Ztrata chladici kapaliny insignia 2.0 diesel
Napsal: 26 črc 2022, 23:32
OPEL INSIGNIA 2016, 2.0 diesel 125kw (B20DTH), automat, cca 103.000km
Auto za jízdy vyhodilo psané hlášky informačního systému ve smyslu cca "vysoká teplota motoru, vypněte klimatizaci", vzápětí "hrozí přehřátí motoru, vypněte motor". Ukazatel teploty chladíci kapaliny začal rychle růst nahoru. Vozidlo ihned odstaveno. Odtah do servisu. Nerozsvítila se žádná jiná kontrolka. A to ani posléze v servisu při nastartování studeného motoru. Dle servisu dolito až 7l kapaliny = prý zcela prázdné chlazení. Dle tlakové zkoušky prasklá přetlaková nádržka. Vizuálně se mi nádržka zdála čistá, stejně tak olejové víčko na motoru, víc jsem neměl čas kontrolovat. čekám na výměnu nádržky a novou tlakovou zkoušku.
Má někdo podobnou zkušenost, je opravdu možné, že prasklá nádržka dospěje do stavu úplné ztráty chladící kapaliny a to aniž by došlo k nějaké signalizaci nízkého stavu chladící kapaliny?
Auto za jízdy vyhodilo psané hlášky informačního systému ve smyslu cca "vysoká teplota motoru, vypněte klimatizaci", vzápětí "hrozí přehřátí motoru, vypněte motor". Ukazatel teploty chladíci kapaliny začal rychle růst nahoru. Vozidlo ihned odstaveno. Odtah do servisu. Nerozsvítila se žádná jiná kontrolka. A to ani posléze v servisu při nastartování studeného motoru. Dle servisu dolito až 7l kapaliny = prý zcela prázdné chlazení. Dle tlakové zkoušky prasklá přetlaková nádržka. Vizuálně se mi nádržka zdála čistá, stejně tak olejové víčko na motoru, víc jsem neměl čas kontrolovat. čekám na výměnu nádržky a novou tlakovou zkoušku.
Má někdo podobnou zkušenost, je opravdu možné, že prasklá nádržka dospěje do stavu úplné ztráty chladící kapaliny a to aniž by došlo k nějaké signalizaci nízkého stavu chladící kapaliny?