Chod automatické převodovky - řazení nahoru
Napsal: 12 črc 2023, 19:30
Ahoj,
mám dotaz na chod automatu - INSIGNIA SPORTSTOURER, 2021, motor F20DVH (diesel 128kW), automat 8 kvalt.
Při sjíždění z kopce, případně zpomalování z větší rychlosti a brždění (přibržďování) auto podřazuje (oproti předchozím generacím automatů poměrně pěkně a skutečně brzdí motorem, u insignie A jsem v horách pravidelně přecházel na manuální režim a podřazoval ručně). Jakmile ale přestanete přibržďovat (chcete třeba z kopce zase začít zrychlovat nebo na rovině už nepotřebujete tolik zpomalovat a chcete jen plavat) stává se, že auto naopak nakope kvalty nahoru a je pocitit "náraz, cuknutí". Má někdo zkušenost, myslíte že je to normální? Nebo by to mělo kvalty nahoru řadit pomaleji, aby nedošlo k tomu cuknutí?
mám dotaz na chod automatu - INSIGNIA SPORTSTOURER, 2021, motor F20DVH (diesel 128kW), automat 8 kvalt.
Při sjíždění z kopce, případně zpomalování z větší rychlosti a brždění (přibržďování) auto podřazuje (oproti předchozím generacím automatů poměrně pěkně a skutečně brzdí motorem, u insignie A jsem v horách pravidelně přecházel na manuální režim a podřazoval ručně). Jakmile ale přestanete přibržďovat (chcete třeba z kopce zase začít zrychlovat nebo na rovině už nepotřebujete tolik zpomalovat a chcete jen plavat) stává se, že auto naopak nakope kvalty nahoru a je pocitit "náraz, cuknutí". Má někdo zkušenost, myslíte že je to normální? Nebo by to mělo kvalty nahoru řadit pomaleji, aby nedošlo k tomu cuknutí?