Stránka 1 z 1

Jack - Opel Astra Notchback A16XER 16V 85kW Cosmo

Napsal: 25 lis 2021, 15:08
od Astra - R@SAG
Na žádost uživatele, převzato s Astra J fóra

Zdravím Vás
idem sa "pochváliť" s mojím prvým Oplom (doteraz som mal len autá s „okrídleným šípom“), som čerstvým majiteľom tohto krásavca:
Opel Astra Notchback 1.6 16V s výbavou Cosmo
+ naviac k výbave Cosmo:
- LED denné svietenie (s funkciou „follow me home“)
- kožený packet – sedadlá, volant, riadiaca páka potiahnuté kožou
-dojazdová rezerva

Uvidíme ako „sa vydarí“ (klop-klop-klop), pretože mám s ňou najazdené len zoznamovacích 500 km, ale zatiaľ veľká spokojnosť.
Priznám sa, že som sa rozhodoval medzi Octáviou combi, Kiou ceed sw a Hyundai i30 sw, no keď som ju uvidel, sadol si do nej a previezol sa (hlavne manželka) - bolo rozhodnuté. Keď mi ešte na dôvažok „pridal“ predajca 23% zľavu z ceny, tak nebolo čo riešiť.

Je to „len“ atmosferická 1.6-ka, nie turbo, dúfam že mi to bude stačiť – nie je to lenivé, no nie je to ani „trhač asfaltu“.
Už aby tu bola jar, nech ju trochu prevetrám, lebo teraz v zime to nie je „to pravé orechové“.
Astra Notchback1.jpg
Astra Notchback4.jpg
Astra Sedan4.jpg
Ako som už písal, 1.6-ka je podľa mňa pre toto auto tak akurát, na také komfortné pohodlné jazdenie. Ten motor nie je lenivý, ale od športového štýlu to má trošku ďaleko a nedá sa od neho čakať "zázraky". Ja som už "staršieho vydania", tak mne to aj vyhovuje, s dvoma až troma osobami a s väčším nákupom v kufri je to dostatočne pružné. Mal som možnosť si vyskúšať jazdu s 1.4 turbo, tak podľa môjho subjektívneho názoru je to približne na rovnakej úrovni, no je to len môj (subjektívny) pocit - po jednej jazde s turbom si nedovolím objektívne porovnávať.
Najazdené mám necelých 800km, čiže ešte "surová" v zábehu a spotreba mi vychádza cca 7,5 l (prepočítaná, nie podľa palubného počítača - ten ukazuje 8.2 l), jazdené mesto/mimo mesta tak 50:50.

Zadné operadlá sedadiel sú rozdelené 2:1, sklápajú sa samostatne a to buď len jedno alebo dvojité, popr. všetky 2+1 a dajú sa aj vybrať. Zadné sedadlo je vcelku a dá sa buď vybrať celé von alebo len nadvihnúť a oprieť vo zvislej polohe o operadlá predných sedadiel. Po sklopení alebo vybratí zadných sedadiel sa tam "dá aj tancovať".
Kosačku (benzínovú) by si tam v pohode dal, len by si musel vždy dávať dole riadidlá (sklápanie by asi nepomohlo). Do 5 dv.HB je to jednoduchšie a pohodlnejšie, len tam zostane málo priestoru - ideál by bola Astra ST combi.

Pripájam foto kufru a rozmery batožinového priestoru (podľa údajov výrobcu):
dĺžka - 1084 mm
šírka - 976 mm
výška - 546 mm
Astra kufor.JPG
Neskrývajú sa - zasahujú do kufra ale nie moc, no sú umiestnené tak, že sú veľmi blízko pri okrajoch kufra (veľmi blízko pri tapacíre), takže aj keď je kufor naložený skoro do pĺna, tak veľmi nezavadzajú (skúsim nafotiť).
Čo mne trochu vadí je, že keď prší a chcem zo zadnej časti (celkom za sedadlami) kufra niečo vybrať a auto je špinavé a mokré, tak sa skoro vždy otriem o nakladaciu lištu a zašpiním sa, pretože kufor je veľmi hlboký.
Záves1.jpg
ale nezasahuje to do kufru až tak "hrozne" ako to vyzerá na obr., pretože je to pri kraji vedľa tapacíru.

15.5.2018
Predvčerom som po 4 a pol roku vymenil sviečky - výrobca predpisuje a doporučuje ich výmenu po 60 tis. km alebo 4. rokoch. Pôvodné tam boli (GM) Champion RC10MCC, vymenil som ich za NGK ZFR6V-G (jedna z náhrad doporučená výrobcom) a motor citeľne ožil - uvidíme ako sa osvedčia do budúcna a ako si budú počínať.

20.7.2018
Dnes som doprial (vymenil som) mojej Astričke nový olej (+olejový filter) Mobil1 New Life 0W-40, ešte zo "starých zásob" čo som kúpil pred rokom (r.v. 2016). Na tom starom som nabehal 8000km, životnosť mi PC ukazoval 7%, pretože absolvované trasy boli z 80% do cca 30km.
Keďže sa New Life už nevyrába, tak nabudúce pravdepodobne vyskúšam už spomínaný YACCO.

22.7.2018

Včera som absolvoval s autom menší "očistec" - nie že by bolo špinavé, ale vyskúšal som nový vosk s carnaubou. Komplet očista zvonku/zvnútra mi zabrala skoro pol dňa, no výsledok stojí za to.
IMG_20180721_173421 up.jpg
vosk1.jpg
9.8.2018

Dnes som bol v servise na kontrolu klímy a aj príp. doplnenie chladiva, keďže sa mi zdalo, že chladenie už nie je to, čo bolo za nova.
Všetku náplň (R 134a) odsali a nanovo naplnili:
- odsali 390ml a naplnili 600ml, čiže za 5 rokov ubudlo 210ml a tak isto bol doplnený olej do kompresora (odsaté 22ml, naplnené 22ml).
Vykonaný test na úniky - úniky nezistené žiadné.
Klíma fachčí lepšie a dokonca sa mi zdá, že aj akosi tichšie - tým nechcem povedať, že doteraz hučala.


18.9.2018

Dnes mi "chcípnul" v aute akumulátor - 20.9. by bolo 5 rokov od výroby auta, kúpené bolo 25.11. - nevydržal ani 5 rokov od kúpy, holt smola a to som sa o ňu staral ako o batoľa.
Začalo sa to prejavovať tak, že pri štartovaní -otočení kľúča bolo cca polsekundové spozdenie kým začal točiť štartér, rádio reagovalo tiež so spozdením (napr. prepínanie staníc, regulácia hlasitosti) a cvakanie smeroviek nebolo zosynchronizované. Dnes som ráno ešte naštartoval, no o dve hodiny keď som odchádzal od rodičov a chcel naštartovať, tak len cvaklo,zhasli kontrolky, auto sa samé zamklo a PC sa resetlo do továrenského nastavenia. Sused - fachman do všetkej elektriky - premeral akumulátor pod záťažou (napätie pri štartovaní pod 10V) a skonštatoval: "môžeš kúpiť novú autobatériu, táto je po smrti - na dojazd domov Ti jednu požičiam".
Tož zítra idem kúpiť novú - poraďte akú.
Takže, nová autobatéria je doma - zobral som VARTU Blue Dynamik 60Ah, 540A - núkali mi aj nejakú švédsku Bjorn 56Ah/580A s 30mesačnou zárukou, no rozmerovo bola vyššia o 1,5cm a nedala by sa uchytiť.
Bola síce trochu drahšia, no uvidíme ako sa vydarí.


20.11.2019

Dnes som s autom "úspešne" absolvoval ďalšiu (po 6.rokoch)) STK/EK - bez akýchkoľvek problémov. Trvalo to o niečo dlhšie ako pred dvoma rokmi (z dôvodu novej legislatívy a nových podmienok vykonávania kontroly), no bez akéhokoľvek zádrheľu.
No zmenila sa cena - pred dvomi rokmi cena za komplet STK/EK (s nálepkami a kartičkami) bola 48€, teraz 59€ - podraželi a o dosť.
A tu "u nás" nie je žiadny nával či problém sa dostať na kontrolu - ako to tu niekto spomínal a strašili v novinách, len je potrebné sa objednať cca 3 týždne dopredu, čo je myslím normálna doba.

4.2.2020

Dnes Astra absolvovala výmenu rozvodového remeňa včetne obidvoch vodiacich kladiek (po 6. rokoch) a zároveň sa menili obidva drážkovane remene (drážkovaný remeň pohonu alternátora, vodnej pumpy a kompresoru klimy a drážkovaný remeň hydraulického čerpadla posilňovača riadenia) - stihli to za slabé 2 hodiny.
Výrobca predpisuje výmenu po 6.rokoch/150 000km (predtým to bolo 10 rokov/150 000km) - a poviem vám, že keď som si prezrel tie "staré" vymenené remene a napínacie kladky, tak vyzerajú skoro ako nové, aj na "pohmat" aj na pohľad, čiže podľa môjho názoru by v pohode vydržali tých pôvodne predpísaných 10 rokov.

No pre pokoj duše som ich nechal vymeniť podľa nových doporučení výrobcu.
Rozvodová sada originál GM, drážkovane remene Contitech - cena si myslím že priaznivá, zaokruhlene 350€ aj s prácou.

Re: Jack - Opel Astra Notchback A16XER 16V 85kW Cosmo

Napsal: 25 lis 2021, 17:12
od J@ck
Včera som s Astrou absolvoval STK+EK po 8.rokoch - Astra prešla bez jedinej chybičky (klop-klop) :D. Dúfam, že ešte nejakých pár rôčkov poslúži.

Re: Jack - Opel Astra Notchback A16XER 16V 85kW Cosmo

Napsal: 26 lis 2021, 20:01
od milosh
Tak 8 let staré auto, které máš od novoty, to by byla ostuda že neprošlo :) Já byl v září, auto má už 2x tolik co tvé a taky cajk ;)

Re: Jack - Opel Astra Notchback A16XER 16V 85kW Cosmo

Napsal: 28 lis 2021, 06:25
od Sandal
Astra - R@SAG píše: 25 lis 2021, 15:08 Predvčerom som po 4 a pol roku vymenil sviečky - výrobca predpisuje a doporučuje ich výmenu po 60 tis. km alebo 4. rokoch.
Tie ubehnuté kilometre chápem, ale po prvý krát vidím, že výrobca predpisuje aj časový limit.
Vidíte v tom niekto význam? Ak áno, privítam vysvetlenie.
Vopred ďakujem za názory.