Stránka 1 z 2

koupě Omegy

Napsal: 24 říj 2010, 18:43
od Tesi88
zdravíčko.. Mám v jednom bazaru vyhlídlou omegu... je sice po 6ti majitelých.. ale poslední majitel byl někdo starší a dal celej podvozek dohormady a auto je bez koroze a interiér je super... je to rv94
2.5td.. ale motor se mi zdá podivnej.. sice je čistej a bez mastnot ale neviděl jsem ho za studena když jsem přišel do bazaru tak s nim nejdřív od někud přijel jeden chlap že s tim teď jezdí.. ale nefungoval LCD display jako u každý omegy ale v dolnim rohu svítilo CHECK. a teploměr pořád ukazoval maximum co umí a motor byl přitom ještě vlažnej..Když to túroval tak v baňce s vodou bylo vidět jak v tom hodně rychle koluje voda.. nevim jestli to tak má bejt nebo ne.. to je první problém co mně začal odrazovat od koupě! a druhý problém byl že když sem to chcípnul tak trvalo cca 5vteřim (aspoň 6otočení) než to chytlo.. nevíte čim to je? má to smysl takový auto kupovat? nebo kolik stojí oprava závady toho teploměru a kolik oprava LCD? díky :-)

Re: koupě Omegy

Napsal: 24 říj 2010, 21:41
od m.artty
Už je divné to, že je to auto z roku 1994, mělo 6 majitelů a je bez koroze. Určitě doporučuji hodně důkladně prohlédnou VIN číslo a případně i skla.... mohlo by to totiž být mladší auto s převařeným VINčíslem.

To že teploměr ukazuje maximum není dobré. Je to řadovej motor, kde je dlouhá hlava a ta se může při přehřátí prasknout. Určitě by to chtělo ještě omrknout víčko, kam se dolévá olej. Zkontrolovat hadice chladící soustavy jestli se moc netlakují - pokud budou po projížďce moc tvrdé, něco je špatně. Dále by neměla být mastnota ve chladící kapalině.

Kolik za takové auto chtějí? Případně pošli i nějaké fotky....

Re: koupě Omegy

Napsal: 24 říj 2010, 23:54
od Fritol
ten dlouhej start za vlažného motoru je čerpadlo na odchodu..

Re: koupě Omegy

Napsal: 25 říj 2010, 07:26
od Tesi88
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... ga/8396460
je z mostu.. nechcete ještě jednou se jet někdo semnou na to podívat? (koukám že to máte blíž než já :-)) Zavolal bych mu tam i když ze mně asi nebudou moc nadšený, jednání autobazarů mi přijde uplně arogatní pokud to auto rovnou nekupujete :-D
Taky si říkám že kdyby bylo špatné čidlo teploty tak bude ukazovat nulu a ne maxim co muže ne? A co ta voda co při tůrování hodně probublávala baňkou??? a pokud teda jsou horší teplý starty a tim pádem teda odchází čerpadlo tak to znamená asi každopádně nekupovat... páč to čerpadlo stojí 3x tolik co to auto že :-D.. jinak od 14h budu vzhůru a pokud bude mít kámoš čas na odvoz (jsem z jirkova) tak se tu mužem domluvit kdo to máte poblíž a mužem se tam sejít :-) pokud by to nevadilo :-)

Re: koupě Omegy

Napsal: 25 říj 2010, 10:37
od warhy
Na to, že to mělo 6 majitelů to má dost málo najeto a myslím, že tohle není r.v. 1994 ale minimálně 1995, do roku 1994 se dělala áčková omega a tohle je myslím Béčko takže rok výroby je myslím si 1995, ale tahle vypadá ještě i o dost mladší řekl bych tak, že to bude rok 97-99, a někdo se jí chtěl urychleně zbavit, o tom svědčí ty nesjetý gumy, když už si někdo koupí nový gumy na auto tak to přece hned neprodává.To co tady píšeš, že ta omega dělá by klidně mohlo bejt praský těsnění pod hlavou nebo i prasklá hlava, ta rychlá cirkulace vody může znamenat, že to tlakuje do vody a teplota skoro na konci teploměru by tomu odpovídala.nemusí to tak bejt může to bejt klidně i jen víc menších závad dohromady, např špatnej termostat a u toho startování třeba jen blbě seřízený žhavení nebo předvstřik.Každpoádně je to dost podezdřelý a já bych to asi nekoupil... Určitě ne bez předchozí prohlídky automechanikem a po pořádným zahřátí motoru...

Re: koupě Omegy

Napsal: 25 říj 2010, 14:52
od m.artty
Po prohlídce fotek bych za to dal tak 15 tisíc. Chybí tam kryty u motoru, chybí část levého prahu, zadní nárazník je nějakej divnej, přední taky....

Na 99% má auto stočení tachometr, pokud by auto mělo najeto opravdu 200 tisíc, tak by to znamenalo, že ročně najelo cca 12,5 tisíc kilomerů - někdo s takovým nájezdem si určitě nekoupí Omegu s 2,5 litrovým motorem.

Rychlá cirkulace vody by měla být normální při tůrování. Vždyť vodní pumpa je poháněná motorem - čím vyšší otáčky, tím rychleji se točí vodní pumpa a tím rychleji cirkuluje voda. Jinak ostatní věci naznačů, že je něco špatně.

Jinak jsem z Litvínova, ale bohužel úplně bez času... aktuálně do pátku jsem v Praze...

warhy: Omega A se vyráběla do konce roku 1993, od roku 1994 se vyrábí Omega B.

Re: koupě Omegy

Napsal: 25 říj 2010, 15:08
od Tesi88
tan to na ni prdim radsi.. abyse hned po par kilometrech nevyprdla ona na mně :-D autobazary podle mně nejsou nic poctivího ale díky za rady.. Vyčkam na nějakou jinou nebo zčíhnu žigula to je podobný :-D

Re: koupě Omegy

Napsal: 25 říj 2010, 15:15
od warhy
Mrkni na volant auto má na něm překryt ,to ,aby nebylo poznat jak je ošahanej ,interiér by měl být po 6 majitelech značně ošuntělej osahaný kliky u dveří prosezený sedadla atd.. mám astru f r.v. 1995 a jsem druhej majitel předtím ji měl cesťák v Německu kterej na ní nalítal 190 tisíc, táta jí přivezl v roce 1999 a máme ji 11 let jen v rodině a má najeto 310 tisíc, to uvádím jako příklad na 6 majitelů je 207 tisíc km staršně málo i kdyby 5 z těch majitelů byli jen průměrný cestovatelé, který najedou jen 15 tis km ročně tak to auto má určitě kolem 300tisíc.S tou cirkulací vody v nádobce se mi to normální nezdá i když v turbodieselech se moc nevyznám tak si myslím, že při přidání plynu by měla bejt cirkulace vody v nádržce prakticky neznatelná nevím s tím ti poradí někdo jinej kdo tomu rozumí každopádně bych to asi nekupoval...

Re: koupě Omegy

Napsal: 25 říj 2010, 21:14
od m.artty

Re: koupě Omegy

Napsal: 26 říj 2010, 20:47
od Tesi88
zdravíčko.. no ta nevypadá zle.. ale v tom případě musim ještě trochu našetřit :-D kdybych tu měl nějakýho známího automechanika tak ho vezmu sebou na to auto podívat... nevíte jakej je tam kabel pro diagnostiku? jestli by tam nepasoval OBD2 pro VW ???