Nefunkční posilovač řízení - Špatný alternátor?
Napsal: 28 pro 2022, 13:57
Ahoj.
na Zafiře B 1.7 CTDI r.v.2011 mi přestal fungovat posilovač řízení. Nesvítí žádná kontrolka a Car scanner mi ukázal toto:
C1523
Raw code: 5523
ECU: EHU (Entertainment Head Unit)
Stav: Current DTC, History DTC
General Electrical Failures: voltage below threshold [0x03]
Předpokládám, že je špatný alternátor a posilovač se vypne, aby se šetřil proud. Jen mě zaráží, že nesvítí žádná kontrolka.
Pro jistotu jsem zkusil přes noc dopít baterii a pak jsem tam i na zkoužku dal jinou (z druhého auta). Po nastartování je napětí pod 13V, po chvíli stoupne na 13.7 - 13.9 V, přes 14 V to jejde (zkoušeno na místě). Variantu, že je špatná baterka bych asi vyloučil, protože že by dvě jinak bezproblémové baterie byly tak vadné, že toto způsobí je nepravděpodobné.
Příslušnou pojistku (pro posilovač) jsem vytáhl a změřil a je OK.
"Nerozumím" chování diagnostiky (ELM327 + Car scanner). Při vypnutém motoru načtu chybu a pak ji dám vymazat. Pokud zkusím znovu načíst, tak je tam zase stejná (C1523). Pokud by to, ale mělo být špatným alternátorem, tak by tato chyba po vymazání neměla nastat dokud nenastartuji, takže možná jen Car scanner chybu nevymaže. Mohl by být problém v tom, že je tam stále stará nevymazaná chyba a na základě ní je posilovač vypnutý?
Můžu s ELM327 nebo v servisním menu nebo nějakým proměřením zjistit, jestli je posilovač dealtivován nebo deaktivován není a je to jiná závada na posilovači?
Případně je tu nějaký odborník z Brna a blízkého okolí, který by se na to mohl podívat a provést diagnostiku? Případně doporučení? Do autorizovaného servisu se mi hned nechce, protože vzhledem k stáří/ceně auta tam určitě nechci dávat nový alternátor s cenou orig. dílu. Naslepo zkusit nějaký servis mám obavu z toho, že jak přijedu s tím že si myslím, že je to alternátor, tak ho prostě vymění a budeme doufat, že se to tím vyřeší.
Předem všem díky za rady, nápady a tipy, co bych s tím mohl dělat, než pojedu do servisu.
na Zafiře B 1.7 CTDI r.v.2011 mi přestal fungovat posilovač řízení. Nesvítí žádná kontrolka a Car scanner mi ukázal toto:
C1523
Raw code: 5523
ECU: EHU (Entertainment Head Unit)
Stav: Current DTC, History DTC
General Electrical Failures: voltage below threshold [0x03]
Předpokládám, že je špatný alternátor a posilovač se vypne, aby se šetřil proud. Jen mě zaráží, že nesvítí žádná kontrolka.
Pro jistotu jsem zkusil přes noc dopít baterii a pak jsem tam i na zkoužku dal jinou (z druhého auta). Po nastartování je napětí pod 13V, po chvíli stoupne na 13.7 - 13.9 V, přes 14 V to jejde (zkoušeno na místě). Variantu, že je špatná baterka bych asi vyloučil, protože že by dvě jinak bezproblémové baterie byly tak vadné, že toto způsobí je nepravděpodobné.
Příslušnou pojistku (pro posilovač) jsem vytáhl a změřil a je OK.
"Nerozumím" chování diagnostiky (ELM327 + Car scanner). Při vypnutém motoru načtu chybu a pak ji dám vymazat. Pokud zkusím znovu načíst, tak je tam zase stejná (C1523). Pokud by to, ale mělo být špatným alternátorem, tak by tato chyba po vymazání neměla nastat dokud nenastartuji, takže možná jen Car scanner chybu nevymaže. Mohl by být problém v tom, že je tam stále stará nevymazaná chyba a na základě ní je posilovač vypnutý?
Můžu s ELM327 nebo v servisním menu nebo nějakým proměřením zjistit, jestli je posilovač dealtivován nebo deaktivován není a je to jiná závada na posilovači?
Případně je tu nějaký odborník z Brna a blízkého okolí, který by se na to mohl podívat a provést diagnostiku? Případně doporučení? Do autorizovaného servisu se mi hned nechce, protože vzhledem k stáří/ceně auta tam určitě nechci dávat nový alternátor s cenou orig. dílu. Naslepo zkusit nějaký servis mám obavu z toho, že jak přijedu s tím že si myslím, že je to alternátor, tak ho prostě vymění a budeme doufat, že se to tím vyřeší.
Předem všem díky za rady, nápady a tipy, co bych s tím mohl dělat, než pojedu do servisu.