Zachovat a investovat, nebo prodat?
Napsal: 01 úno 2022, 10:50
Dobrý den,
omlouvám se, pokud je pro tuto diskusi vyčleněná jiná sekce. Rád bych vás požádal o vaše názory.
Dědeček má Astru G 1.7 TD 50kw, rv. 1998, ale protože už neřídí, auto je poslední dva roky v garáži a prakticky se s ním nejezdí. Já nyní zvažuju, zda si to auto nechat a trochu do něj investovat, nebo jestli jej spíš prodat za pár korun.
Auto má najeto asi 92 000 km, celou dobu garážováno, nebouráno. Jelikož je povrchově téměř bez škrábanců a na technické s ním nikdy nebyl problém, naivně jsem si myslel, že je v pořádku. Dědův automechanik, který mu na autě občas vyměnil, co bylo třeba, mi po obhlídce sdělil, že auto má zespodu silnou korozi, svítí kontrolka EGR ventilu, teče řízení a že by do něj nedával ani korunu, spíš ho dojezdil. NA DRUHOU STRANU říkal, že to je vlastně škoda, že auto je zachovalé, pohodlné, dobře se řídí, má dobrý stav tachometru, motor je držák, který nastartuje za každého počasí... Ale že on se do té opravy pouštět nebude, protože neví, jak by to udělali.
Nedalo mi to, tak jsem auto dal do jiného servisu a tam mi kupodivu řekli, že auto je víceméně v pořádku. Na to, jak Astry bývají shnilé, je to dědovo prý v pohodě - korozi už nezastavíme, ale když se spodek natře u karosáře v létě, může auto ještě hezky jezdit. Tekoucí řízení jde prý zrepasovat, pak je tam vytečený jeden tlumič a zrezlý jeden brzdový kotouč a pár dalších drobných položek v řádu pár stovek kč, ale jinak si to auto opravdu chválil a říkal, že jde vidět, že se o něj v rámci možností někdo staral. A že kdyby mi měl poradit, jestli mám investovat do té Astry, nebo do svého auta (Alfa 147... taková kasička na peníze, prostě italská pomsta), určitě by volil tu Astru. Jediný velký problém vidí v tom EGR ventilu - na ten se chce podívat jako první, pokud by stačilo jej vyčistit, tvrdil, že ty ostatní věci by se měly vejít do 10-15 tisíc. Pokud by s EGRem bylo něco závažnějšího a musel by se zrepasovat, cena by prý velmi narostla a v tom případě bych se na to vykašlal.
Zajímá mě prosím váš názor, jak se vám to celé zdá - nechali byste si to auto, zainvestovali do něj? Má podle vás šanci po těch zmíněných opravách vydržet, řekněme, ještě 4, 5 roků?
Přiznám se, že pro mě má ta Astra i citovou hodnotu, učil jsem se v ní řídit, nikdy mě nenechala ve štychu. Ale nerad bych kvůli nostalgii vrážel 15 tisíc do něčeho, co se vůbec nevyplatí...
Moc díky všem, kteří mi poradí!
Hezký den.
omlouvám se, pokud je pro tuto diskusi vyčleněná jiná sekce. Rád bych vás požádal o vaše názory.
Dědeček má Astru G 1.7 TD 50kw, rv. 1998, ale protože už neřídí, auto je poslední dva roky v garáži a prakticky se s ním nejezdí. Já nyní zvažuju, zda si to auto nechat a trochu do něj investovat, nebo jestli jej spíš prodat za pár korun.
Auto má najeto asi 92 000 km, celou dobu garážováno, nebouráno. Jelikož je povrchově téměř bez škrábanců a na technické s ním nikdy nebyl problém, naivně jsem si myslel, že je v pořádku. Dědův automechanik, který mu na autě občas vyměnil, co bylo třeba, mi po obhlídce sdělil, že auto má zespodu silnou korozi, svítí kontrolka EGR ventilu, teče řízení a že by do něj nedával ani korunu, spíš ho dojezdil. NA DRUHOU STRANU říkal, že to je vlastně škoda, že auto je zachovalé, pohodlné, dobře se řídí, má dobrý stav tachometru, motor je držák, který nastartuje za každého počasí... Ale že on se do té opravy pouštět nebude, protože neví, jak by to udělali.
Nedalo mi to, tak jsem auto dal do jiného servisu a tam mi kupodivu řekli, že auto je víceméně v pořádku. Na to, jak Astry bývají shnilé, je to dědovo prý v pohodě - korozi už nezastavíme, ale když se spodek natře u karosáře v létě, může auto ještě hezky jezdit. Tekoucí řízení jde prý zrepasovat, pak je tam vytečený jeden tlumič a zrezlý jeden brzdový kotouč a pár dalších drobných položek v řádu pár stovek kč, ale jinak si to auto opravdu chválil a říkal, že jde vidět, že se o něj v rámci možností někdo staral. A že kdyby mi měl poradit, jestli mám investovat do té Astry, nebo do svého auta (Alfa 147... taková kasička na peníze, prostě italská pomsta), určitě by volil tu Astru. Jediný velký problém vidí v tom EGR ventilu - na ten se chce podívat jako první, pokud by stačilo jej vyčistit, tvrdil, že ty ostatní věci by se měly vejít do 10-15 tisíc. Pokud by s EGRem bylo něco závažnějšího a musel by se zrepasovat, cena by prý velmi narostla a v tom případě bych se na to vykašlal.
Zajímá mě prosím váš názor, jak se vám to celé zdá - nechali byste si to auto, zainvestovali do něj? Má podle vás šanci po těch zmíněných opravách vydržet, řekněme, ještě 4, 5 roků?
Přiznám se, že pro mě má ta Astra i citovou hodnotu, učil jsem se v ní řídit, nikdy mě nenechala ve štychu. Ale nerad bych kvůli nostalgii vrážel 15 tisíc do něčeho, co se vůbec nevyplatí...
Moc díky všem, kteří mi poradí!
Hezký den.