Opel Astra G 2.0 DTi - Nouzový řežim
Napsal: 19 lis 2023, 13:06
Zdravím, Na mé astře z roku 2004 se opět objevil takový větší problém, když pár kilometrů držím motor při nižších rychlostech (například 2,3), při 1500 - 2000 ot/min, tak se mi rozvítí kontrolka elektroniky motoru (takový to auto s klíčem uprostřed) a spadne do nouzáku v ten moment je auto prakticky bez výkonu a musím stát na plynu a do otáček to skoro neleze, teprve až od 2000 to začne něco dělat. Po opětovném startu to jede normálně kontrolka se rosvítí až za pár kilometrů. Zkusil jsem to držet v nízkých otáčkách od 1100 do 1500 ot/min víc jsem tam pustil jenom při přeřazení a jelo to docela normálně, nouzák to nehodilo. Samozřejmě se k tomu přidala kontrolka výfukových emisí, ta teď svítí konstantně. už měsíc jsem měl problém, že při prudší akceleraci (Například výjezd z dědiny) mi chvílemi v autě smrděla splálenina, ale to jsem přisuzoval topení, protože na kabinový filtr nikdo nesáhl už asi 8 let. Dále se mi v poslední době stávalo, že jsem si držel konstatní rychlost, konstatní otáčky a bez toho nějak pohnul s plynovým pedálem, tak z ničeho nic cukla a začala samovolně akcelerovat, naopak při prudším rozjezdu třeba z křižovatky se při vyšších otáčkách začne jakoby dusit. Takže se domnívám, že by mohl být problém s turbem. Chci se tak zeptat, jestli tady někdo z vás má podobnou zkušenost a ví co by to tak mohlo být. Auto rozhodně co nejdřív vrazím do servisu, protože blbne už poslední měsíc a dneska to začalo padat do toho nouzáku a to už se s tím fakt nedá normálně jezdit.