Stránka 1 z 2
výměna spojky
Napsal: 20 led 2011, 19:04
od zazík
Tak jsem si nechal v servise vyměnit komplet spojku,protože šla špatně dávat jednička a občas zpátečka škrtla o zuby a při rozjezdu v určité poloze spojky auto škubalo,zatím se to zdá dobrý,ještě říkaly o seštelování řazení,tak se chci zeptat,jak se to dělá,štelování je podmanžetou řadičky?,nemaj s VeCe zkušenosti,jinak byla docela sjetá a před výměnou spojkový pedál byl tuhej,ted jde měkce,překvapilo mě,že měli vyndanej motor kvuli vyměně,že je to rychlejší u VeCe než spodem,že je tam rám,kterej se musí demontovat a potom se musí dělat geometrie,dali nový olej do převodovky,před 1,5 rokem měněn v Oplu,minulí léto kontrolováno opět v Oplu a ted po vyndání poloos prej nic neteklo,tak vypustili a nalili nový,ale nikde prý netekl,tak nechápu,ještě musím vyčistit škrtící klapku,prej je zasraná jak jetel,ale už nestihli,ale mírným vibracím motoru při volnoběhu a takového divného klepaveho? zvuku při akceleraci jsem se taky nezbavil,uvidíme po vyčištění tý klapky,napadá něco,dík
Re: výměna spojky
Napsal: 20 led 2011, 19:11
od novotnypepa
Na kolik tě to přišlo? Měnili ti přítlačák? Jakej tam máš motor?
Re: výměna spojky
Napsal: 20 led 2011, 19:48
od peter.eu
neni tam uz s dvouhmotou ?
Re: výměna spojky
Napsal: 20 led 2011, 20:06
od Fritol
nevím jak benziny ale nafty tam maji 2hmoták.
Re: výměna spojky
Napsal: 20 led 2011, 20:20
od zazík
Objednal jsem si u nich kompletní 3-dílnou sadu Valeo z Auto-Kelly za 9700 kč,tak předpokládám,že vyměnili lamelu,přítlačák a spojkový ložisko,za spojku,výměnu,dolití brzdovky,olej do převodovky a výměnu uložení př. stabilizátoru chtěli 13200,slevili na 12500 kč,asi dvouhmot. setrvačník tam není,to by řekli,docela dobrej servis v Plzni,motor Z18XE,90 Kw,2003,151000 km
Re: výměna spojky
Napsal: 24 led 2011, 18:54
od zazík
Ještě mám dotaz,ted po výměně,když sešlápnu spojku a pouštím spojkový pedál,tak v polovině chodu pedálu (jak asi zabere)se ozve z míst převodovky nebo spojky takové jemné klepnutí,když pedál pouštím pomalu,tak je to velmi tichý nebo to ani neklepne,pouštím rychle a je to hlasitější,z kabiny to slyšet není,jenom když mám otevřený dveře a jsem vykloněn,před výměnou to vrzalo,proto jsem na to přišel,co by to mohlo bejt,dík
Re: výměna spojky
Napsal: 24 led 2011, 19:16
od denny
Na tomto voze je stopro SAC spojka s dvouhm setrvákem.Přítlačák je nutno montovat předepnutý spec nástrojem LUK nebo podobným.Opel na to má svůj nástroj KM-6263.
Sada nástrojů LUK obsahuje i spec měřidlo pro dvouhm setrváky.Po zkušenostech již předpokládáme,že kolem 180000km je setrvák KO.Pokud se přítlačák nenamontuje předepnutý,dojde k jeho nakrokovýní\aut\ na horní mez a nelze jej ani po demontáži zpět nakrokovat do výchozí polohy.Znamená to v kostce hned problémy se spojkou po výměně.Na základě neznalostí některých mechaniků\neinvestují ani do základních školení výrobců\ a nesprávnému postupu montáže bez spec nástrojů dochází k nevratným závadám spojek,na které LUK,Valeo,Sachs apod nereflektují v žádném případě v reklamaci.Vždy se jedná o vadnou montáž.
Re: výměna spojky
Napsal: 24 led 2011, 19:52
od zazík
podle mě tam asi dvouhmot. setrvák není,v Oplu taky nevěděli ale cena asi 8000 kč podle ceníku dvuhmotě neodpovídá,ty jsou ohodně dražší,jinak prosímtě,co by zpusobovalo to klepnutí,na funkčnosti nic nepozoruji,ještě jednou dík,benzín 18-16V 90 kW
Re: výměna spojky
Napsal: 24 led 2011, 20:11
od denny
No,jestli nemáš dvouhmotu,tak nejspíš lehce cvakne v tlumiči torzních kmitů v lamele.To jsou ty pružinky.Je to běžný jev,proto začali výrobci používat dvouhmotu\tlumič torzních kmitů je v něm.Lamela umí tlumit 21,5st doleva a 21,5 st doprava,někdy je to málo\hl u dieselů\,dvouhmota umí plus minus 180st.
Písni mi VIN,já zkusím mrknout do EPC.Minulý týden jsme dělali spojku\tedy předělávali po nějakém dovedovi\ u Z18XE VeCe 2003 a tam dvouhmoťák byl.
Re: výměna spojky
Napsal: 24 led 2011, 20:31
od zazík
Poslal jsem ti zprávu s VIN. Díky moc