Motor A16LET (1.6 Turbo) špatné starty a kouř
Napsal: 30 srp 2022, 10:16
Ahoj, Po dlouhém pátrání po příčině problémů se starty už jsem docela zoufalý, tak bych chtěl požádat o radu, třeba už někdo podobný problém řešil. Insignie 1.6 Turbo při studeném startu cuká, kolísají otáčky.
Děje se to často (ale ne vždy, tak 7-8x z 10 nastartování).
Většinou jde o první studený start, pokud je motor zahřátý tak chytne úplně normálně.
Otáčky kolísají a je slyšet roztočení nějakého větráku (turba) a pak odfuk, jakoby přidával vzduch do motoru. Během cca 5-10 s se chod ustálí a auto jede normálně.
Před cca 3 roky, jsem vyměnil baterku a problém na chvíli ustal, ale po několik měsících se opět začal projevovat.
Udělal jsem výměnu svíček - nepomohlo Při poslední diagnostice ukazovalo čidlo váhy vzduchu vysokou teplotu cca 66° - čidlo vyměněno (i filtr), jízdní projev se lehce zlepšil, ale starty pořád špatné.
Zdá se, že na to má nějaký vliv palivo - pokud tankuju konkrétně na OMV jsou starty výrazně lepší, pokud kdekoliv jinde (i Verva, VPower), tak se objevuje častěji.
Posledním indikátorem se objevilo kouření z výfuku při startu. Opět ne vždy, ale z výfuku jde bílý kouř. Je to při studeném startu nebo když auto chvíli po dojezdu stojí zchladne a pak se startuje (většinou necuká, jen zakouří).
Chladící kapalina se neztrácí, olej taky vypadá čistý. Teď výměna oleje - po cca 10 - 15 tis (jak si auto zahlásilo), ubylo cca 1 litr Diagnostika sama žádné chyby neukazuje. Chci auto připravit na prodej, ale už nevím kam sáhnout. Tuší někdo? Nebo kam s tím třeba v Brně zajet? Předem díky
Našel jsem, že něco podobného se řešilo tady https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=70&t=6865
Je na 1.6 Turbo (A16LET) taky takový snímač?
Děje se to často (ale ne vždy, tak 7-8x z 10 nastartování).
Většinou jde o první studený start, pokud je motor zahřátý tak chytne úplně normálně.
Otáčky kolísají a je slyšet roztočení nějakého větráku (turba) a pak odfuk, jakoby přidával vzduch do motoru. Během cca 5-10 s se chod ustálí a auto jede normálně.
Před cca 3 roky, jsem vyměnil baterku a problém na chvíli ustal, ale po několik měsících se opět začal projevovat.
Udělal jsem výměnu svíček - nepomohlo Při poslední diagnostice ukazovalo čidlo váhy vzduchu vysokou teplotu cca 66° - čidlo vyměněno (i filtr), jízdní projev se lehce zlepšil, ale starty pořád špatné.
Zdá se, že na to má nějaký vliv palivo - pokud tankuju konkrétně na OMV jsou starty výrazně lepší, pokud kdekoliv jinde (i Verva, VPower), tak se objevuje častěji.
Posledním indikátorem se objevilo kouření z výfuku při startu. Opět ne vždy, ale z výfuku jde bílý kouř. Je to při studeném startu nebo když auto chvíli po dojezdu stojí zchladne a pak se startuje (většinou necuká, jen zakouří).
Chladící kapalina se neztrácí, olej taky vypadá čistý. Teď výměna oleje - po cca 10 - 15 tis (jak si auto zahlásilo), ubylo cca 1 litr Diagnostika sama žádné chyby neukazuje. Chci auto připravit na prodej, ale už nevím kam sáhnout. Tuší někdo? Nebo kam s tím třeba v Brně zajet? Předem díky
Našel jsem, že něco podobného se řešilo tady https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=70&t=6865
Je na 1.6 Turbo (A16LET) taky takový snímač?