Stránka 1 z 1

Kontrolka posilovače (nebo čeho)

Napsal: 31 led 2011, 13:41
od Egi
Ahoj vespolek, mám takový drobný problém (odpověď jsem hledal a nenašel).

Astra F, r.v. 1993: poslední dobou mi dělá to, že se mi rozsvítí kontrolka posilovače a zůstane svítit. Pouze při zahřátém motoru, když stojím třeba na semaforu a motor běží na volnoběh. Rozsvítí se, svítí a nezhasne. Pokud vypnu motor a znovu nastartuji, je to v pořádku - nesvítí.

A přitom naprosto nepozoruji žádný úbytek činnosti žádného posilovače - brzdí to jak čert a zatáčí na tři prsty.

Když dávám pozor a při zastaveních na křižovatkách mírně dráždím plyn, aby nikdy otáčky neklesly na pár desítek vteřin na volnoběžnou úroveň, tento jev nenastane.

Setkal se s tím někdy někdo? Má někdo nápad, čím by to mohlo být, popř. co s tím? Díky.

Re: Kontrolka posilovače

Napsal: 31 led 2011, 14:33
od Egi
Hm, a je to vůbec kontrolka posilovače? Mně nic původně neříkala, někde jsem vyčetl, že jde o posilovač. Teď ještě při dalším pátrání vidím, že to taky může být "Elektronika motoru", u Astry G je v manuálu ta samá uváděna jako "Emise výfukových plynů".

Nechci být za blba (aspoň ne moc), ale dobrá: má někdo ponětí, co závazně tato oranžová kontrolka (viz odkaz) znamená a co značí výše popsané její chování?

http://www.egicz.cz/temp/tajemna-kontrolka-astra-f.jpg

Re: Kontrolka posilovače (nebo čeho)

Napsal: 31 led 2011, 17:19
od warhy
U astry f je to kontrolka diagnostiky motoru, nech jí připojit na diagnostiku a zjistíš co je to za chybu.To co říkáš může dělat EGR ventil, na autě to nemusíš vůbec pocítit.Každopádně hlavně diag....

Re: Kontrolka posilovače (nebo čeho)

Napsal: 31 led 2011, 20:17
od Egi
Díky.

Takto se to chovalo měsíc, možná měsíc a něco. Jelikož jsem měl (očividně mylně) zafixováno, že jde o posilovač, bádal jsem, jestli se závada nějak projeví.

Dneska odpoledne jsem napsal sem.

Večer cestou domů jsem zastavil, vypnul motor, na pět minut odběhl, pak znova nastartoval ... motor vyletěl do relativně vysokých otáček a nechtěl si dát říct. Prostě to pořád hučelo bez zátěže na nějakých 4000-5000 otáček odhadem. Což o to, přejel jsem vpodstatě napříč Brno bez sešlápnutí plynu, jen na tenhle nadupaný "volnoběh". Ale uznávám, že na dlouhodobé ježdění by to asi nebylo :lol: Zvlášť zastavení na křižovatce bylo utrpení, celkový dojem nezlepšily ani kouzelné dýmové efekty.

No, už je v servisu, Oslík ... :lol:

(Podle všeho škrtící klapka nebo něco příbuzného :cry: )