Stránka 1 z 1

Opel Omega 3.2

Napsal: 02 lis 2010, 10:48
od pat a mat
Zdravím všechny,chtěl bych poprosit o radu s topením na Opel Omega r.v.2001 3,2 6válec motor X32XE.Za studena auto topí na 80-90st.dokud nesepne termostat,ale pak už začne topit jen když otevřu víčko,pak už dál topí normál za provozu.Pokud ale motor uplně schládne,tak problém nastane opět znovu a musím zase po 90st.otevřít víčko.Nevím kde by mohl být problém........Děkuji za jakoukoliv radu a zkušenost.

Re: Opel Omega 3.2

Napsal: 03 led 2011, 11:15
od Mirpie
mám podobný problém na Z22XE, v těch mrazech to sotva ohřeju na 80°C, když to vytočím párkrát na 5tis otáček, ohřeju to, pak jedu klidně a zas pod 80°C, asi fakt termostat

Re: Opel Omega 3.2

Napsal: 03 led 2011, 23:41
od egelebege
Osobně bych termostat řešil jako první

Re: Opel Omega 3.2

Napsal: 16 pro 2011, 15:07
od Mirpie
jsem po roce koupil termostat :lol: , teda jen samotný ventil, těleso (víko) ponechám původní, teda pokud to k sobě bude pasovat, protože to pasuje dle různých webovek snad do všeho včetně dieselů :lol: , teplota otevírání 92°C, zavírání 107°C, označení QTH600K, tak se pak podělím. Jen ty tři O-kroužky co k tomu jsou asi nevyužiju, když to víko není kulatý :-).

Re: Opel Omega 3.2

Napsal: 17 pro 2011, 20:40
od Mirpie
taaak webový katalogy někdy nelžou a sedlo to tam. Ty tři O-kroužky v balení si ted hoví na polici, jsou na jinej motor :lol: , použil jsem klasickej motorovej červenej tmel. Dotáhl šrouby, nasadil hadice, zavřel výpust chladiče a nalil zpět chladivo. Natočil jsem ty čtyři 550ccm hrnky a čekal a pozoroval ručičku teploty a současně kontroloval stav hladiny chladiva. Vylezlo to někam na 85°C, pak se otevřel termostat (má otevírat při 92°C - bud skopčácká ručička ukazuje blbě nebo se otevírá termostat prostě dřív). Voda vlítla do chladiče, teplota spadla někam na 80°C a posléze to vylezlo na cca 93°C (to jsem tam nikdy neviděl :lol: ), pak se spustil větrák na chlaďáku a spadlo to na 85°C, pak zase 93°C, větrák, pokles na 85°C a takhle pořád dokola jsem to nechal 3x po sobě na volnoběh. Kapalina neubyla, tak jsem to jel projet a rovnou si zadriftovat k místní pumpě kde je obrovská plocha, na Vysočině již celá pod sněhem. Teplota se držela stabilně na 85°C, volnoběh nebo zatížení, 20km/h nebo 130km/h, stabilně pořád drží pěkných 85°C, takže spokojenost.

Jo, termostat takhle samotnej stojí 300kč a servis nebyl, venku bylo přijatelných 5°C tak to šlo.