Mám 1.6/147kW manuál 190tkm. S 1.5AT som sa previezol predtým než som objednával auto, t.j. v roku 2018. Nakoniec som čakal na manuál a 200k pretože pre mňa kombinácia slabého motora a automatu, ktorý mal odozvu ca 3sekundy v pomere k veľkému a pomerne ťažkému autu neprijateľná.
Ale verím že na dochádzanie do práce 30÷50km a cesty cez víkend s rodinou keď sa nikde človek neponáhľa je to OK.
plusy Insignie:
- nie je to nudné auto VW group a to je zároveň najlepší dôvod na jeho kúpu
- AGR sedačky ktoré nemajú páru u iných značiek, hlavne nie u VW group!
- veľkosť vnútorného priestoru a kufra
- dobre fungujúce senzory pri cúvaní z parkoviska a prejazde medzi pruhmi
- za mňa veľmi nízka kazivosť - teraz čakám na prestup do škoda auto a keď čítam tie problémy majiteľov VW group tak to vyzerá na katastrofu. U mňa za 190t km: no, netesnosť výfuku u turba a výmena celého turba pretože tesnenie zvlášť sa nepredáva
(to samozrejme hovorí zásadne proti, ale verím že to bola výnimka, inak turbo bolo v poriadku), bez spotreby oleja ako všetky Ople, teraz výmena tesnenia niekde v olejovom okruhu kde občas kvaplo a to je všetko. Servisy a oleje po 30000km.
- verím že lacnejšie opravy a za mňa podstatne iný prístup servisu - prísť s Insigniou do servisu je prísť s vlajkovou loďou, prísť s Pasatom je príchod ďalšieho pitomca čo otravuje
- Martixy dobre fungujúce - ale bohužiaľ svietia podstatne slabšie než u iných značiek (napríklad oproti O4 je to teda dosť bieda) a nedosvecujú zákruty
- dobré jazdné vlastnosti
- veľmi dobré brzdy
- palivová nádrž bez uzáveru a slušná veľkosťou - 52L
- a síce som proti ale ak automat, tak u Opla je klasický automat u VW DSG - škytavý omyl německých soudruhů
mínusy Insignie:
- hluk v aute - to tu bude niekoľko ľudí kritizovať že je to inak. Ale hluk je na túto triedu auta v Insignii neúmerný. U tohto benzínu točí vysoko na diaľnici a podvozok má extrémne slabé odhlučnenie v porovnaní s inými autami - bohužiaľ O4 je v tomto absolútne niekde inde a som si istý, že Passat tiež.
- nie celkom dobre fungujúci infotainment - MultimediaPro
- kamery sú večne špinavé, takže po jazde a pred parkovaním ich treba ručne očistiť ak majú pomôcť. VW ju má zasunovaciu, škoda umýva ostrekovačom.
- chýba chladenie skrinky
- spotreba u benzínu. neviem ako táto 1.5 ale u mňa je to 9 celoročný priemer, pri tempomate 140kmh okolo 10L, pri 200kmh cez 20L
- u A-čkovej Insignie fungoval adaptívny tempomat tak zle, že som ho do tejto B-čkovej zrušil. Do poslednej chvíle na diaľnici hnal na plné gule aj keď radar musel mať už auto pred sebou "v dohľade" a potom tvrdo na brzdy. Neskutočne ma to štvalo, že som videl auto pred sebou ísť pomaly, kedy už by som dal dávno nohu z plynu. Veľmi zlé správanie tempomatu na viacpruhových cestách s prudšími zákrutami - typicky R1 do B.Bystrice - auto často išlo prudko na brzdy v ľavom pruhu keď kamion ktorý som mal predbbehnúť išiel v pravom pruhu. Superb v tomto ohľade bol síce o hodne lenivejší ale ďaleko spoľahlivejší. A nakoniec úplná katastrofa je jazda v daždi s týmto tempomatom - radar samozrejme nefunguje, ale na palubke sa každých 30 sekúnd objaví alarm "tempomat nedostupný" a ešte ďalší alarm - text si už nepamätám. Takže palubka neukazuje nič iné len alarmy, keď človek chce niečo iné sledovať na displeji musí neustále resetovať alarm tlačítkom na volante.