Po přejetí nerovnosti auto zatočí doprava
Napsal: 21 pro 2022, 21:13
Zdravím,
Vectra 1.9 110kw Z19DTH (150000 km)už mi půl roku táhne mírně doprava. Byl jsem už 3x na geometrii a technici říkají, že jede rovně, ale když pustím volant tak na dálnici vytočí mírnou zatáčku a po přejetí nerovnosti se volant stočí doprava. Ať už jedu někam 9 hodin, nebo po Praze tlačím volant doleva při každém přejetí sebemenší nerovnosti, tak je to dost otravné.
Když dám plný plyn, tak auto jede rovně, jakmile uberu, tak se mírně stočí doprava a když přejedu nerovnost, tak zatočí úplně .. stejně tak, když pustím volant před zpomalovacím pruhem, tak hned jak se pneu dotknou pruhu, volant se stočí doprava o klidně i cca 20 stupňů.
Na jaře mi praskla pružina a rozhodl jsem se vyměnit komplet tlumiče a pružiny, bohužel si přesně nepamatuji, jestli to táhne od té doby, ale níže popisuji, jak jsem chybu v montáži vyloučil. Každopádně auto už mám dva roky a před tím určitě jezdilo rovně.
Jako první jsem na začátku léta na doporučení po první geometrii prohodil pneumatiky křížem.
Následně jsem zkusil prohodit přední a zadní tlumiče zleva doprava (včetně předního uložení - jde to ven jako komplet) (jediné co jsem neprohodil jsou zadní pružiny - pravý zadní podběh je sice o 1cm výše, ale předpokládám, že je to normální .. když něco naložím do pravé části kufru, tak auto stejně táhne)
Na podzim se měnila spojka, kdy proběhla další geometrie a technik mi potvrdil, že po přejetí nerovnosti to zatočí, ale neví čím to je.
Při výměně kol na zimní jsem si přeměřil rozvor a na pravé straně bylo přední kolo o 1cm předsunuté. Nejdříve jsem vyměnil obě přední ramena - to nepomohlo, tak jsem si povolil nápravnici, pravé kolo srovnal a jel na další geometrii (zároveň jsem naschvál rozhodil zadní geometrii, aby se přerovnala všechna 4 kola), technik řekl, že auto jede rovně.
Dnes pořád táhne doprava. Bez plného plynu táhne pořád mírně a při přejetí nerovnosti se stočí volant víc (nestáčí se dál a dál.. pouze se pootočí o těch cca 20 stupňů a tam zůstane)
Když se podívám na táhla řízení, tak u pravého kola je vidět trochu mastnoty, ale do serva jsem nikdy nic nedolíval a hladina je pořád v půlce.
Někde čtu, že lze u servořízení nastavit středovou pozici, ale zdá se mi to jako mýtus.
Mate někdo nějaký nápad co by mohlo moje auto trápit?
Díky moc za jakékoliv nápady
Vectra 1.9 110kw Z19DTH (150000 km)už mi půl roku táhne mírně doprava. Byl jsem už 3x na geometrii a technici říkají, že jede rovně, ale když pustím volant tak na dálnici vytočí mírnou zatáčku a po přejetí nerovnosti se volant stočí doprava. Ať už jedu někam 9 hodin, nebo po Praze tlačím volant doleva při každém přejetí sebemenší nerovnosti, tak je to dost otravné.
Když dám plný plyn, tak auto jede rovně, jakmile uberu, tak se mírně stočí doprava a když přejedu nerovnost, tak zatočí úplně .. stejně tak, když pustím volant před zpomalovacím pruhem, tak hned jak se pneu dotknou pruhu, volant se stočí doprava o klidně i cca 20 stupňů.
Na jaře mi praskla pružina a rozhodl jsem se vyměnit komplet tlumiče a pružiny, bohužel si přesně nepamatuji, jestli to táhne od té doby, ale níže popisuji, jak jsem chybu v montáži vyloučil. Každopádně auto už mám dva roky a před tím určitě jezdilo rovně.
Jako první jsem na začátku léta na doporučení po první geometrii prohodil pneumatiky křížem.
Následně jsem zkusil prohodit přední a zadní tlumiče zleva doprava (včetně předního uložení - jde to ven jako komplet) (jediné co jsem neprohodil jsou zadní pružiny - pravý zadní podběh je sice o 1cm výše, ale předpokládám, že je to normální .. když něco naložím do pravé části kufru, tak auto stejně táhne)
Na podzim se měnila spojka, kdy proběhla další geometrie a technik mi potvrdil, že po přejetí nerovnosti to zatočí, ale neví čím to je.
Při výměně kol na zimní jsem si přeměřil rozvor a na pravé straně bylo přední kolo o 1cm předsunuté. Nejdříve jsem vyměnil obě přední ramena - to nepomohlo, tak jsem si povolil nápravnici, pravé kolo srovnal a jel na další geometrii (zároveň jsem naschvál rozhodil zadní geometrii, aby se přerovnala všechna 4 kola), technik řekl, že auto jede rovně.
Dnes pořád táhne doprava. Bez plného plynu táhne pořád mírně a při přejetí nerovnosti se stočí volant víc (nestáčí se dál a dál.. pouze se pootočí o těch cca 20 stupňů a tam zůstane)
Když se podívám na táhla řízení, tak u pravého kola je vidět trochu mastnoty, ale do serva jsem nikdy nic nedolíval a hladina je pořád v půlce.
Někde čtu, že lze u servořízení nastavit středovou pozici, ale zdá se mi to jako mýtus.
Mate někdo nějaký nápad co by mohlo moje auto trápit?
Díky moc za jakékoliv nápady