Prasknutý držiak motora
Napsal: 03 lis 2024, 18:04
Ahojte, už 2x sa mi stalo, že praskol držiak motora-ten na strane spolujazdca ktorý je uchytený do silentbloku a silentblok je umiestnený pod vzduchovým filtrom. Neviete mi prosím poradiť čo s tým? Moja teória je taká že silentblok už je v katastrofálnom stave-tým pádom motor viac visel smerom nadol, čo zapríčinilo veľké namáhanie na upevnení držiaku na bloku motora. Pre lepšiu predstavivosť by som rád priložil fotky, ale aj po ich kompresii sú stále príliš veľké. Prikladám aspoň link na to ako vyzerá držiak motora ktorý praskol v obidvoch spodných dierach kam patria šróby na uchytenie do bloku motora ( https://autodielymeto.sk/produkt/motor- ... -13189381/ ).
Držiak ostal skrížený a na jednej strane (zospodu) bránil klinovému remeňu rovnej dráhe ( pri prvom prasknutí doslova vyzulo celý klinový remeň a pri tomto druhom prasknutí sa už remeň šúchal o tento držiak.
Držiak zboku (rozvodová časť) urobil dieru do krytu rozvodov (našťastie sa nedostal ďalej ako pár mm)
Ďalší problém ktorý to tiež môže spôsobovať je absencia tretieho šróbu na uchytenie držiaka. Pokiaľ sa pozriete na foto držiaku z uvedenej stránky, v spodnej časti má dve diery na šróby (obidve mi už 2x praskli) a v hornej ľavej časti držiaku je tretia diera na šrób, avšak ja na bloku motora nemám na tento vrchný šrób žiadnu dieru-akoby tam nikdy nebol vyvŕtaný závit, nerozumiem tomu. Tým že držiak je uchtený iba spodnými dvoma šróbami a na vrchu je v podstane voľný, môže dochádzať rýchlejšie k únave spodných dier a následne prasknú alebo výmena silentbloku za nový pomôže držať motor viac v rovine keďže nový je tuhší a tým pádom budú spodné diery menej namáhané??? (toto je čistá teória ktorá by možno pomohla)
Ďalej mám podozrenie že keď bola hlava na výbruse, mohol mechanik nejakým spôsobom ulomiť/odstrániť uchytenie vrchného šróbu? nie je tam skrz malé miesto a rozvody dobre vidieť-ale keďže držiak je vyrobený tak, aby bol uchytený dole dvoma a hore vľavo jednou tak prečo by na blok motora pri výrobe neurobili dieru? Napadlo mi či to nie je univerzál napríklad či 1.8 motor ho tam náhodou má (keďže je väčši) a moja 1.6 nie...
Bojím sa že zase kúpim už tretí držiak za 45eur, plus samozrejme aj nový silentblok (ten som predtým nemenil) a o pár mesiacov opäť praskne v spodných dierach.
Moja otázka znie: Myslíte si že pokiaľ vymením silentblok, a držiak na motore uchytím LEN DVOMA šróbami, keďže na tretí tam proste závit s dierou nie je. Budem môcť s kľudom spávať že za jazdny sa niečo nestane?
Ďakujem za prečítanie tohoto vyčerpávajúceho príspevku pokiaľ by mi niekto pomohol, budem veľmi rád, ako som spomínal, všetko mám nafotené ale nedá sa pridať kvôli veľkosti súboru.
Vďaka.
Držiak ostal skrížený a na jednej strane (zospodu) bránil klinovému remeňu rovnej dráhe ( pri prvom prasknutí doslova vyzulo celý klinový remeň a pri tomto druhom prasknutí sa už remeň šúchal o tento držiak.
Držiak zboku (rozvodová časť) urobil dieru do krytu rozvodov (našťastie sa nedostal ďalej ako pár mm)
Ďalší problém ktorý to tiež môže spôsobovať je absencia tretieho šróbu na uchytenie držiaka. Pokiaľ sa pozriete na foto držiaku z uvedenej stránky, v spodnej časti má dve diery na šróby (obidve mi už 2x praskli) a v hornej ľavej časti držiaku je tretia diera na šrób, avšak ja na bloku motora nemám na tento vrchný šrób žiadnu dieru-akoby tam nikdy nebol vyvŕtaný závit, nerozumiem tomu. Tým že držiak je uchtený iba spodnými dvoma šróbami a na vrchu je v podstane voľný, môže dochádzať rýchlejšie k únave spodných dier a následne prasknú alebo výmena silentbloku za nový pomôže držať motor viac v rovine keďže nový je tuhší a tým pádom budú spodné diery menej namáhané??? (toto je čistá teória ktorá by možno pomohla)
Ďalej mám podozrenie že keď bola hlava na výbruse, mohol mechanik nejakým spôsobom ulomiť/odstrániť uchytenie vrchného šróbu? nie je tam skrz malé miesto a rozvody dobre vidieť-ale keďže držiak je vyrobený tak, aby bol uchytený dole dvoma a hore vľavo jednou tak prečo by na blok motora pri výrobe neurobili dieru? Napadlo mi či to nie je univerzál napríklad či 1.8 motor ho tam náhodou má (keďže je väčši) a moja 1.6 nie...
Bojím sa že zase kúpim už tretí držiak za 45eur, plus samozrejme aj nový silentblok (ten som predtým nemenil) a o pár mesiacov opäť praskne v spodných dierach.
Moja otázka znie: Myslíte si že pokiaľ vymením silentblok, a držiak na motore uchytím LEN DVOMA šróbami, keďže na tretí tam proste závit s dierou nie je. Budem môcť s kľudom spávať že za jazdny sa niečo nestane?
Ďakujem za prečítanie tohoto vyčerpávajúceho príspevku pokiaľ by mi niekto pomohol, budem veľmi rád, ako som spomínal, všetko mám nafotené ale nedá sa pridať kvôli veľkosti súboru.
Vďaka.