VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Napsal: 26 črc 2010, 21:47
Zdravím, mám obrovský problém s vectrou B a tak nějak mi nikdo nedokáže pomoci.
Moc moc prosím o nějaký nápad, postup...
Chování motoru je takové, že nastartuji, motor "zahoupe" a zhasne. Lze ještě
prošlápnout plyn a ve vyšších otáčkách cca 2000 a motor se udrží, ale jakmile
pustím plyn na volnoběh je K.O.
Odpojím-li MAP tak jsem chopen dojet, rozsvítí se MIL a volnoběh je téměř v pohodě (trochu houpne, ale pak se ustálí).
Je to moje Vectra B, r.v. 2001, do teďka s ní prakticky nebyl žádný problém,
akorát se měnila 1. lambda na cca 68 tis., doplňovala klima a dělali se rozvody.
Docela se o ní starám, oleje, atd.
Závada se nejprve projevovala tak že naprosto bez varování motor za jízdy
zdechl a nešel nastartovat, nejprve pouze v létě při popojíždění za extra
tepla. venku 32 a více... PO chvilce se motor nastartoval a jelo se dál,
někdy sto metrů, někdy i tisíce kilometrů. MIL se nerosvítila, po několika
startech ano a pak se většinou jelo bez problémů, ECU v nouzovém módu. Doma
jsem načetl chyby, ale byla tam senzor vačka, klika, potom i někdy závada
zapalování 1 až 4, chyba handshake imobilizéru, atd. Chyby stačilo smazat
a jelo se dál bez poroblémů a bez chyb. Pro jistotu jsem začal klikovým senzorem,
vše se jevilo v pohodě, ale po cca dvou měsících se závada projevila znovu.
Ale tentokrát trochu jinak. Jedu a najednou chcíp, nešlo nastartovat, za
5 minut start ok a po 3 km jízdy k.o. znovu. Tentokrát ale delší dobu nešlo
nastartovat, po cca 15-ti minutách chladnutí (poledne horkého letního dne)
jsem nasatrtoval a motor samovolně houpal 1500 - 3000 .. 3000 - 1500, ale
domů to bylo 30 km tak jsem se rozhodl dojet. Kontrolka svítila, jakmile
venkovní teplota klesla pod 24 °C problém zmizel a auto jelo jako by se nikdy
nic nestalo. Doma diag. a obvyklé chyby, rozhodl jsem se vyměnit čidlo vačky.
Další asi 4 měsíce klid, nakonec to zdechlo v zimě a problém se opakoval,
ale bez houpání. Odpojení baterie (na cestě bez diag) a jedeme dál.
Už jsem podezříval ECU, ale teď jsem tedy skončil téměř úplně, dojet se dá
pouze s tímodpojeným MAPem.
Teď mám v podstatě dva problémy:
- pokud se auto ohřeje na 92 a víc tak se motor zastaví a je třeba 4 minutky počkat, zapnout topení a jede se dál...
- ta naprosto kritická je ten volnoběh, nelze pustit nohu z plynu a nebo jet s odpojeným mapem.
Klapka vyčištěna, egr vyčištěno a zaslepeno (i bez zaslepení je problém s volnoběhem stejný), hadice zkontrolovány, vstřiky po kontrole, vyměněné těsnění pod klapkou, klapka vyčištěná, vyměněný MAP, senzor -vačka a klika, nové svíčky, tlak paliva dobrý, atd.
Jinak krokový motorek + potenciometry klapky jsou zapertlované a neměl jsem je zatím rozebrané - je to z16xe !
Je najeto 98 tis. km a auto není nikdo schopen opravit, v opelu mi nabízí jednotku za 32 tis. nicméně teď moc nevěřím, že nová ecu by vyřešila problém č.2, problém č.1 ano beru, ale pak bych vzal slušnou jednotku z druhé ruky.
V oplu to údajně testovali s funkční ECU z jiného auta a vše prý bylo v pohodě, nicméně moc se mi tomu nechce věřit. Sehnal jsem dvě jiné údajně 100 % ok jednotky a problém s houpáním a zdechnutím ve volnoběhu byl u obou stejný což se mi zdá dosti nepravděpodobné. Jedna z těch ecu vypadala skoro jako nová...
Díky moc za jakýkoli nápad
Michal
Moc moc prosím o nějaký nápad, postup...
Chování motoru je takové, že nastartuji, motor "zahoupe" a zhasne. Lze ještě
prošlápnout plyn a ve vyšších otáčkách cca 2000 a motor se udrží, ale jakmile
pustím plyn na volnoběh je K.O.
Odpojím-li MAP tak jsem chopen dojet, rozsvítí se MIL a volnoběh je téměř v pohodě (trochu houpne, ale pak se ustálí).
Je to moje Vectra B, r.v. 2001, do teďka s ní prakticky nebyl žádný problém,
akorát se měnila 1. lambda na cca 68 tis., doplňovala klima a dělali se rozvody.
Docela se o ní starám, oleje, atd.
Závada se nejprve projevovala tak že naprosto bez varování motor za jízdy
zdechl a nešel nastartovat, nejprve pouze v létě při popojíždění za extra
tepla. venku 32 a více... PO chvilce se motor nastartoval a jelo se dál,
někdy sto metrů, někdy i tisíce kilometrů. MIL se nerosvítila, po několika
startech ano a pak se většinou jelo bez problémů, ECU v nouzovém módu. Doma
jsem načetl chyby, ale byla tam senzor vačka, klika, potom i někdy závada
zapalování 1 až 4, chyba handshake imobilizéru, atd. Chyby stačilo smazat
a jelo se dál bez poroblémů a bez chyb. Pro jistotu jsem začal klikovým senzorem,
vše se jevilo v pohodě, ale po cca dvou měsících se závada projevila znovu.
Ale tentokrát trochu jinak. Jedu a najednou chcíp, nešlo nastartovat, za
5 minut start ok a po 3 km jízdy k.o. znovu. Tentokrát ale delší dobu nešlo
nastartovat, po cca 15-ti minutách chladnutí (poledne horkého letního dne)
jsem nasatrtoval a motor samovolně houpal 1500 - 3000 .. 3000 - 1500, ale
domů to bylo 30 km tak jsem se rozhodl dojet. Kontrolka svítila, jakmile
venkovní teplota klesla pod 24 °C problém zmizel a auto jelo jako by se nikdy
nic nestalo. Doma diag. a obvyklé chyby, rozhodl jsem se vyměnit čidlo vačky.
Další asi 4 měsíce klid, nakonec to zdechlo v zimě a problém se opakoval,
ale bez houpání. Odpojení baterie (na cestě bez diag) a jedeme dál.
Už jsem podezříval ECU, ale teď jsem tedy skončil téměř úplně, dojet se dá
pouze s tímodpojeným MAPem.
Teď mám v podstatě dva problémy:
- pokud se auto ohřeje na 92 a víc tak se motor zastaví a je třeba 4 minutky počkat, zapnout topení a jede se dál...
- ta naprosto kritická je ten volnoběh, nelze pustit nohu z plynu a nebo jet s odpojeným mapem.
Klapka vyčištěna, egr vyčištěno a zaslepeno (i bez zaslepení je problém s volnoběhem stejný), hadice zkontrolovány, vstřiky po kontrole, vyměněné těsnění pod klapkou, klapka vyčištěná, vyměněný MAP, senzor -vačka a klika, nové svíčky, tlak paliva dobrý, atd.
Jinak krokový motorek + potenciometry klapky jsou zapertlované a neměl jsem je zatím rozebrané - je to z16xe !
Je najeto 98 tis. km a auto není nikdo schopen opravit, v opelu mi nabízí jednotku za 32 tis. nicméně teď moc nevěřím, že nová ecu by vyřešila problém č.2, problém č.1 ano beru, ale pak bych vzal slušnou jednotku z druhé ruky.
V oplu to údajně testovali s funkční ECU z jiného auta a vše prý bylo v pohodě, nicméně moc se mi tomu nechce věřit. Sehnal jsem dvě jiné údajně 100 % ok jednotky a problém s houpáním a zdechnutím ve volnoběhu byl u obou stejný což se mi zdá dosti nepravděpodobné. Jedna z těch ecu vypadala skoro jako nová...
Díky moc za jakýkoli nápad
Michal