Stránka 1 z 1
rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 25 dub 2010, 13:14
od MichalS
Zdravím všechny,
příští týden si po delší odmlce přivezu domů jednoho krasavce z dílny Adama Opela, tentokrát - Vectra caravan 2,2 16V dti r.v. 2004. V minulosti jsem již měl radost z - O. Manta B, O. Vectra A 2.0 16V 2000, O. Senator 3.0 V6, tak předpokládám, že budu opět nadšen.
Auto bylo v provozu v D a je po jednom sasíkovi, u nás ještě neježděno, teprve se vyřizují české doklady. Tímto bych velmi ocenil jakékoli rady co s novým miláčkem provést, než s ním začnu brázdit po našich silnicích, od Vás co již zkušenosti s tímto modelem máte.
Nevím jestli jsem motor zvolil dobře, nejraději bych bral šestiválec v benzínu, ale dnes již musím koukat na ekonomickou stránku provozu. Bohužel nemá autíčko ani 6-ti stupňovou převodovku a ani xenony. jinak výbava je velmi bohatá - dvouzonová klimatizace, navigace, tempomat, senzor deště ...
Kromě základního servisu - výměny oleje a filtrů, píšete o čištění ERG ventilu. Na co bych si jinak měl dát pozor a co nezanedbat. Také jsem se dočetl o rezonátoru - má to smysl? Jinak plánuji v budoucnu vyměnit 16-ti palcová kola za 17" - není to přehnané.
To je zatím pro začátek asi vše, když tak ještě připíšu.
Předem děkuji za odpovědi.
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 25 dub 2010, 13:30
od Mike.S
ahoj, nahoď nějaké foto, ať Ti top můžem pochválit
rezonátor je na naftu blbost, stejně jako laďák, kolik má najeto? EGR ventil bych neřešil do té doby, než s ním začnou problémy - teda pokud začnou, což Ti samozřejmě nepřeju - do něj je lepší nevrtat, vyměnit olej, brzdovku, filtry (vzduchový, pylový, palivový), zkontrolovat klimu, případně to nechat projet diagnostikou, víc bych asi nedělal
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 25 dub 2010, 20:29
od MichalS
Ahoj a děkuji za info. Další dotaz je ohledně spotřeby, přiznám se, že jsem to neřešil a až teď na fóru jsem se něco dočetl. To skutečně jezdí za 6,5 - 7 litrů/100km? Moc se mi tomu nechce věřit.
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 25 dub 2010, 23:01
od Marky
Ahoj tento o neco slabsi jeste opeluv diesel mam v Astre a to je stejny zaklad co mas Ty, EGR cistit nemusis tady s nim problem nebyva to je slabina u "fiatackych" 1.9.
Tankuj kvalitni naftu, protoze je Tvoje cerpadlo haklive na kvalitu, stejne jako common rail, pripadne mu doprej nejake aditivum jako je VIF. Osobne menim pri kazde vymene oleje i palivovy filtr. Pokud Te zajima neco o cerpadlu tak tu mas odkaz
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 60&start=0 .
Spotrebu Ti nereknu, VC je uz o dost tezsi auto, ale myslim, ze bys mohl jezdit tak 6-6,5l podle stylu jizdy, ale to zalezi na vice faktorech, vsak uvidis sam.
S tim sestivalcem 2.8T je moooc hezke svezeni,take jsem ho silne zvazoval, ale jak pises ekonomika provozu zvitezila.
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 02 kvě 2010, 13:03
od MichalS
Ahojte,
tak auto je doma a zatím celé
Auto jede pěkně, cestu domů (více jak 200km) zvládlo bez problému - stálo snad tříčtvrtě roku ne-li déle. jediné co se zatím oběvilo tak se rozsvítila kontrolka elektroniky motoru - autíčko s klíčem v trojúhelníku, občas kontrolka zhasla posléze se opět rozsvítila. Nicméně na jízdě či chodu motoru jsem neshledal nic neobvyklého, motor šlapal dobře, šel ochotně do otáček, lehce, plynule. Po výměně oleje a filtrů uvidím víc. Spotřeba kterou udáváte (6,5 - 7l) je asi reálná, jelikož jsem ji běžnou svižnější jízdou dle počítače stáhnul z 7,1 na 6,9l/100km. Jestli tušíte co přesně může být příčinou, že kontrolka svítí prosím napište.
Jinak někde jsem četl, že se dá do pal. počítače (BC) nahrát čeština, zkuste mi o tom něco bližšího napsat případně kam s tím zajet. Jedná se o palubní počítač se satelitem - navigací - černožlutý display. kolik by mohla stát česká mapa a kde by se dala sehnat? K autu bylo samozřejmě jen německo.
Jinak po zaparkování doma mezi ostatní auta jsme si trochu vyděšeně řekli jsetli jsme to s tou velikostí nepřehnali, není to žádný drobek a parkování hlavně u nákupních center a ve městě bude ze začátku než si člověk zvykne trošičku déle trvat
Možná zauvažujeme se ženou o dodělání parkovacího asistenta, tak můžete též poradit, případně kam s tím v Brně a co to může stát.
Předem děkuji za odpovědi - rady.
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 02 kvě 2010, 15:51
od Lazak
Parkovací asistent je v pohodě, objednal jsem si ho přes aukro tuším za 650,- jinak je to z
www.parkujeme.cz . Namontoval jsem si to sám, dysplay od senzoru jsem dal na zpětné vnitřní zrcátko. Ta kontrolka se může rožínat z důvodu, že auto déle stálo a chtělo by promazat táhlo na turbu. Blejdicek má na youtube link:
http://www.youtube.com/watch?v=r__wyBk4 ... re=channel
Lazak
Re: rady a tipy s "novou" vectrou
Napsal: 01 srp 2010, 11:45
od MichalS
Zdravím po delší době. Děkuji za odpovědi na dotazy. Ohledně parkovacího systému, zatím tuto věc nebudeme řešit, se ženou jsme si po ujetí x kilometrů zvykli a myslím, že zvládneme zaparkovat autíčko i na přeplněných parkovištích ve městě i u obchodňáků bez újmy na našem či jiném vozidle.
Pomalu se poohlížím po nějakých doplňcích, ale prvně musím vyřešit provozní věci.
Proto se chci obrátit i zde na Vás co už máte spoustu skušeností s tímto vozem. Měli jsme problém s potenciometrem škrtící klapky a prý to mají jen kombíci. Našli jsme servis de facto přes tyto stránky, který se zabývá diagnostikou a hlavně rozumí této problematice a umí ji řešit (alespoň se tak jeví) a vysvětlil nám - což jsem se zde i někde dočetl, že stačí přehrát software na sedan a problém je vyřešen. Předtím nám svítil klíč servisu a párkrát se stalo, že auto spadlo do nouzového režimu. Po jeho zásahu klíč nesvítí a auto pracuje bez problému... ale jen do doby než jsme vyjeli na dovolenou s plně naloženým autem. Celý týden nám auto padalo do nouzového režimu a to když jsme trochu více sešláply plyn na rozjezd, zcela zásadně na čtvrtý rychlostní stupeň, zajímavé že na pátý to nedělalo nic a auto zabíralo i do kopce bez problému při jakýchkoli otáček. Podotýkám, že na čtvrtý stupeň stačilo déle držet pod plynem auto v otáčkách něco málo přes 2 tis. a auto přeplo do nouzového režimu. Včera s prázdným autem jsme jeli testnout a dělali s autem doslova psí kusy a žádný problém. Tak snad jsem tuto věc dostatečně popsal a třeba jste se s tím už někdo setkal.
Jinak chtěl bych zavčasu vyměnit přední kotouče a chtěl bych pořídit nějaké lepší s drážky či díry na chlazení, poradtě jestli to má smysl a kdyžtak konkrétní výrobce se kterými máte dobré zkušenosti.
Taky jsem zde četl něco o rádiích a měl jsem představu o připojení zesilovače, ale to je asi pasé, mám starý typ rádia.
Předem děkuji za odpovědi.