Recenzia Antary
Napsal: 01 led 2023, 21:05
Niekedy koncom 2021 na známom miestnom bazári ponúkali Antaru 2014 Cosmo 135kW AT 4x4 v super výbave za super cenu akurát s cca 165tkm.
Nejako som začal sledovať články a videá (najviac bolo z RU) a čosi som o tom naštudoval. Inak nikdy predtým som nevedel, že takéto auto existuje. Prešla nejaká doba a v miestnom AAA sa objavila podobná Antara, v slabšej výbave s menším nájazdom ale v pochybnom stave (celolak). Tak som obzeral ďalšiu a ďalšiu Antaru, skúšobnou jazdou naozaj predbehla očakávania. Pôvodne som hľadal CRV, RAV4 či Outlander, ale tak prišla do úvahy aj Antara. Potom prišla čierna Cosmo (bez xenónov), od overeného zdroja a už nebolo o čom a bez váhania kúpené. Už to sú cca 3 mesiace a tak sem dám aj recenziu hlavne pre tých. ktorí čítali články s kadejakými informáciami a objasním pochybností.
V článkoch som sa dočítal, že sa DPF nachádzal ďalej od motora a preto pri regeneráciach dochádzalo ku komplikáciam. No moja Antara má DPF hneď za turbom a blízko motora. Prvých 1000km boli odjazdené po meste. Používam VIF 10ml/10l a nevysvietila sa ani kontrolka. Čo však je super vec, že auto je vybavené DPF kontrolkou. Následne odjazdených 700km diaľníc.
Často spomínaná vysoká spotreba - no neviem. Mne sa zdá byť v pohode. Foto spotreby RK->Ostrava->Prešov. Veľmi kľudná jazda, max 120km/h (priorita hudba ).
https://ibb.co/Ybw78HT
Potrhaná sedačka vodiča - veľmi častý problém. Takmer všetky čo som videl boli poškodené. V mojom prípade sa predošlý majiteľ zrejme o kožu staral.
Zadné bezpečnostné pásy sa dotýkajú dverí a vydávajú nepríjemný zvuk. Stačilo nalepiť plstenú pätku na hranu a je to vyriešené.
Stredový kryt basového repro na palubnej doske puká ale po chvíli jazdy prestane. Inak žiadne ďalšie pazvuky zatiaľ.
Podľa VIN je moja verzia vyrobená 3/2015. Síce 1. prihlásenie až 2016. Typové schválenie je ale 2014 - teda zrejme došlo k nejakej úprave cca v 5/2014. Korózia 5.dverí častá. V mojom prípade zatiaľ bez korózie.
Spojler 5.dverí je totálne vyblednutý a už som to nedokázal rozchodiť so žiadnym prípravkom. Čierny turtlewax to ale ako tak zlepšil.
Tmavé plasty sú flekaté, na všetkých videných antarách. Riešenie som ale našiel. Sprej z Lidl na vonkajšie plasty - celý vystriekaný na tieto plasty. Žiadna handrička - priamo striekať a pomalým pohybom pokračovať ďalej. Akurát celá plechovka vyriešila komplet aj vrátane nárazníkov. Žiadne šetrenie, proste cele to poriadne vyprázdniť, kompletne vystriekať. Keby to niekoho zaujímalo.... W5 synthetic material care.
https://i4.oferomat.com/images/97658a14 ... eef7f0.jpg
Stredová hlavová opierka sa dá kompletne znížiť ale je potrebné tenkým predmetom strčiť do malej dierky - je to aj v návode.
Keby mi niečo ďalšie napadlo, dopíšem sem.
Nejako som začal sledovať články a videá (najviac bolo z RU) a čosi som o tom naštudoval. Inak nikdy predtým som nevedel, že takéto auto existuje. Prešla nejaká doba a v miestnom AAA sa objavila podobná Antara, v slabšej výbave s menším nájazdom ale v pochybnom stave (celolak). Tak som obzeral ďalšiu a ďalšiu Antaru, skúšobnou jazdou naozaj predbehla očakávania. Pôvodne som hľadal CRV, RAV4 či Outlander, ale tak prišla do úvahy aj Antara. Potom prišla čierna Cosmo (bez xenónov), od overeného zdroja a už nebolo o čom a bez váhania kúpené. Už to sú cca 3 mesiace a tak sem dám aj recenziu hlavne pre tých. ktorí čítali články s kadejakými informáciami a objasním pochybností.
V článkoch som sa dočítal, že sa DPF nachádzal ďalej od motora a preto pri regeneráciach dochádzalo ku komplikáciam. No moja Antara má DPF hneď za turbom a blízko motora. Prvých 1000km boli odjazdené po meste. Používam VIF 10ml/10l a nevysvietila sa ani kontrolka. Čo však je super vec, že auto je vybavené DPF kontrolkou. Následne odjazdených 700km diaľníc.
Často spomínaná vysoká spotreba - no neviem. Mne sa zdá byť v pohode. Foto spotreby RK->Ostrava->Prešov. Veľmi kľudná jazda, max 120km/h (priorita hudba ).
https://ibb.co/Ybw78HT
Potrhaná sedačka vodiča - veľmi častý problém. Takmer všetky čo som videl boli poškodené. V mojom prípade sa predošlý majiteľ zrejme o kožu staral.
Zadné bezpečnostné pásy sa dotýkajú dverí a vydávajú nepríjemný zvuk. Stačilo nalepiť plstenú pätku na hranu a je to vyriešené.
Stredový kryt basového repro na palubnej doske puká ale po chvíli jazdy prestane. Inak žiadne ďalšie pazvuky zatiaľ.
Podľa VIN je moja verzia vyrobená 3/2015. Síce 1. prihlásenie až 2016. Typové schválenie je ale 2014 - teda zrejme došlo k nejakej úprave cca v 5/2014. Korózia 5.dverí častá. V mojom prípade zatiaľ bez korózie.
Spojler 5.dverí je totálne vyblednutý a už som to nedokázal rozchodiť so žiadnym prípravkom. Čierny turtlewax to ale ako tak zlepšil.
Tmavé plasty sú flekaté, na všetkých videných antarách. Riešenie som ale našiel. Sprej z Lidl na vonkajšie plasty - celý vystriekaný na tieto plasty. Žiadna handrička - priamo striekať a pomalým pohybom pokračovať ďalej. Akurát celá plechovka vyriešila komplet aj vrátane nárazníkov. Žiadne šetrenie, proste cele to poriadne vyprázdniť, kompletne vystriekať. Keby to niekoho zaujímalo.... W5 synthetic material care.
https://i4.oferomat.com/images/97658a14 ... eef7f0.jpg
Stredová hlavová opierka sa dá kompletne znížiť ale je potrebné tenkým predmetom strčiť do malej dierky - je to aj v návode.
Keby mi niečo ďalšie napadlo, dopíšem sem.