Trochu to tady oživim.
Najezdil jsem se svým autem asi 80000km bez táhla vířivých klapek.Problém jsem neměl žádnej.Ale mezi tim jsem se občas pokoušel táhlo nasadit.Všemožně jsem to bastlil,dokonce to i nějakej čas chodilo.Ale po jistej době se unavil motorek ovládající klapky.Všechny už neutáh a motor padal do nouzovýho režimu,tak jsem musel táhlo sundat a začal jsem se postupně připravovat na výměnu.
Jezdit se spadlým táhlem možný určitě je,ale je tam riziko ucpání DPF.Na německým fóru jsem vyčet,že při dlouhej ustálenej jízdě v nižších otáčkách je riziko ucpání DPF hodně vysoký.V nízkých otáčkách má bejt klapka zavřená,aby bylo docíleno co nejlepšího víření vzduchu ve válci.Pokud je klapka otevřená,hrozí při nízkým víření nedokonalý spalování a tim způsobená nadměrná kouřivost(tvorba sazí),což může při dalších nepříznivých vlivech způsobit ucpání DPF.Ovšem nemůžu to potvrdit,sám jsem najel s vypadlým táhlem desetitisíce km bez problémů.Ale zase je pravda,že toho ustálenou jízdou v nízkých otáčkách v našem kopcovitým kraji moc nenajezdim a po dálnici moc nejezdim a když už,tak se moc neloudam.
Po nějakým čase se mi povedlo celkem výhodně sehnat potřebný díly a v polovině ledna jsem se do výměny sání pustil.
No řeknu vám,práce to byla nehezká.Nedivim se servisům,že si za to nechají slušně zaplatit.Ruce se mi hojily 14 dní
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
To je tak,když se motor nastrojí ve fabrice vedle auta a pak ho tam šoupnou a je jim jedno,jak se na tom pak bude něco opravovat.No nejspíš si asi mysleli,že to nikdy nebude potřeba,že jo
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Při výměně je nutno demontovat hromadu věcí,včetně naftovýho čerpadla,což mimojiný obnáší i rozebrání rozvodů,ale to se mi podařilo celkem pěkně obejít.Dá se to prej udělat i tak,že se ze sání sundá zadní víko a pak se prej nemusí čerpadlo vyndavat.Ale to se mi nechtělo,navíc by se nemuselo povést sání perfektně utěsnit,tak jsem radši čerpadlo vyndal.Vyndání motorku ovládajícího klapky je taky docela pěkná lahůdka,hlavně jeden šroub držáku odlučovače oleje je tam fakt inteligentně vymyšlenej,na...t do rukou tomu,kdo to takhle vymyslel.Teď,když to mam hotový,tak se mi to tak těžký nezdá,ale předtim jsem z toho měl trochu obavy.
Po výměně a najetí asi 2000km musim říct,že rozdíl v projevu motoru určitě je,i když nijak zásadní.Řek bych,že asi tak o polovinu se zkrátila doba zpoždění reakce motoru na plynovej pedál,motor má mnohem větší sílu v nízkých otáčkách a největší zátah motoru přichází asi tak o 200 ot/min dřív než před výměnou.Na druhou stranu se mi zdá,že auto trošku víc žere,ale to zatim nemůžu říct jistě.
Ještě pár fotek z výměny:
![Demontáž naftovýho čerpadla z držáku a ozubenýho kola](./download/file.php?id=1100&sid=803992407ff54091e9398d1afeae3b2b)
- Demontáž naftovýho čerpadla z držáku a ozubenýho kola
- P1142451.jpg (140.41 KiB) Zobrazeno 15246 x
![Starý sání spolu s čerpadlem.](./download/file.php?id=1099&sid=803992407ff54091e9398d1afeae3b2b)
- Starý sání spolu s čerpadlem.
- P1142449.jpg (115.93 KiB) Zobrazeno 15246 x
![Tohle všechno musí taky ven.](./download/file.php?id=1098&sid=803992407ff54091e9398d1afeae3b2b)
- Tohle všechno musí taky ven.
- P1142443.jpg (111.23 KiB) Zobrazeno 15246 x