Stránka 1 z 2

Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 18 lis 2021, 14:42
od marekr
Zdravím všetkých,
Plánujem kúpu auta a po dlhom pátraní mi ako najlepšia voľba v pomere cena/protihodnota vychádza práve Opel Astra K (jazdím mesto/okresky/dialnica cca v pomere 50/30/20), našiel som pár pekných kúskov vo vysokej výbave, ale s vyšším nájazdom kilometrov (180 000km-200 000km, jazdené prevažne po dialnici). Ide o motorizácie 1.6 Bi-CDTI 118kw a 1.6 CDTI 100kw, autá sú s plnou servisnou históriou v autorizovanom servise. Chcel by som vedieť, či niekto vlastníte Astru s vyšším nábehom km a vaše skúsenosti so spoľahlivosťou, poprípade na čo si dať pozor, na čo sa určite opýtať predávajúceho? Kedy ste menili vy rozvody a pri koľkých KM odporúčate výmenu + ak ste menili aká bola cena? ...Prosím o váš názor a rady. :)
Díky moc.

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 13 pro 2021, 16:00
od beavis
Vybrat si zrovna tyhle dve motorizace do budouci Astry chci fakt odvahu :roll: Nikdy jsem necetl a ani od nikoho neslysel (a to vc. cloveka ktery dela v Opel servisu) ze by se tenhle motor povedl, spis naopak. Je to diky rozvodum peknej pruser!

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 20 pro 2021, 22:55
od Presler
Motor 1.6 CDTi (jedno jaká verze) je taková past. Jezdí se s ním příjemně to jo, ale spolehlivost moc nemá. Mají tam špatně vyřešené mazání rozvodového řetězu, kdy při startu auta není dostatečný tlak oleje a řetěz není namazaný. Řetěz pak dře o plastovou vodící lištu, která se časem vydře, rozlomí a spadne o olejové vany. Řetěz je poté trochu méně napnutý a dře o hliníkovou lištou, kdy se buď první vytahá řetěz nebo se ubrousí tahle lišta, přičemž všechen bordel padá do oleje. Pokud to uživatel zanedbá, může to skončit i zničením motoru. Nejhorší na tom je, že rozvody nejsou úplně navržené na výměnu a jsou na autě umístěny "vzadu" mezi motorem a převodovkou. To znamená, že pro výměnu se musí vyndat motor nebo převodovka, prostě hromada práce. Oprava v autorizovaném servisu odhadem za 40k Kč, přičemž jde o zhruba dva dny čisté práce. Tahle vada se může projevit v různých kilometrech, klidně i u aut, co mají najeto méně než 50k km.

Od roku 2020 existují modifikované díly na rozvody, které by tomuto problému měly zabránit a dají se údajně namontovat na auto i bez vyndání motoru nebo převodovky. Já Astru koupil v září, auto bylo vyrobeno 07/2016, najeto má 85k km a momentálně je v servisu s rozvody (vada se projevila až teď v zimě). Opravu kupodivu zaplatí Opel včetně dílů a práce. Po mě chtějí asi jenom 4 tisíce za olej do převodovky (proč ho nevyměnit, když už je skříň venku) a nějaký další věci, které je "prý lepší" vyměnit. Myslím si, že ale nešlo úplně o výměnu celých rozvodů, ale pouze o ten rozvod s výrobní vadou.

Ještě jeden dodatek, na CDTi je teď svolávačka a přehrává se software kvůli emisím. To jsem zvědavej, co to s autem udělá.

Ojetá Astra K vůbec nemá nějaký bezproblémový motor, výjimkou jsou snad jenom 1.0T (asi nic mo nepojede), 1.6T (málo ojetin) a možná 1.4i (ta ale vychází z nepovedné 1.4T a je to tříválec, to už as radši tu 1.0T). Kolik stojí turbo na BiCDTi, 90k?

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 21 pro 2021, 08:17
od OnMi
Jen mala korekce. Motor 1.4i (B14XE) je ctyrvalec zakladem shodny s 1.4T (B14XFL/XFT), ale je bez turba a ma neprime vstrikovani. Z hlediska spolehlivosti je na tom jiste lepe nez Turbo/SIDI verze, ale dani je mdly projev a z ni pramenici velmi spatna dynamika napr. pružné zrychlení 80–120 km/h 21s (1.4i) v 9s/10s (1.4T).
Trivalcova 1.4 byla az 1.4T (F14SHT) pouzita od MY2020. Je to jeste stale GM motor, ale zcela odlisny od puvodni rady LE2.

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 21 pro 2021, 12:32
od nulda
zrychlení 80-120 1.4T 92KW, ST :-)
Obrázek

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 22 pro 2021, 15:37
od mattonecz
110 kw ma neco pres 5 a moje chipovana pod 5 :D

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 22 pro 2021, 18:21
od nulda
1.6T má 3,8s :-) Jiný jsme nezkoušeli.

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 22 pro 2021, 21:02
od marekr
Ďakujem za odpoveď, medzičasom som kúpil Astru K SportsTourer 1.6CDTi 81kW, rok 5/2017 najazdených 160k km, dovoz z Nemecka. Stihol najazdiť iba cca1500km ale zatiaľ maximálna spokojnosť, na moje jazdenie to stačí aj keď pár koníkov navyše by som asi rád vyskúšal. :) Pri štartovaní nepočuť hrkotanie reťaze tak dúfam, že problém s rozvodom v najbližšej dobe nepríde.
Presler píše: 20 pro 2021, 22:55 Od roku 2020 existují modifikované díly na rozvody, které by tomuto problému měly zabránit a dají se údajně namontovat na auto i bez vyndání motoru nebo převodovky.
Vedel by si prosím ťa pohľadať o aké diely konkrétne ide? O:)

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 03 led 2022, 10:30
od praza7001
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, jak se ti povedlo docílit opravy na náklady Opel servisu? Mě bylo řečeno, že to půjde na moje náklady :) Mohu se zeptat, kam jsi auto dal?

Děkuji

Presler píše: 20 pro 2021, 22:55 Motor 1.6 CDTi (jedno jaká verze) je taková past. Jezdí se s ním příjemně to jo, ale spolehlivost moc nemá. Mají tam špatně vyřešené mazání rozvodového řetězu, kdy při startu auta není dostatečný tlak oleje a řetěz není namazaný. Řetěz pak dře o plastovou vodící lištu, která se časem vydře, rozlomí a spadne o olejové vany. Řetěz je poté trochu méně napnutý a dře o hliníkovou lištou, kdy se buď první vytahá řetěz nebo se ubrousí tahle lišta, přičemž všechen bordel padá do oleje. Pokud to uživatel zanedbá, může to skončit i zničením motoru. Nejhorší na tom je, že rozvody nejsou úplně navržené na výměnu a jsou na autě umístěny "vzadu" mezi motorem a převodovkou. To znamená, že pro výměnu se musí vyndat motor nebo převodovka, prostě hromada práce. Oprava v autorizovaném servisu odhadem za 40k Kč, přičemž jde o zhruba dva dny čisté práce. Tahle vada se může projevit v různých kilometrech, klidně i u aut, co mají najeto méně než 50k km.

Od roku 2020 existují modifikované díly na rozvody, které by tomuto problému měly zabránit a dají se údajně namontovat na auto i bez vyndání motoru nebo převodovky. Já Astru koupil v září, auto bylo vyrobeno 07/2016, najeto má 85k km a momentálně je v servisu s rozvody (vada se projevila až teď v zimě). Opravu kupodivu zaplatí Opel včetně dílů a práce. Po mě chtějí asi jenom 4 tisíce za olej do převodovky (proč ho nevyměnit, když už je skříň venku) a nějaký další věci, které je "prý lepší" vyměnit. Myslím si, že ale nešlo úplně o výměnu celých rozvodů, ale pouze o ten rozvod s výrobní vadou.

Ještě jeden dodatek, na CDTi je teď svolávačka a přehrává se software kvůli emisím. To jsem zvědavej, co to s autem udělá.

Ojetá Astra K vůbec nemá nějaký bezproblémový motor, výjimkou jsou snad jenom 1.0T (asi nic mo nepojede), 1.6T (málo ojetin) a možná 1.4i (ta ale vychází z nepovedné 1.4T a je to tříválec, to už as radši tu 1.0T). Kolik stojí turbo na BiCDTi, 90k?

Re: Opel Astra - po 200 000km?

Napsal: 24 led 2022, 22:49
od Presler
Autotip Teplice, prostě jsem tam přijel s tím, že mi přijdou hlučné rozvody a zrovna ten den, co jsem to tam vezl, tak byly zticha :D . No nic pán, který auto přebíral řekl, že se k tomu Opel staví čelem a že na to je snad nějaká akce (ne svolávačka, ta byla na emise). Po týdnu se ozval, že Opel zaplatí práci + nový hlavní řetěz + modifikované díly na rozvody. Po mě chtěli akorát doplatit vodící lišty. Akorát si říkám, jestli jsem neměl radši zaplatit komplet výměnu rozvodů a olejové pumpy, když rozebrání auta platil Opel, což je ta největší pálka na tom. Soupis všech dílů, co zaplatil Opel, mi dali jenom k podpisu, takže nevím o jaké díly konkrétně jde.

Auto sice stálo v servisu měsíc (nejdřív nebyly díly, pak onemocněl technik..., na druhou stranu jsem jim řekl, že auto momentálně nepotřebuju), ale docela jsem s nimi spokojen. Update autorádia (Intellilink R4) mi ani neúčtovali a mě aspoň funguje Android Auto, který předtím strašně blblo. Jo ještě bych dodal, že jsem měl v autě měsíc starý olej, na doporučení jsem ho nechal vyměnit a pak mě na faktuře překvapilo, že už nejde o 5W30, ale 0W20. Což dává smysl, když příčina problému je nedostatečné mazání řetězu během startu.

Po přehrátí softwaru motoru jsem vynuloval jedno počítadlo spotřeby a skočilo mi to na 4.5 l, na druhém spotřeba vzrostla o 0.1 l. Ale to taky může být tím, že teď mrzlo a já jezdil spíš kratší trasy s větším podílem města. Průměrná rychlost je stejná.