Stránka 1 z 1

Opel Astra G 2.0 DTi - Nouzový řežim

Napsal: 19 lis 2023, 13:06
od Smokio
Zdravím, Na mé astře z roku 2004 se opět objevil takový větší problém, když pár kilometrů držím motor při nižších rychlostech (například 2,3), při 1500 - 2000 ot/min, tak se mi rozvítí kontrolka elektroniky motoru (takový to auto s klíčem uprostřed) a spadne do nouzáku v ten moment je auto prakticky bez výkonu a musím stát na plynu a do otáček to skoro neleze, teprve až od 2000 to začne něco dělat. Po opětovném startu to jede normálně kontrolka se rosvítí až za pár kilometrů. Zkusil jsem to držet v nízkých otáčkách od 1100 do 1500 ot/min víc jsem tam pustil jenom při přeřazení a jelo to docela normálně, nouzák to nehodilo. Samozřejmě se k tomu přidala kontrolka výfukových emisí, ta teď svítí konstantně. už měsíc jsem měl problém, že při prudší akceleraci (Například výjezd z dědiny) mi chvílemi v autě smrděla splálenina, ale to jsem přisuzoval topení, protože na kabinový filtr nikdo nesáhl už asi 8 let. Dále se mi v poslední době stávalo, že jsem si držel konstatní rychlost, konstatní otáčky a bez toho nějak pohnul s plynovým pedálem, tak z ničeho nic cukla a začala samovolně akcelerovat, naopak při prudším rozjezdu třeba z křižovatky se při vyšších otáčkách začne jakoby dusit. Takže se domnívám, že by mohl být problém s turbem. Chci se tak zeptat, jestli tady někdo z vás má podobnou zkušenost a ví co by to tak mohlo být. Auto rozhodně co nejdřív vrazím do servisu, protože blbne už poslední měsíc a dneska to začalo padat do toho nouzáku a to už se s tím fakt nedá normálně jezdit.

Re: Opel Astra G 2.0 DTi - Nouzový řežim

Napsal: 19 lis 2023, 14:23
od Smokio
No... Píchl jsem to na diagnostiku a našlo mi to chybu P0400: Exhaust gas recirculation (EGR) system - flow mulfaction. Takže asi problém s EGR ventilem, ale nejsem si jistý zda to s tím má něco společného.

Re: Opel Astra G 2.0 DTi - Nouzový řežim

Napsal: 20 lis 2023, 10:11
od alzafir
Určitě má, tohle je typická chybu EGRu. Ale nemusí to být na 100%, tahle chyba vzniká špatným průtokem vzduchu přes váhu (váha měří průtok a spolehlivě zjistí, jestli EGR funguje nebo ne), takže to může dělat i slabá váha vzduchu. Ve většině případů je to ale EGR ventil. Jestli máš elektronický, je to na výměnu, jestli nechceš řešit nový, uvažuj o emulátoru, kdyžtak se mi ozvi přes soukromé zprávy.
Jak to čtu znova ty příznaky, pokud máš podtlakový EGR, tak bych to viděl na netěsnost v podtlaku, to se pak projeví i na turbu.
Nejhorší průšvih bych viděl na ten smrad, to vypadá, jakože čerpadlo tlačí, málo, nebo jindy (ve špatný čas), má to stejný efekt, co popisuješ. Pak to samo přidá (čerpadlo se chytne) Je to hodně problémů najednou, ale takhle od klávesnice víc nezjistím.
Chtělo by to nahrát data a bylo by jasno celkem hned.