Stránka 1 z 1

1.6T D16SHT - automat podtáčí

Napsal: 08 črc 2024, 10:51
od jindra_pompo
Zdravím, jsem čerstvým majitelem ojeté Insignie B s benzinovým 1.6 T motorem (D16SHT) s šestistupňovým automatem a Flex Ride. Auto je v mnoha ohledech povedené, ale nelíbí se mi chování automatu v některých podmínkách - zejména ve městě motor dost podtáčí (kolem 1200 - 1300 ot./min) a to i do kopce, při přidání plynu se mu moc nechce podřazovat. Je to běžné chování? Má někdo nějaký tip, co s tím? Mám následující dotazy:
    1. Uživatelská příručka zmiňuje, že ve standardním režimu (tj. ani Tour, ani Sport) je automat schopný dočasně sám měnit režim (např. do Sportu) podle situace a jízdního stylu. Zároveň vím, že některé převodovky jsou schopné se učit stylu řidiče. Ale z popisu v příručce to na mě nepůsobí tak, že by se automat v Insignii byl schopný učit, tj. když bych v určitých situacích sám manuálně podřazoval, tak by to pak dělal taky?
      2. Řeší tento problém někdo spolehlivě změnou software řídící jednotky převodovky? Někdo, kdo tyto převodovky opravdu zná? Vím, že můžu jezdit ve Sport režimu, kde k podtáčení nedochází, ale tam je celkově větší rozdíl v chování převodovky, podvozku a dalších komponent a taky vyšší spotřeba.

      Re: 1.6T D16SHT - automat podtáčí

      Napsal: 08 črc 2024, 12:13
      od westler
      Ahoj, mám Astru K s podobným motorem (B16SHT) a automatem (6T45). V astře není možnost Flexride ani Tour, jinak to bude snad podobné. Je pravda, že otáčky ve městě občas padají i k 1300-1400, ale stačí jen polechtat plyn a automat hned podaří. Když se mu nechce tak pomůže opakovaně trochu přidat (podřadí) a ubrat plyn... "Učící" automatika tam je, řekl bych jak krátkodobá, kdy stačí jet chvíli rychle po okresce, tak pak automat sám drží otáčky výrazně výše (i bez Sportu), tak dlouhodobá - dříve mi držel pětku ještě při 56km/h, teď (co jezdím pomaleji) ji drží dokonce při 54km/h. Stran "manuálního" učení (ručně přeřadit a zpět na D) - nevím, použil jsem jen párkrát, tak nemohu hodnotit.

      Stejné téma se řešilo např. tu - https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?p=62199

      Re: 1.6T D16SHT - automat podtáčí

      Napsal: 08 črc 2024, 12:34
      od jindra_pompo
      Ahoj, díky za odpověď. Jen ze zvědavosti - kde jsi zjistil označení převodovky?
      V mém případě právě k podřazení nedojde při polechtání plynu, musím na to šlápnout víc a pak si ještě počkat, než se převodovka rozhodne přeřadit. Auto má teda 114tkm najeto a ještě nebyl měněn olej v převodovce (půjdu tento týden), ale předpokládám, že to tohle chování asi moc neovlivní. Je možné, že i kdybych měl stejnou převodovku jako ty, tak může mít jiný software, a ty Flexride módy mají taky nějaký vliv... No uvidím, celkem mě to mrzí, považuju to za největší slabinu toho auta.
      To učení budu pozorovat, zatím jsem najel jen pár set kilometrů, tak snad se mi podaří si ho "vychovat" :D

      Re: 1.6T D16SHT - automat podtáčí

      Napsal: 08 črc 2024, 14:23
      od westler
      Označení převodovky - na faktuře když mi ji měnili, potom co ve 3000km odešla :lol:

      Ne, dělám si srandu (bohužel jen z toho kde jsem našel označení převodovky, to že odešla je pravda), mrkni sem - https://www.opel-infos.de/modelle/insignia_b5t.html ( a https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/6t.html)

      Jinak olejem nic nezkazíš, já nechával měnit cca v 75tis km, byl už dost tmavej, tak mi poradili raději příště zkrátit interval. Po výměně žádnou změnu chování nepozoruju. Pro úplnost dodám že jsem chtěl původně tlakovou výměnu, ale udělali mi klasickou s tím že 1x výplach a 1x plnění, prý je to u tohoto modelu běžné a vymění se tak cca 2/3 objemu (ten co je v měniči bohužel zůstává)

      Re: 1.6T D16SHT - automat podtáčí

      Napsal: 08 črc 2024, 15:22
      od jindra_pompo
      Podle těch odkazů mám taky 6T45, i když s otazníkem... kdybych věděl, že ta převodovka může tak brzy odejít, tak bych si tu koupi ještě promyslel :lol:

      Re: 1.6T D16SHT - automat podtáčí

      Napsal: 10 črc 2024, 21:47
      od Sunman
      brzy odešla...

      jemu odešla pri 3000km (slovy TŘI TISIC), tzn. že tam bol nejaký problém z výroby.
      Ty máš 114t km a funguje bez problémov. Takže brzy neodejde v žiadnom prípade.

      Kolegovia v práci, ktorí jazdia automaty vracajú leasingovke 160÷200tkm a nikto z nich nemal problém s prevodovkou.
      ja som manuálny, automaty nemusím - práve kvôli tomu čo ťa na tejto prevodovke najviac mrzí - jazda v nemožných otáčkach. DSG u Superba jazdilo aj 1100 ot/m s úplne studeným motorom v zime a na prvej križovatke po 500m štart/stop vypol motor. :mrgreen: