No podle informací v servisním plánu není žádna informace o výměně rozbodů u tohoto motoru. Ze zákulisních informací autorizovaného servisu mi byla zdělena tato informace 10 let / 150 tis km (co nastane dříve). Jinak samozřejmě kvalita řetězu v dnešní době, už není tak jak v minulosti.
Z okolí se kě mě dostalo pár případů s probléměm těchto rozvodů a převážně se jednalo o poškození plastových lišt, které prasklí a pak řetěz překočí a motor nemá kuptivovaný chod.
Mám taky 1.4 Turbo, ale slabčí verzi 88kW / 120k. Přesto taky zvažuji jak se k tomu postavit, ale u mě je ještě čas, Astru J máme cca 9 let / 110 tis. km.
Jinak jak už bylo psáno, pokud se neožívá rachotivý zvuk (signal nataženého řetezu) tak vlasně by neměl být důvod výměny, přesto jsem zastánce dodržování intervalů, protože ani řetěz není nesmrtelný.
Při výměně se doporučeno měnit i ozubená kola + celou sadu. Osobně dooručuji vyměnit i vodní pumpu, která není součástí rozvodů. Přesto při demontáži musá jit dolů s bloku motoru. Vodní pumpa u tohoto motoru vesměs vydrží v rozmezí mezi 130 - 150 tis. km.
Cena výměny komplet rozvodů i s ozubenými koly + vodní pumpa + motorový oléj + nová chladící kapalina + práce apod. je cca co jsem zjišťoval 20 000Kč.
Poznámka: Před pár týdny jsem měnil něsnění pod víkem ventilů a tak jsem měl možnost vidět rozvody a řetěz vypadal v dobré kondici.
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?t=10814