk a myslím, že by som skončil s podchladenou chrbticou rýchlo na vozíčku.
Opcie ktoré mám odskúšané teraz na B-čku:
AGR sedačka elektrická s dvomi polohami (možno priradiť ku kľúču, takže sa nastaví automaticky do polohy podľa šoféra), masážou a prifukovaním bočného vedenia.
Toto je najlepšie v čom som doteraz kedy sedel. Prifukovanie je neskutočná vec. Masáž je taká jednoduchá ale poteší. Všetky možné polohy nastavovanie elektricky, samozrejme podpera stehien ručne vyťahovateľná.
360° kamera - to bola opcia s onými sedačkami a multimedia-pro
celkom fajn, vidíš keď zaparkuješ pred Tescom, či stojíš rovno alebo šikmo k čiaram
predná kamera je OK aj pri parkovaní
zadná kamera má pomerne problém v daždi a na špinavej ceste. Musíš si ju najprv ručne utrieť. Inak ukazuje dobre, musíš dať len pozor systém infotainmentu nie je dostatočne rýchly a pri tejto digitálnej kamere obraz zaostáva za skutočnosťou ca sekundu, takže pri rýchlejšom cúvaní vidíš ešte dosť miesta a ono bum.
automatické parkovanie - to bola tiež opcia v balíku, použil som asi 3x, fungovala dobre.
sklápacie zrkadlá - to bola tiež opcia v balíku - tiež som použil asi 3x
bezkľúčové štartovanie - je hovadina a len na zlosť. Sedíš v aute, čakáš a chceš počúvať rádio, nedá sa pretože po 5minútach vypne. Nedá sa navoliť režim "otočenia kľúčikom do prvej polohy" kedy rádio hralo bez obmedzenia a bez zapnutého zapaľovania
chceš upgrade máp doma, kde máš v garáži wifi z domu - nadá sa, bezkľúčové štartovanie vypne systém
bočné senzory - bez tohoto už by som auto nechcel. Fungujú veľmi dobre a 99% spoľahlivo pri súbežnej jazde. Pri vycúvaní z parkovacieho boxu majú menší dosah ako u A-čkovej Insi, takže sa na ne nedá spoľahnúť že tam nejde cyklista a už vôbec ťa nezachránia pred idúcim autom.
Na záver len pozor pri recenzicách a porovnávaní:
GSI a 4x4 majú vektorovo riadeny podvozok a účinok tohto systému je u Insignie snáď najlepší v triede. Obyčajná predokolka je na tom podstatne inak, ale stále dobre.
2.0T má inak sprevodovanú prevodovku, pretože má moment rovnaký ako diesel - 400Nm - takže nepotrebuje do otáčok na to, aby si 250k cítil. to má totálne iný hlukový vnem na diaľnici než 1.6T s trochu menej koňmi ale podstatne menej momentu. Na druhej strane je tu vlákno s rozsypaným zakarbonovaným 2.0T - bohvie či to nie je jazdou na nízke otáčky u automatu.
adaptívny tempomat - u A-čkovej verzie fungoval veľmi biedne - plný plyn/brzda, nebezpečné problémy s jazdou v pruhoch v zatáčkach. Píšem o tom inde. Do B-čkovej Insi som si ho preto ani nedával.
Spotreba oleja je aj po 150t km nulová. Mením podľa intervalu na tacho, t.j. väčšinou 30000km. Ale u benzínu je to asi príliš veľa - motor natočí 50% viac než diesel pri rovnakom km nájazde, takže ho vlastne mením až po 45000km v porovnaní s 2.0CDTI a navyše priamy vstrek spôsobuje kyslosť oleja ako som sa dočítal v SM a pokiaľ auto menej jazdí výsledkom je korózia motora.
Špinavý motor - toto je slabina každej Insignie - v zime je motor zapráskaný strašne.