Stránka 1 z 1

Opel Astra G 2.0 DTI 60kw. Kontrolka motoru.

Napsal: 04 dub 2023, 23:32
od Novotný
Ahoj, ne své Astře mam problém s tím, že jakmile se auto ohřeje, a budu držet jen trochu plynu, rozsvítí se kontrolka motoru a auto netáhne. Aby zhasla musí mit motor 1600 a více otáček a plyn až na podlaze pak cca po 1-2s zhasne a auto opět jede jak má…

>Podtlakové hadičky jsem zkontroloval
>Saní i vířivé klapky vyčištěny
>Vyměněny i ty 3 podtlakové kalichy
>snímačem tlaku v saní to není
>váha vzduchu funguje

A dál už si opravdu nevím rady,
Na diagnostice to předtím ukázalo že je chyba v jednom z těch podtlakových kalichů, ty jsem ale vyměnil a děla to stejně, a hlavně mi hlava nebere to, že kdyby byl někde blbý podtlak tak to dělá i za studena, ale za studena se nic nerozsvítí.
Podtlaky jsou momentálně zapojený tak že podtlakové kalichy EGR a vířivé klapky jsou odpojeny od podtlaku a hadička je zaslepená takže funguje jen ten kalich na turbo.
Když se to vše zapojí jak má, tak kontrolka motoru dělá pořád to samé s tím rozdílem že auto nemá takový výkon jako když je to zapojený takto.. kdo by mel nějakou radu, budu mu moc vděčný

Re: Opel Astra G 2.0 DTI 60kw. Kontrolka motoru.

Napsal: 05 dub 2023, 07:59
od vasekpetr1
Tento typ motoru až tak moc neznám, ale podobné příznaky mám, když zlobí EGR a zůstane viset. Kontrolovals jeho správnou funkci?

Re: Opel Astra G 2.0 DTI 60kw. Kontrolka motoru.

Napsal: 06 dub 2023, 10:52
od alzafir
Tak zrovna v tomhle motoru se dost vyznám :lol:
Když rozpojíš hadičky a necháš je zablendované, nemůže ti to správně fungovat a jednotka si to nenechá líbit, rozsvítí kontrolku. EGR tam musíš zapojit, bez toho to prostě nejde, nepřítomnost EGRu spolehlivě pozná váha vzduchu.
Podle popisu už teď vidím jeden problém, když zapojíš všechny podtlaky, tak jak mají být, změní se výkon motoru, pak jsou 2 možnosti.
1- podtlaky netěsní nebo nefungují správně solenoidy- prostě nefunkční podtlaky,
2-slabá vývěva, jinak přezdívaná jako vakuová pumpa.
Podtlaky doporučuju změřit, ne jen zkontrolovat, pořiď si proto 2 věci, jestli si chceš Astru ještě nějakou dobu vlastnit, pak se ti zcela jistě vyplatí.
Opcom, stačí to nejlevnější z Číny, tím si otestuješ jednotlivé ventily podtlaku- solenoidy, měřák na podtlaky, buď přímo něco, co měří záporné hodnoty nebo doporučuju tzv ekonometr, co kdysi měla třeba ŠkodaFavorit. Má to ručičkový ukazatel a přesně vidíš, co se v podtlakovém systému děje, jestli uniká, jestli fungují ventily jak mají...
No a co to teď píše za chybu? Počítám, že P0400 a něco o nízkém průtoku vzduchu přes EGR kanál?