Stránka 1 z 1
posilovac astra
Napsal: 14 říj 2010, 14:04
od Argo22
zdarec jak vsici vite mam 1,6 clasic bez posilovace pude tam ten posilovac dodelat bez nejakejch problemu a nemel by ste ho tu nekdo to kompletni rizeni- servo,nadobka,hadice,teleso rizeni i s tahlama a cepama cely na prodej ?? pripadne za kolik ?
Re: posilovac astra
Napsal: 14 říj 2010, 18:20
od ZDENDA1
dodělat to jde
......škoda, že jsi to nezačal řešit dřív, měl jsem komplet na prodej
Re: posilovac astra
Napsal: 16 říj 2010, 10:55
od Francotirador
Co tato úprava obnáší?
Jaké všechny díly se musejí sehnat?
- Předpokládám že servořízení je 100% záměnné za hřebenové. Musejí se měnit i táhla? Lze jeho výměnu provést bez demontáže motoru (lze se k němu dostat)?
- K čemu je přišroubovaná servopumpa - musí se schánět i držák (nebo ho vyrobit)?
- Co je ještě krom nádržky potřeba - tuším že výměna řemenic a řemenu (klikovka + alternátor) z klínového za drážkovaný (já alespoň narazil na servopumpy s touto řemenicí).
Na co si dát při koupi použitý dílů pozor?
Co se vyplatí zrevidovat rovnou (výmněna těsnění atd.)
Nemáte někdo schéma zapojení potrubí? Nebo alespoň fotky. Moc prosím, aby se někdo kdo to dělal trochu rozepsal.
Re: posilovac astra
Napsal: 24 říj 2010, 16:00
od Francotirador
Koukám, že se do týhle zdánlivě jednoduchý úpravy nikdo nic moc nehrne
a nejen na tomto fóru viz. např.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... php?120059. Zatím to vypadá jako výměna dílů kus za kus - doposud jsem ale nikdo nenapsal své záporné zkušenosti, takže raději píši "zdánlivě jednoduché".
Nějaký inzeráty s hydraulickou převodkou řízení i se servočerpadlem jsem i našel (cena základních komponentů tj. bez hadic, řemenice atd. cca 3000,- což mi nepřijde tolik).
Je řemenice na klikovce zdvojená, nebo je servopumpa na jednom řemenu spolu s alternátorem?
Fakt nikdo není ochotnej sem dát fotky umístění servopumpy hadic atd.? Jediné co je vidět z fotek které jsem vygooglil je to že nádobka je vedle baterky.
A propos. Co dát servopumpu elektrickou např. z Astry G? Netušíte co by to obnášelo po elektronické stránce? Zápor - cena pumpy. Klad - odpadne patlání se s řemenicí, držákem atd. a navíc by šlo čerpadlo od určitý rychlosti buď atomaticky nebo ručně vypínat (úspora paliva) - teda za předpokladu, že je bez tlaku hydrauliky řízení stále funkční jen se chová jako bez posilovače (tzn. musím vynaložit větší sílu na zatočení což např. na dálnici není potřeba).
Re: posilovac astra
Napsal: 26 říj 2010, 16:54
od Francotirador
Re: posilovac astra
Napsal: 26 říj 2010, 18:54
od warhy
co si stáhnout knihu opel astra jak na to? A najít si tam kapitolu servo a řízení
jsou tam moc pěkný ilustrace a fotky a popsaný to tam bude do nejmenšího detailu.Popř kdybys tam něco nenašel tak se mi ozvi a já to zkusím nafotit..
Re: posilovac astra
Napsal: 26 říj 2010, 20:21
od Francotirador
Jo jo v knize "A je to" to fakt je - str. 56 obr. B9624 (modely do 9/92 s klínovým, ne drážkovaným řemenem) a str. 58 obr. D7152 (od roku 9/92 s kladkou). Úpně jsem to přehlídl
- hledal jsem to v kapitole Řízení. Takže vyhrává starší varianta se zdvojenou řemenicí na klikovce. Na str. 150 obr. D5667 je vidět nádržka.
Dále jsem dohledal, že hřebenové řízení je zakončeno takto
a se servem takto
nebo
Jestli se liší ještě i konec volantové tyče (pro vybrání správného typu pružné spojky netuším)