Zvuk motoru - kovové cvakání
Moderátor: Moderátoři
Zvuk motoru - kovové cvakání
Ahoj,
a auta Opel Corsa 1.2 63kw 2013, kód motoru A12XER, najeto 63tkm slyším takové kovové cvakání. Nevím, jestli tam byl ten zvuk už předtím. Myslíte, že je to normální?
https://www.youtube.com/watch?v=Cd_EidhnBhE
a auta Opel Corsa 1.2 63kw 2013, kód motoru A12XER, najeto 63tkm slyším takové kovové cvakání. Nevím, jestli tam byl ten zvuk už předtím. Myslíte, že je to normální?
https://www.youtube.com/watch?v=Cd_EidhnBhE
- Reklama
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Ahoj! Na první dobrou bych to viděl (slyšel ) na volnější rozvodový řetěz (je-li) rachtající při nabíhání na vačková kola...
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Tak zeptam se tento zvuj ti to udělá pouze při studeném startu nebo i u tepleho motoru a jak startuješ studený motor, zhasne ti kontrolka mazání hned, nebo o něco déle svítí.
No taky bych se přikláněl k nataženému řetězu a podle nájezdu km, bych řekl, že se dost motor podtačel a tím se řetěz natáhl. Při výměně doporučuji vyměnit i ozubená kola, jinak se nový řetět zase počkodí po cca 20 - 30 tis. km a bude dělat rachod.
Můj odkaz opravy 8000 - 10 000Kč ze vším (Materiál + Práce)
No taky bych se přikláněl k nataženému řetězu a podle nájezdu km, bych řekl, že se dost motor podtačel a tím se řetěz natáhl. Při výměně doporučuji vyměnit i ozubená kola, jinak se nový řetět zase počkodí po cca 20 - 30 tis. km a bude dělat rachod.
Můj odkaz opravy 8000 - 10 000Kč ze vším (Materiál + Práce)
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Jako možná příčina mě napadlo totéž a s doporučením dát nová i vačková kola (tedy celou velkou sadu) zcela souhlasím!Astra - R@SAG píše: ↑01 zář 2022, 11:30 ...a podle nájezdu km, bych řekl, že se dost motor podtačel a tím se řetěz natáhl. Při výměně doporučuji vyměnit i ozubená kola, jinak se nový řetěz zase poškodí po cca 20 - 30 tis. km a bude dělat rachot...
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
No ono, už jsme s tím mnohokrát setkal, kdy byl řetěz nataženy i u jiných motorizací a obzvláš kdyz to mělo tak málo najeto, tak po konzultaci s řidičem se odhalila příčina a bylo to skoro vždy podtáření motoru . Naše první Astra G 1.4 16v Twinport má také řetez, má najeto přes 170 tis km a je tam pořád originál, je potřeba točit a točit motor .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Jen pro upřesnění - možnou příčinou mám na mysli právě podtáčení motoru. V horším případě pak možná hodně přešvihnuté intervaly výměny oleje a s tím související špatně fungující napínák řetězu. Popř. jiný mechanický problém. Jinak už (při tak nízkém nájezdu) nevim, Maruš...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Je to natočené u zahřátého motoru, zjistím studený a tu kontrolku o víkendu (je to auto rodičů). Kupovali auto před rokem cca na 60tkm. Neřekl bych, že motor podtáčí, ale předchozí majitelka to nvm ... Moc díky.
Edit: Ještě mrknu do servisky na výměny oleje...
Edit: Ještě mrknu do servisky na výměny oleje...
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
"...předchozí majitelka..." - vědom si genderové nekorektnosti bych tu viděl možnou prapříčinu a má-li CorD už "rádce řazení", pak obzvlášť...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Pouze bych doplnil, že motor A12XER má již rozvody s nastavovačem vačkového hřídele (který může dělat podobný problém - rachot jako u motorů (A)Z16XER)Colommbo píše: ↑01 zář 2022, 12:18Jako možná příčina mě napadlo totéž a s doporučením dát nová i vačková kola (tedy celou velkou sadu) zcela souhlasím!Astra - R@SAG píše: ↑01 zář 2022, 11:30 ...a podle nájezdu km, bych řekl, že se dost motor podtačel a tím se řetěz natáhl. Při výměně doporučuji vyměnit i ozubená kola, jinak se nový řetěz zase poškodí po cca 20 - 30 tis. km a bude dělat rachot...
Pro motor A12XER platí čísla položek, 10,13,14,15,16,17,21,22. Viz katalog náhradních dílů: https://opel.7zap.com/cs/car/s07/e/2/36-0/
Re: Zvuk motoru - kovové cvakání
Oprava, jelikož nelze již původní příspěvek opravit a tento katalog náhradních dílů má u řemenice jiné číslování než katalog EPC pro Opel, tak se jedná o položky 22/23 a né původně napsaná položka 21. https://opel.7zap.com/cs/car/s07/e/2/37-0/StanC píše: ↑02 zář 2022, 07:50Pouze bych doplnil, že motor A12XER má již rozvody s nastavovačem vačkového hřídele (který může dělat podobný problém - rachot jako u motorů (A)Z16XER)Colommbo píše: ↑01 zář 2022, 12:18Jako možná příčina mě napadlo totéž a s doporučením dát nová i vačková kola (tedy celou velkou sadu) zcela souhlasím!Astra - R@SAG píše: ↑01 zář 2022, 11:30 ...a podle nájezdu km, bych řekl, že se dost motor podtačel a tím se řetěz natáhl. Při výměně doporučuji vyměnit i ozubená kola, jinak se nový řetěz zase poškodí po cca 20 - 30 tis. km a bude dělat rachot...
Pro motor A12XER platí čísla položek, 10,13,14,15,16,17,21,22. Viz katalog náhradních dílů: https://opel.7zap.com/cs/car/s07/e/2/36-0/