CHECK OIL LEVEL
Moderátor: Moderátoři
CHECK OIL LEVEL
zdar chlapi mam vectru B facelift 2,0 16V r.v 2000 a aj ked ma dost oleja niekedy mi zasvieti na displayi CHECK OIL LEVEL niekto mi vravel ze v zakrute to niekedy moze spravit ale mne to niekedy zasvieti aj na rovnej ceste mate stym dakto skusenosti? pouzivam olej VALVOLINE DURABLEND 10w40
- Reklama
Re: CHECK OIL LEVEL
Je to hladina oleje.Zkontroluj hladinu oleje,kdyžtak dolej.Případně by tam mohl být problém ve snímači.OIL LEVEL bude ale hladina oleje.
Re: CHECK OIL LEVEL
to hej to viem no oleja je dost
Re: CHECK OIL LEVEL
Ahoj, podle mě to bude čidlo. Mě zase hlásil check cooland level... chladící kapalina... napřed jsem měl strach že se ztrácí, ale byla pořád na rysce... odešlo čidlo.
Omega Elegance 2,5i (2ooo), Corsa D 1,4i
- genius0011
- Příspěvky: 235
- Registrován: 30 říj 2008, 07:30
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHECK OIL LEVEL
nechápu co řešíte: CHECK OIL LEVEL= zkontroluj hladinu oleje nic víc v tom nehledejte
Re: CHECK OIL LEVEL
genius0011 píše:nechápu co řešíte: CHECK OIL LEVEL= zkontroluj hladinu oleje nic víc v tom nehledejte
Já teď zase nechápu Tebe.... píše že oleje má dost a hlásí mu to chybu..
Omega Elegance 2,5i (2ooo), Corsa D 1,4i
- genius0011
- Příspěvky: 235
- Registrován: 30 říj 2008, 07:30
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: CHECK OIL LEVEL
to nehlásí chybu ale pouze poukazuje na vizuální kontrolu stavu oleje
Re: CHECK OIL LEVEL
Přeposílám návod jehož autorem nejsem já, ale Darry z OCR
Určitě se Vám někdy stalo, že jste jeli a z ničeho nic se rozsvítil kontrolní nápis na displeji check oil level a přitom jste měli v motoru oleje dost. Tato hláška a nakonec i prolínající olej skrz průchodku konektoru pro toto čidlo, mě donutila k tomu, tento problém začít řešit. Jako první jsem zkoušel vyčistit kontakty pro připojení čidla, ale to bylo k ničemu. Jelikož, je pro výměnu těsnění čidla nutné sundat olejovou vanu, chtěl jsem přijít na to, proč se tato hláška zobrazuje. Tedy odpojil jsem čidlo hladiny oleje, následovně sundal olejovou vanu a nakonec demontoval ono čidlo hladiny oleje. Na první pohled se zdálo v pořádku, ovšem velký kámen úrazu je to, že vodič propojující konektor a čidlo po sebemenším ohnutí praskal a praskala i izolace samotných vodičů a tímto vlivem by docházelo k nechtěnému zkratování kontaktů čidla a vyskakování hlášek. Bylo tedy nutno zaprvé vyměnit kabel vedoucí k čidlu. Tady bych doporučil zvolit dvoulinku o celkovém průměru izolace 5 mm. Ale takovou, která odolá oleji, aby se Vám kabel za pár dní nerozpustil. Je tedy nutné demontovat krytku z konektoru pro připojení čidla a stávající vodič nahradit novým. Jako další na řadě bylo čidlo. K jeho rozložení je potřeba odstranit roztemování, které se nachází po obvodu plastového kroužku. Po odstranění tohoto roztemování pomale vytáhněte celý mechanizmus ven. A tady byl další kámen úrazu, to co na mě vypadlo, když jsem čidlo rozmontoval, to jsem se nestačil divit. Tolik usazenin co tam bylo, mně hned dalo podmět k tomu, že čidlo nemohlo vůbec správně fungovat, protože čidlo se skládá z plováčku, který pulzuje vlivem hladiny oleje. Plováčkem prochází tyčinka, ve které je umístěn jazýčkový kontakt a ten je vlivem polohy plováčku buď spínán, nebo rozepínán. Vlivem usazenin je tedy absolutně znemožněna změna polohy plováčku a proto je plováček buď pořád sepnut, nebo rozepnut, nebo je sepnut a vlivem nerovnosti vozovky a malé vůle v plováčku dojde k nepatrné změně polohy a plováček se pohne. Stačí o milimetr a vyskočí ona známá hláška check oil level. Takže je potřeba vzít nějaký čistící prostředek. Já používám technický benzín, nebo arvu a pořádně celý mechanizmus samozřejmě s opatrností vyčistit, tak aby byl schopný bez problému chodit. Po vyčištění ještě zkontrolujte správnou funkci např. za pomocí multimetru, zda jazýčkový kontakt spíná. Je to i slyšitelné, když si mechanizmus přiložíte k uchu a pohybujete plováčkem nahoru a dolů. Nakonec je i zde potřeba připojit nové vodiče a tím je celá úprava hotová. Nakonec vložte celý mechanizmus zpět do hliníkového pouzdra a např. důlčíkem zatemujte zpět celý mechanizmus, tak aby nedošlo k jeho uvolnění ven z pouzdra. Nakonec namontujete zpět čidlo do vany, dáte nové těsnění, jak pod vanu tak u průchodky připojení čidla (zde je vhodné použít silikonové těsnění) a tím je celá práce hotová. Dále přikládám pár fotek, co jsem nafotil, když jsem měl čidlo rozdělané. Bohužel je škoda, že jsem nevyfotil, jak silně byl plováček znečištěn.
Určitě se Vám někdy stalo, že jste jeli a z ničeho nic se rozsvítil kontrolní nápis na displeji check oil level a přitom jste měli v motoru oleje dost. Tato hláška a nakonec i prolínající olej skrz průchodku konektoru pro toto čidlo, mě donutila k tomu, tento problém začít řešit. Jako první jsem zkoušel vyčistit kontakty pro připojení čidla, ale to bylo k ničemu. Jelikož, je pro výměnu těsnění čidla nutné sundat olejovou vanu, chtěl jsem přijít na to, proč se tato hláška zobrazuje. Tedy odpojil jsem čidlo hladiny oleje, následovně sundal olejovou vanu a nakonec demontoval ono čidlo hladiny oleje. Na první pohled se zdálo v pořádku, ovšem velký kámen úrazu je to, že vodič propojující konektor a čidlo po sebemenším ohnutí praskal a praskala i izolace samotných vodičů a tímto vlivem by docházelo k nechtěnému zkratování kontaktů čidla a vyskakování hlášek. Bylo tedy nutno zaprvé vyměnit kabel vedoucí k čidlu. Tady bych doporučil zvolit dvoulinku o celkovém průměru izolace 5 mm. Ale takovou, která odolá oleji, aby se Vám kabel za pár dní nerozpustil. Je tedy nutné demontovat krytku z konektoru pro připojení čidla a stávající vodič nahradit novým. Jako další na řadě bylo čidlo. K jeho rozložení je potřeba odstranit roztemování, které se nachází po obvodu plastového kroužku. Po odstranění tohoto roztemování pomale vytáhněte celý mechanizmus ven. A tady byl další kámen úrazu, to co na mě vypadlo, když jsem čidlo rozmontoval, to jsem se nestačil divit. Tolik usazenin co tam bylo, mně hned dalo podmět k tomu, že čidlo nemohlo vůbec správně fungovat, protože čidlo se skládá z plováčku, který pulzuje vlivem hladiny oleje. Plováčkem prochází tyčinka, ve které je umístěn jazýčkový kontakt a ten je vlivem polohy plováčku buď spínán, nebo rozepínán. Vlivem usazenin je tedy absolutně znemožněna změna polohy plováčku a proto je plováček buď pořád sepnut, nebo rozepnut, nebo je sepnut a vlivem nerovnosti vozovky a malé vůle v plováčku dojde k nepatrné změně polohy a plováček se pohne. Stačí o milimetr a vyskočí ona známá hláška check oil level. Takže je potřeba vzít nějaký čistící prostředek. Já používám technický benzín, nebo arvu a pořádně celý mechanizmus samozřejmě s opatrností vyčistit, tak aby byl schopný bez problému chodit. Po vyčištění ještě zkontrolujte správnou funkci např. za pomocí multimetru, zda jazýčkový kontakt spíná. Je to i slyšitelné, když si mechanizmus přiložíte k uchu a pohybujete plováčkem nahoru a dolů. Nakonec je i zde potřeba připojit nové vodiče a tím je celá úprava hotová. Nakonec vložte celý mechanizmus zpět do hliníkového pouzdra a např. důlčíkem zatemujte zpět celý mechanizmus, tak aby nedošlo k jeho uvolnění ven z pouzdra. Nakonec namontujete zpět čidlo do vany, dáte nové těsnění, jak pod vanu tak u průchodky připojení čidla (zde je vhodné použít silikonové těsnění) a tím je celá práce hotová. Dále přikládám pár fotek, co jsem nafotil, když jsem měl čidlo rozdělané. Bohužel je škoda, že jsem nevyfotil, jak silně byl plováček znečištěn.
- Přílohy
-
- checkoil.jpg (45.91 KiB) Zobrazeno 7156 x
Re: CHECK OIL LEVEL
co to znamená,že oleje je dost.Nějaká čidla takto hlásí,když se olej dostává k rysce MIN,obyčejně stačilo dolít pul litru oleje....
Pakliže jsi na rysce MAx pak bude chyba v čidle..
Pakliže jsi na rysce MAx pak bude chyba v čidle..
Re: CHECK OIL LEVEL
genius0011 píše:to nehlásí chybu ale pouze poukazuje na vizuální kontrolu stavu oleje
Doufám že Ti stačí příspěvek od TiRa
Omega Elegance 2,5i (2ooo), Corsa D 1,4i