Stránka 1 z 2

Recenzia Antary

Napsal: 01 led 2023, 21:05
od mATEx
Niekedy koncom 2021 na známom miestnom bazári ponúkali Antaru 2014 Cosmo 135kW AT 4x4 v super výbave za super cenu akurát s cca 165tkm.
Nejako som začal sledovať články a videá (najviac bolo z RU) a čosi som o tom naštudoval. Inak nikdy predtým som nevedel, že takéto auto existuje. Prešla nejaká doba a v miestnom AAA sa objavila podobná Antara, v slabšej výbave s menším nájazdom ale v pochybnom stave (celolak). Tak som obzeral ďalšiu a ďalšiu Antaru, skúšobnou jazdou naozaj predbehla očakávania. Pôvodne som hľadal CRV, RAV4 či Outlander, ale tak prišla do úvahy aj Antara. Potom prišla čierna Cosmo (bez xenónov), od overeného zdroja a už nebolo o čom a bez váhania kúpené. Už to sú cca 3 mesiace a tak sem dám aj recenziu hlavne pre tých. ktorí čítali články s kadejakými informáciami a objasním pochybností.

V článkoch som sa dočítal, že sa DPF nachádzal ďalej od motora a preto pri regeneráciach dochádzalo ku komplikáciam. No moja Antara má DPF hneď za turbom a blízko motora. Prvých 1000km boli odjazdené po meste. Používam VIF 10ml/10l a nevysvietila sa ani kontrolka. Čo však je super vec, že auto je vybavené DPF kontrolkou. Následne odjazdených 700km diaľníc.

Často spomínaná vysoká spotreba - no neviem. Mne sa zdá byť v pohode. Foto spotreby RK->Ostrava->Prešov. Veľmi kľudná jazda, max 120km/h (priorita hudba :-) ).
https://ibb.co/Ybw78HT
Obrázek

Potrhaná sedačka vodiča - veľmi častý problém. Takmer všetky čo som videl boli poškodené. V mojom prípade sa predošlý majiteľ zrejme o kožu staral.

Zadné bezpečnostné pásy sa dotýkajú dverí a vydávajú nepríjemný zvuk. Stačilo nalepiť plstenú pätku na hranu a je to vyriešené.
Stredový kryt basového repro na palubnej doske puká ale po chvíli jazdy prestane. Inak žiadne ďalšie pazvuky zatiaľ.

Podľa VIN je moja verzia vyrobená 3/2015. Síce 1. prihlásenie až 2016. Typové schválenie je ale 2014 - teda zrejme došlo k nejakej úprave cca v 5/2014. Korózia 5.dverí častá. V mojom prípade zatiaľ bez korózie.

Spojler 5.dverí je totálne vyblednutý a už som to nedokázal rozchodiť so žiadnym prípravkom. Čierny turtlewax to ale ako tak zlepšil.

Tmavé plasty sú flekaté, na všetkých videných antarách. Riešenie som ale našiel. Sprej z Lidl na vonkajšie plasty - celý vystriekaný na tieto plasty. Žiadna handrička - priamo striekať a pomalým pohybom pokračovať ďalej. Akurát celá plechovka vyriešila komplet aj vrátane nárazníkov. Žiadne šetrenie, proste cele to poriadne vyprázdniť, kompletne vystriekať. Keby to niekoho zaujímalo.... W5 synthetic material care.
https://i4.oferomat.com/images/97658a14 ... eef7f0.jpg

Stredová hlavová opierka sa dá kompletne znížiť ale je potrebné tenkým predmetom strčiť do malej dierky - je to aj v návode.

Keby mi niečo ďalšie napadlo, dopíšem sem.

Re: Recenzia Antary

Napsal: 02 led 2023, 09:14
od milosh
Pekne popsano, diky. A klidne prihod i foto sveho oplika 8-)

Re: Recenzia Antary

Napsal: 02 led 2023, 11:26
od HeFab
Vitaj ;)
To Antara má ešte taký displej, ako moja Astra H z roku 2005? :shock:
Spotreba.jpg
Akurát tá priemerná spotreba nie je nafty, ale benzínu :mrgreen:

Re: Recenzia Antary

Napsal: 02 led 2023, 14:15
od Sunman
Nech ti to dlho a dobre jazdí k maximálnej spokojnosti.
S DPF v Oploch som odjazdil niekoľko áut a nikdy žiadny problém. Väčšinou najviac správ o tom ako to nefunguje bolo od ľudí, ktorí diesel nikdy nemali.
Len poznámka k tej signálke - si si naozaj istý, že svieti v momente keď je aktívne vypaľovanie DPF? Takáto signálka v 100% áut s ktorými som sa stretol svieti len v prípade, keď je filter plnší než napr. 90%.
Vypaľovanie DPF prebieha bežne medzi 250÷750km od podmienok jazdy. 1700km si nemohol v našich podmienkach najazdiť bez minimálne dvoch vypaľovaní DPF: Jediná možnosť ako sa vyhnúť vypaľovaniu je dlhodobo jazdenie rýchlosťami nad ca 160kmh, kedy plyny majú dostatočnú teplotu na to, aby v nich častice zhoreli samé. Vidiac tvoj displej a priemernú rýchlosť ty si skôr typ šoféra, ktorý je na opačnej strane - takže vypaľovanie by som očakával niekde okolo 450km.
Ak by si to chcel mať pod kontrolou, (ale myslím, že to nie je potrebné) - skús sa informovať u PEPAZ, či ich jednotka vie komunikovať s tvojim systémom. Je to vynikajúca pomôcka, vidíš všetky parametre DPF, turba, klimatizácie a množstvo ďalších parametrov. Mali sme ju v Astre GTC a fungovala vynikajúco, ale vo Vectre C to napríklad fungovalo veľmi obmedzene. V Astre som vždy videl na akú hodnotu je naplnený filter a info keď začalo vypaľovanie.

Re: Recenzia Antary

Napsal: 02 led 2023, 16:54
od milosh
Vic k tomu modulu MKJ od Pepase je i zde https://www.opel-astra-h.cz/mkj-modul-k ... -jednotky/

Re: Recenzia Antary

Napsal: 02 led 2023, 18:31
od mATEx
Vďaka všetkým za privítanie, tak aspoň takéto foto. Boli ešte s predošlou EČV takže preto tá cenzúra :-D

Sunman, vďaka za info. Vôbec sa mi nezobrazoval symbol DPF. Beriem to tak, že regenerácia prebehla, možno na nejakej krátkej trase napr. PO-KE-PO? A spomenul som symbol DPF preto, že sa zobrazí pri určitom zaplnení a tak to už musím riešiť na vynútenom regene, inak prejde na nútený režim.
Mám info, že v prípade regenerácie zobrazí nenulovú spotrebu pri pustení plynu so zaradenou rýchlosťou. Ale tento MKJ modul má bude zaujímať - je to aj pre Antaru?
Btw. naftu som mal do 2016. Odvtedy benzín, ale vzhľadom na môj jazdný štýl (dôchodcovsky :-D) a miestnu premávku sa nafty (DMF,DPF,turbo,vstreky...) neobávam. Od spustenia obchvatu Prešova je to fakt lepšie.

Obrázek
Obrázek

Re: Recenzia Antary

Napsal: 03 led 2023, 08:35
od Sunman
DPF sa netreba obávať.
To, či PEPAS jednotka pasuje na tvoju Antaru rieš s jej predajcom - ako som písal, mal som v rovnakom čase Astru snáď "G" a Vectru "C" - na Astre to fungovalo výborne pre Vectru to bolo nepoužiteľné, takže jednu jednotku sme vrátili.

Za normálnych okolností netreba DPF vôbec sledovať. Ak by si jazdil dlho len krátke trasy, tak je dobre pred vypnutím motora nechať bežať motor na ovľnobeh. Ak je spotreba po 1L/hod je všetko OK a môžeš vypnúť motor.
Ak bude spotreba okolo 4÷6 l/1h znamená to, že beží vypaľovanie DPF a vtedy je dobre auto prebehnúť na dvojke pri otáčkach okolo 3000 niekoľko minút, kým sa nevráti spotreba do normálu. Ak vypneš motor 1÷2x za sebou pri vypaľovaní nič sa nestane, treba len potom prejsť dlhšiu trasu aby sa filter vypálil. Signálku s poruchou DPF majú všetky autá - ak sa ale raz rozsvieti, na 99% ťa čaká návšteva servisu a manuálne spustenie regenerácie cez diagnostiku. Trvá to ca 30 minút.
Rôzne servisy sa snažia rôzne "predať" tento úkon. Napríklad tvrdia, že musia potom vymeniť olej, pretože motor bežal na 4000 ot pol hodinu. No veĎ to je normálna jazda po diaľnici.
Niektoré servisy tvrdia, že v lete sa to nesmie robiť, pretože môže dôjsť nechladením auta jazdou k požiaru. Môj "domáci" serrvis s týmto nikdy nemal problém - na Astre som to musel 2x nechať urobiť. Totiž keď sa objaví akákoľvek chyba a svieti žltá signálka motora - napríklad len vadná žhaviaca sviečka - tak regenerácia DPF sa nespustí a pokiaľ s týmto stavom jazdíš dlhšie tak ucpeš filter. To sa mi stalo pretože som bol od servisu ca 100km.

Aktíváciu DPF taktiež môžeš jednoducho sledovať zapojením LED diody na vyhrrievanie bočného zrkadla. V momente kedy DPF regeneráccia beží tak auto spúšťa kvôli záťaži motora vyhrievanie zrkadiel a zadného okna.
Popis ako to zapojiť nájdeš tu na fore

2.2CDTI motor nepoznám, jazdil som 2.2DTI (tento motor nikdy v živote!) a potom už len 1.9CDTI / DTH a neskôr v insigniách 2.0CDTI.

Re: Recenzia Antary

Napsal: 03 led 2023, 09:37
od Colommbo
Sunman píše: 03 led 2023, 08:35 Aktíváciu DPF taktiež môžeš jednoducho sledovať zapojením LED diody na vyhrrievanie bočného zrkadla. V momente kedy DPF regeneráccia beží tak auto spúšťa kvôli záťaži motora vyhrievanie zrkadiel a zadného okna.
Popis ako to zapojiť nájdeš tu na fore
Má pravdu předseda! ;)

Re: Recenzia Antary

Napsal: 03 led 2023, 13:26
od vasekpetr1
Aj u béčkové Žirafy? :shock:

Re: Recenzia Antary

Napsal: 03 led 2023, 14:37
od Colommbo
Aj! :)