1.6T 147kW - měření úrovně oleje
Napsal: 04 lis 2024, 13:28
Zdravím,
Asi to bude působit jako pitomost, ale chci zjistit, jestli má někdo podobný problém. Mám pocit, že měření oleje pomocí měrky je na D16SHT celkem nespolehlivé - opakoval jsem ho víckrát, na stejném místě (na rovině), za stejných podmínek (za studena), s rozestupem pár desítek vteřin mezi pokusy, měrku jsem vždy před měřením celou řádně otřel. Přesto nebyla úroveň oleje na měrce vždy stejná. Konkrétně - několik pokusů ukazovalo, že je olej více či méně přelitý (byl až na "lanku" nad samotnou měrkou, tj. víc než 1 cm nad "max" úrovní měrky), dva pokusy naopak ukázaly, že je olej uprostřed měrky.
Je fakt, že celá ta měrka se při vytahování pořád o něco otírá, a když ji naopak zasouvám, tak vždy narazím na nějakou překážku, přes kterou se musím dostat trochou viklání a síly. Ale protože jsem ta měření dělal na úplně studeném autě, tak si myslím, že při vytahování už nemůžu měrkou ze stěn setřít olej tak, aby to takhle zkreslovalo měření (tj. ukazovalo víc oleje, než v motoru skutečně je).
Je to celkem frustrující - když jsem poprvé viděl, že olej je až nad měrkou, rozhodl jsem se ho odsát tak, aby byl zhruba uprostřed, a abych pak mohl sledovat, jestli se časem ta úroveň nějak hýbe. Odsál jsem tak aspoň čtvrt litru, ale přišlo mi, že na měrce to vypadá víceméně pořád stejně - s vyjímkou těch dvou pokusů, u kterých byl olej cca uprostřed. Jinak tedy nepozoruji žádné problémy s motorem - jede hladce, neztrácí výkon, viditelně nijak nekouří a víčko oleje na sobě nemá ten povlak typický pro olej naředěný vodou.
Když jsem trochu googlil, tak jsem zjistil, že problém se špatně opakovatelným měřením pozorují např. majitelé některých Hond, ale u tohohle motoru jsem nikde nic takového nečetl.
Asi to bude působit jako pitomost, ale chci zjistit, jestli má někdo podobný problém. Mám pocit, že měření oleje pomocí měrky je na D16SHT celkem nespolehlivé - opakoval jsem ho víckrát, na stejném místě (na rovině), za stejných podmínek (za studena), s rozestupem pár desítek vteřin mezi pokusy, měrku jsem vždy před měřením celou řádně otřel. Přesto nebyla úroveň oleje na měrce vždy stejná. Konkrétně - několik pokusů ukazovalo, že je olej více či méně přelitý (byl až na "lanku" nad samotnou měrkou, tj. víc než 1 cm nad "max" úrovní měrky), dva pokusy naopak ukázaly, že je olej uprostřed měrky.
Je fakt, že celá ta měrka se při vytahování pořád o něco otírá, a když ji naopak zasouvám, tak vždy narazím na nějakou překážku, přes kterou se musím dostat trochou viklání a síly. Ale protože jsem ta měření dělal na úplně studeném autě, tak si myslím, že při vytahování už nemůžu měrkou ze stěn setřít olej tak, aby to takhle zkreslovalo měření (tj. ukazovalo víc oleje, než v motoru skutečně je).
Je to celkem frustrující - když jsem poprvé viděl, že olej je až nad měrkou, rozhodl jsem se ho odsát tak, aby byl zhruba uprostřed, a abych pak mohl sledovat, jestli se časem ta úroveň nějak hýbe. Odsál jsem tak aspoň čtvrt litru, ale přišlo mi, že na měrce to vypadá víceméně pořád stejně - s vyjímkou těch dvou pokusů, u kterých byl olej cca uprostřed. Jinak tedy nepozoruji žádné problémy s motorem - jede hladce, neztrácí výkon, viditelně nijak nekouří a víčko oleje na sobě nemá ten povlak typický pro olej naředěný vodou.
Když jsem trochu googlil, tak jsem zjistil, že problém se špatně opakovatelným měřením pozorují např. majitelé některých Hond, ale u tohohle motoru jsem nikde nic takového nečetl.