Stránka 1 z 2
CHECK OIL LEVEL
Napsal: 09 dub 2010, 07:17
od zuzko
zdar chlapi mam vectru B facelift 2,0 16V r.v 2000 a aj ked ma dost oleja niekedy mi zasvieti na displayi CHECK OIL LEVEL niekto mi vravel ze v zakrute to niekedy moze spravit ale mne to niekedy zasvieti aj na rovnej ceste mate stym dakto skusenosti? pouzivam olej VALVOLINE DURABLEND 10w40
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 09 dub 2010, 19:19
od AngeliC
Je to hladina oleje.Zkontroluj hladinu oleje,kdyžtak dolej.Případně by tam mohl být problém ve snímači.OIL LEVEL bude ale hladina oleje.
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 09 dub 2010, 23:33
od zuzko
to hej to viem no oleja je dost
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 10 dub 2010, 14:36
od chopigari
Ahoj, podle mě to bude čidlo. Mě zase hlásil check cooland level... chladící kapalina... napřed jsem měl strach že se ztrácí, ale byla pořád na rysce... odešlo čidlo.
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 10 dub 2010, 18:50
od genius0011
nechápu co řešíte:
CHECK OIL LEVEL= zkontroluj hladinu oleje nic víc v tom nehledejte
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 10 dub 2010, 20:25
od chopigari
genius0011 píše:nechápu co řešíte:
CHECK OIL LEVEL= zkontroluj hladinu oleje nic víc v tom nehledejte
Já teď zase nechápu Tebe.... píše že oleje má dost a hlásí mu to chybu..
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 10 dub 2010, 22:24
od genius0011
to nehlásí chybu
ale pouze poukazuje na vizuální kontrolu stavu oleje
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 11 dub 2010, 17:49
od TiRa
Přeposílám návod jehož autorem nejsem já, ale Darry z OCR
Určitě se Vám někdy stalo, že jste jeli a z ničeho nic se rozsvítil kontrolní nápis na displeji check oil level a přitom jste měli v motoru oleje dost. Tato hláška a nakonec i prolínající olej skrz průchodku konektoru pro toto čidlo, mě donutila k tomu, tento problém začít řešit. Jako první jsem zkoušel vyčistit kontakty pro připojení čidla, ale to bylo k ničemu. Jelikož, je pro výměnu těsnění čidla nutné sundat olejovou vanu, chtěl jsem přijít na to, proč se tato hláška zobrazuje. Tedy odpojil jsem čidlo hladiny oleje, následovně sundal olejovou vanu a nakonec demontoval ono čidlo hladiny oleje. Na první pohled se zdálo v pořádku, ovšem velký kámen úrazu je to, že vodič propojující konektor a čidlo po sebemenším ohnutí praskal a praskala i izolace samotných vodičů a tímto vlivem by docházelo k nechtěnému zkratování kontaktů čidla a vyskakování hlášek. Bylo tedy nutno zaprvé vyměnit kabel vedoucí k čidlu. Tady bych doporučil zvolit dvoulinku o celkovém průměru izolace 5 mm. Ale takovou, která odolá oleji, aby se Vám kabel za pár dní nerozpustil. Je tedy nutné demontovat krytku z konektoru pro připojení čidla a stávající vodič nahradit novým. Jako další na řadě bylo čidlo. K jeho rozložení je potřeba odstranit roztemování, které se nachází po obvodu plastového kroužku. Po odstranění tohoto roztemování pomale vytáhněte celý mechanizmus ven. A tady byl další kámen úrazu, to co na mě vypadlo, když jsem čidlo rozmontoval, to jsem se nestačil divit. Tolik usazenin co tam bylo, mně hned dalo podmět k tomu, že čidlo nemohlo vůbec správně fungovat, protože čidlo se skládá z plováčku, který pulzuje vlivem hladiny oleje. Plováčkem prochází tyčinka, ve které je umístěn jazýčkový kontakt a ten je vlivem polohy plováčku buď spínán, nebo rozepínán. Vlivem usazenin je tedy absolutně znemožněna změna polohy plováčku a proto je plováček buď pořád sepnut, nebo rozepnut, nebo je sepnut a vlivem nerovnosti vozovky a malé vůle v plováčku dojde k nepatrné změně polohy a plováček se pohne. Stačí o milimetr a vyskočí ona známá hláška check oil level. Takže je potřeba vzít nějaký čistící prostředek. Já používám technický benzín, nebo arvu a pořádně celý mechanizmus samozřejmě s opatrností vyčistit, tak aby byl schopný bez problému chodit. Po vyčištění ještě zkontrolujte správnou funkci např. za pomocí multimetru, zda jazýčkový kontakt spíná. Je to i slyšitelné, když si mechanizmus přiložíte k uchu a pohybujete plováčkem nahoru a dolů. Nakonec je i zde potřeba připojit nové vodiče a tím je celá úprava hotová. Nakonec vložte celý mechanizmus zpět do hliníkového pouzdra a např. důlčíkem zatemujte zpět celý mechanizmus, tak aby nedošlo k jeho uvolnění ven z pouzdra. Nakonec namontujete zpět čidlo do vany, dáte nové těsnění, jak pod vanu tak u průchodky připojení čidla (zde je vhodné použít silikonové těsnění) a tím je celá práce hotová. Dále přikládám pár fotek, co jsem nafotil, když jsem měl čidlo rozdělané. Bohužel je škoda, že jsem nevyfotil, jak silně byl plováček znečištěn.
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 11 dub 2010, 18:23
od qpc
co to znamená,že oleje je dost.Nějaká čidla takto hlásí,když se olej dostává k rysce MIN,obyčejně stačilo dolít pul litru oleje....
Pakliže jsi na rysce MAx pak bude chyba v čidle..
Re: CHECK OIL LEVEL
Napsal: 11 dub 2010, 20:32
od chopigari
genius0011 píše:to nehlásí chybu
ale pouze poukazuje na vizuální kontrolu stavu oleje
Doufám že Ti stačí příspěvek od TiRa