Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
Moderátor: Moderátoři
Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
SOS! Velmi bych uvítal radu doporučení nebo kontakt, kde lze pořídit cenově přijatelnou, tedy asi použitou,
řídící jednotku motoru (ECU) na vozidlo Opel Vectra C, Caravan, CDTI 1,9 110 kW, rok výroby 2004
Výrobce: Bosch, Part No: 0281011915 nebo 0281011817
Zdeněk
zabl@seznam.cz
řídící jednotku motoru (ECU) na vozidlo Opel Vectra C, Caravan, CDTI 1,9 110 kW, rok výroby 2004
Výrobce: Bosch, Part No: 0281011915 nebo 0281011817
Zdeněk
zabl@seznam.cz
- Reklama
- Fritol
- Příspěvky: 512
- Registrován: 25 lis 2008, 00:10
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
Problém již mám vyřešen, ale za cenu toho, že auto bylo asi 9 týdnů nepojízdné. Možná moje zkušenost s řídící jednotkou motoru (ECU) bude pro někoho užitečná...
K věci:
Po nepříliš přesvědčivé diagnostice ve dvou značkových servisech Opel jsem nebyl ochoten akceptovat cenu za novou ECU ve výši 38 000,- Kč (ta anabáze byla poněkud složitější, ale nechci to zdlouhavě popisovat).
Snažil jsem se sice získat použitou ECU několik týdnů na vrakovišti, ale bez úspěchu.
Po řadě konzultací osobních i přes toto fórum jsem došel k závěru, že musím pořídit novou ECU, a to 0281 011 817, kterou výrobce (tedy Bosch) doporučuje místo původní 0281 011 915, která se od roku 2005 již nevyrábí.
Hledal jsem na Aukru, Allegru a eBay, nakonec jsem pořídil potřebnou ECU za 15 500,- Kč z Velké Británie přes eBay.
S novou ECU již vše proběhlo standardně...
Zdeněk
K věci:
Po nepříliš přesvědčivé diagnostice ve dvou značkových servisech Opel jsem nebyl ochoten akceptovat cenu za novou ECU ve výši 38 000,- Kč (ta anabáze byla poněkud složitější, ale nechci to zdlouhavě popisovat).
Snažil jsem se sice získat použitou ECU několik týdnů na vrakovišti, ale bez úspěchu.
Po řadě konzultací osobních i přes toto fórum jsem došel k závěru, že musím pořídit novou ECU, a to 0281 011 817, kterou výrobce (tedy Bosch) doporučuje místo původní 0281 011 915, která se od roku 2005 již nevyrábí.
Hledal jsem na Aukru, Allegru a eBay, nakonec jsem pořídil potřebnou ECU za 15 500,- Kč z Velké Británie přes eBay.
S novou ECU již vše proběhlo standardně...
Zdeněk
Re: Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
Děkuji za Váš příspěvek, Váš příběh je zajímavý a je jistě přínosný. Není to moc častá závada aby odešla ECU motoru. Otázkou je, proč se tak stalo? Umístění ŘJ před pravým předním kolem není moc šťastné, nevím co výrobce vedlo k tomuto kroku, proč raději neupřednostnil umístění někde vedle jednotky UEC, poblíž baterie kde je sucho a relativně "bezpečno". Na svém stávajícím umístění je jednotka ohrožena jednak možnou vlhkostí a jednak při havárii je taky celkem na "ráně".
Jenom se chci ještě na konec zeptat, jak jste s určitostí věděl že se jedná právě o závadu ECU? Komunikovala jednotka při diagnostice? A další dotaz, jak to bylo s montáží nové jednotky, ta stará tuším musí být korektně deprogramována ze starého vozu.
Každopádně pokud by se mi něco přihodilo, tak bych šel stejnou cestou jako Vy - tedy nákup někde z druhé ruky. Těch 38.000,- za novou u Opelu je astronomická částka hraničící s lichvou. Vemte si jen, kolik musí být při dnešních automatizovaných provozech a sérivé výrobě, skutečné výrobní náklady na tuto konkrétní řídící jednotku a tudíž kolik je asi marže prodejce .....
Jenom se chci ještě na konec zeptat, jak jste s určitostí věděl že se jedná právě o závadu ECU? Komunikovala jednotka při diagnostice? A další dotaz, jak to bylo s montáží nové jednotky, ta stará tuším musí být korektně deprogramována ze starého vozu.
Každopádně pokud by se mi něco přihodilo, tak bych šel stejnou cestou jako Vy - tedy nákup někde z druhé ruky. Těch 38.000,- za novou u Opelu je astronomická částka hraničící s lichvou. Vemte si jen, kolik musí být při dnešních automatizovaných provozech a sérivé výrobě, skutečné výrobní náklady na tuto konkrétní řídící jednotku a tudíž kolik je asi marže prodejce .....
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Fritol
- Příspěvky: 512
- Registrován: 25 lis 2008, 00:10
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
no pokud tu starou jednotku nechceš pouzit do jineho vozu ale jen jí vyhodit nemusíš jí resetovat. novou pak musíš naprogramovat software pro typ motoru a vozu a naprogramovat ji aby komunikovala s Imo.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
Pokusím se odpovědět, i když nejsem právě expert na ECU vozidel. Spíše jsem byl okolnostmi donucen se ECU zabývat a něco si přečetl a zkonzultoval s těmi, co tomu rozumí.
K otázce:
Zjistit, že závada je skutečně v ECU byl zcela zásadní problém. Toto bylo i příčinou toho, že vozidlo více než dva měsíce stálo.
Problém je v tom, že ani ve značkovém servisu nebo u specialisty, který má k dispozici zařízení Tech2, kterým se programují řídící jednotky pro vozy Opel, nelze diagnostikovat samostatně ECU (myšleno po vyndání z vozidla).
Podstata veškeré diagnostiky je pouze v tom, že mechanik/autoelektrikář na základě výpisu diagnostiky odhadne, kde je závada a tuto jednotku jednoduše vyměnění. Jestliže je závada odstraněna, tak jeho analýza byla správná, jestliže ne, tak musí hledat dále. Takže se může snadno stát, že při nesprávném odhadu závady by servisu zůstala zcela nová řídící jednotka, kterou by asi zaplatil zákazník…
Možná v Autoakademii (www.autoakademie.cz) to umí, jestliže jsou schopni opravovat řídící jednotky…
Na druhou otázku již bylo odpovězeno. Přesto jsem přesvědčen o tom, že i zakódovaná ECU je využitelná v jiném vozidle, ale s omezeními (vozidla si musí být „blízká“ svou vybaveností, rokem výroby a shodného typu). Když jsem se o to zajímal tak jsem zcela nepochopil výklad odborníka, ale udělal jsem si tento názor:
Ten kdo umí „omladit“ ECU a tím celé vozidlo tím, že smázne něco z najetých km, tak si určitě poradí i se zakódovanou ECU…
Zdeněk
K otázce:
Zjistit, že závada je skutečně v ECU byl zcela zásadní problém. Toto bylo i příčinou toho, že vozidlo více než dva měsíce stálo.
Problém je v tom, že ani ve značkovém servisu nebo u specialisty, který má k dispozici zařízení Tech2, kterým se programují řídící jednotky pro vozy Opel, nelze diagnostikovat samostatně ECU (myšleno po vyndání z vozidla).
Podstata veškeré diagnostiky je pouze v tom, že mechanik/autoelektrikář na základě výpisu diagnostiky odhadne, kde je závada a tuto jednotku jednoduše vyměnění. Jestliže je závada odstraněna, tak jeho analýza byla správná, jestliže ne, tak musí hledat dále. Takže se může snadno stát, že při nesprávném odhadu závady by servisu zůstala zcela nová řídící jednotka, kterou by asi zaplatil zákazník…
Možná v Autoakademii (www.autoakademie.cz) to umí, jestliže jsou schopni opravovat řídící jednotky…
Na druhou otázku již bylo odpovězeno. Přesto jsem přesvědčen o tom, že i zakódovaná ECU je využitelná v jiném vozidle, ale s omezeními (vozidla si musí být „blízká“ svou vybaveností, rokem výroby a shodného typu). Když jsem se o to zajímal tak jsem zcela nepochopil výklad odborníka, ale udělal jsem si tento názor:
Ten kdo umí „omladit“ ECU a tím celé vozidlo tím, že smázne něco z najetých km, tak si určitě poradí i se zakódovanou ECU…
Zdeněk
- Fritol
- Příspěvky: 512
- Registrován: 25 lis 2008, 00:10
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka motoru_VC_CDTI 1,9 110 kW
no pokud je jednotka neodhlašena z puvodního auta. a daš ji do jineho vozu tak ti tam pujde maximalně načíst chyby atd ale nenastartuješ a ani tam nenahraješ kod ima. takže je nepoužitelna...
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí