Stránka 1 z 2
Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 09 lis 2010, 23:27
od Georgino
Ahoj, mam uz rok a pul Vectru 1.9 CDTi, 110kW, kombik, v automatu, rok 2006 (po faceliftu). Hodne jezdim, jsem spokojen, zatim zadna zrada (pokud nepocitam diodovy mustek v altiku a EGR ventil). Zajima me spise tohle - kdyz jedu po dalnici treba 150 km/h, motor toci na 6-ku lehce pres 2000 otacek, pri 130 treba 1800. Prestoze automat radi v pohode, mam nekdy pocit, ze jede na zbytecne nizky otacky. Pocitove mam nazor, ze by v zatizeni (treba do mirneho kopce) nemel tahat na 6-ku v 1600 otackach, ale radsi bych videl 5-ku pres 2000 otacek. Jasne, staci lehce prislapnout plyn a on podradi, neni problem.
Me zajima:
1) dela tomu motoru vubec dobre ze toci porad tak malo? Myslim to ve srovnani s manualem, ktery toci rozhodne vice.
2) je dostatecne, kdyz jednou za 80 km cestu to poradne protahnu do 4500 a pak zase klidek? Nebo je lepsi treba 20km jet na vice vytocenou 5-ku?
3) jak poznam ze mam DPF filtr? Z diskuze jsem pochopil, ze prave DPF nema rado nizke otacky, a tak nejak obecne se nizkyma otackama zanasi sani.
Diky moc.
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 10 lis 2010, 06:45
od Miro
dnešní automaty jsou tak chytrý, a slaďěný s motorem, že určitě nebudou sloužit ke kurvení motoru a jakožto celýho auta
šef ma v taxiku taky automat a nemuže si ho vynachvalit, žadnej problem není a ani naznaky nejsou
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 10 lis 2010, 09:21
od Georgino
Tak samozrejme taky tomu verim, jde mi jen o to drzeni motoru stale v dost nizkych otackach - zanaseni sazemi, DPF filtr (pokud ho mam)atd...
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 10 lis 2010, 09:42
od lubaan
Každej kombík má DPF.Ten už normu Euro 4 beez DPF nepodlez.Jinak to pznáš tak,když se podíváš pod auto,tak za vlnovcem najdeš kovovej válec.Zhruba asi v první třetině toho válce po pravej straně je čidlo teploty,ke kterýmu vede kabel,to se dá ze spodu vidět.
Jinak motoru určitě neuškodí ho občas pořádně prohnat.
Se zanášením sání asi moc nenaděláme.Filtr se vypálí bez problémů,pokud všechno ostatní dobře funguje.Jde hlavně o zvýšenou kouřivost-např.pokud bude špatnej vstřik,motor bude kouřit,ale DPF to zachytí,takže neni nic vidět.Pak se ale DPF zanese dřív než měl a to je problém.
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 10 lis 2010, 23:49
od Fritol
a co by si chtěl po ropaku ?
to nejsou japonsky benzinoví dravci co se točej do 11 tis otaček
.. ropak si chrochta při nízkejch..
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 11 lis 2010, 07:43
od Georgino
Fritol píše:a co by si chtěl po ropaku ?
to nejsou japonsky benzinoví dravci co se točej do 11 tis otaček
.. ropak si chrochta při nízkejch..
Ale joooo, jen tak ruzne ctu, ze uplne nizky otacky zasiraji sani atd... Preci jen 2000ot ve 150km/hod bych cekal spis od nejakyho trilitru a vys... Vsichni vime, jak motoru nedela dobre, kdyz je podtocenej, tak proto se ptam...
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 11 lis 2010, 10:00
od milosh
Kde v CR jezdis 150?
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 11 lis 2010, 10:19
od Georgino
milosh píše:Kde v CR jezdis 150?
Samozrejme na nemeckych dalnicich, to da rozum
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 23 čer 2011, 10:51
od sollacek
150? myslim si že v ČR je dost úseků kde lze bezpečně cestovat 150kou
Uplně jsem alergickej na řidiče co bezkompromisně dodržují predpis
Re: Co dělá dobře Vectře 1.9 CDTi v automatu? Otáčky atd...
Napsal: 23 čer 2011, 16:15
od Miro
hmmm a pak to končí tím, že jsou takový závodníci co předpis nedodržují vysipaní ve škarpě