Stránka 1 z 2
[Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 26 úno 2011, 13:54
od Peterson
Dobrý den.
Uvažuji nad koupí Vectry z roku 2006. Kód motoru Z28NET o výkonu 184kW.
Mám otazky - motor má prý bezudrzbovy řetěz, ale na něco jako bezupdržbové moc nevěřím. V současnosti má auto najeto 184000 km. V kolika by se ten řetěz měl vyměnit? 180 nebo 240 či opravdu není třeba měnit? Z toho plyne otázka kolik to pak stoji.
Auto disponuje IDS+ a zde stoji všechny 4 tlumiče víc jak 40 000 Kč bez práce. Je možnost použít normální tlumiče s tím rozdilem, že jen pak nebudou elektornicky nastavitelné pomoci tlačítka? Jde to ale pak řidicí jednotka bude zmatená a bude neustále hlásit chybu? Nebo tato záměna není v zadnem pripade mozná z důvodu rozdílnosti tlumičů - napr. jiný zpusob uchycení i IDS...?
A závěrem bych rád věděl Váš názor na instalaci LPG do tohoto motoru. Připadne jestli nekdo ma zkušenost či jak se k tomu staví Opel? (tem jsem již psal, ale stále čekám na vyjádření)
Za další poznatky a glosy k motoru 2.8 Turbo předem děkuji.
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 27 úno 2011, 20:00
od Peterson
Nikdo nic? Ani k IDS+?
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 27 úno 2011, 20:21
od Marky
Myslím, že s tímto motorem tady moc lidí zkušenost nám. Ale musím z vlastní zkušenosti říct, že jsem s ním jel (slabší verze 169kW) a je to fakt skvělý motor určitě lepší zážitek než můj dieslík, ale tento benzín mi nakonec rodina neschválila, ale tam byl problém i s cenou ta 2.8V6 byla citelně dražší a to jsem navíc uvažoval taky o LPG a cena by byla už neskutečně out.
Motor není opelův, ale pochází od astralanů a co jsem všude četl, tak patří mezi velmi spolehlivé motory. Řetěz bych při těchto km neřešil pokud nezačne rachotit, tak bych ho určitě neměnil. Na dieslové astře mám také řetěz a už bude mít 217t a určitě ho měnit ještě nebudu
.
Když jsem se o to zajímal, tak jsem byl za jedním člověkem co tady v okolí dělá LPG a ptal se na předělání a mělo by to jít, je fakt že to je z turbem, ale má tam předělaná auta i s tím turbem. Když jsem se ptal přímo opelu, tak mi říkali, že to nejspíš předělat nepůjde.
http://www.autogas.estranky.cz/fotoalbu ... ta-na-lpg/
http://www.autogas.estranky.cz/clanky/ceny-montazi.html
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 27 úno 2011, 21:26
od Peterson
Děkuji za odpověď.
Ohledně LPG se mi ozval jeden pán, který má ten motor v Saabu (sic verze 280koní základ dodatečně vyhnaná na 320koní) a byl laskav sdělit mi nějaké informace. S tímto výkonem jezdí za cca 13-15l plynu, což není zlé a s těmito čísli kalkuluji i já ve svých propočtech.
Vypadá to tedy, že né každá firma to zvládne, ale jde to
Ovšem ta otázka IDS tlumičů mi dělá těžkou hlavu. Stále je to značná částka.. Nikde se o těch tlumičích nemůžu dočíst. Měl jsem za to, že do GTS se dával snad standartně..? Každopádně jsem si myslel, že s IDS tu bude nějaká zkušenost a ono nikde nic
V servisu mi samožřejmě řekli, že by záměnu za standartní tlumiče nedoporučovali (proč by taky doporučovali. Mohou si naúčtovat víc nehledě na to, že jsou z obliga když by se něco stalo s podvozkem). Takže dávat na nějaké účelové myšlenky co si myslí jeden skladník nemá cenu.. Rozhodně ne 40+ tisíc.
Nemá tu někdo zkušenost s IDS a záměnou za normální tlumiče?
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 27 úno 2011, 21:38
od Miro
nebyla by docela škoda degradovat tak dobrej podvozek výměnou za ne-IDS tlumiče??? a pokut chceš spořit tak si spiš kup 1,8 16V 103kW v holotě budeš za vodou protože co tam není nemuže se posrat
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 27 úno 2011, 21:46
od Peterson
Miro
Dle mého to škoda není. Resp. za tu cenu to stojí. Zase nedělejme z Vectry supersport. Je to obyčejné auto se silnějším motorem a brzdami.
Otázkou je jestli ta záměna je vůbec možná. Případně jak se na ní tváří řídící jednotka IDS když rázem nemá zpětnou vazbu od tlumičů?
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 28 úno 2011, 18:12
od Lukasek
Ahoj, doporučuji juknout ke kolegům od aster H:
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewf ... 1f65b47f24, tam je více uživatelů s CDC tlumiči.
Každopádně třeba u Aster, které nejsou vybaveny adaptivním podvozkem, je možné domontovat tlačítko sport, naprogramovat a auto změní odezvu na plynový pedál a ztuhne posilovač, a sportovní podvozek auto "nehledá". U Vectry jsem zkoušel zjistit zda by šlo to samé, dodání tlačítka sport se změnou chování posilovače a odezvy na plyn, ale na zahraničních webech jsem se dočetl, že tady je problém, jelikož Vectra pořád buď hledá řídící jednotku tlumičů a hází chybu, nebo se sport vůbec nedá aktivovat (s částí funkcí). Takže případným odstraněním tlumičů i s řídící jednotkou, rázem budeš muset deaktivovat asi všechny funkce, které se zapínají spolu se sportovním režimem podvozku.
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 28 úno 2011, 18:28
od Peterson
Heh díky... takže vlastně ted mám rozporuplné info. Jedno že to jde a pak že to nejde
No i tak velmi děkuji
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 28 úno 2011, 18:46
od peter.eu
Myslim ze kdyz ti to nekdo vypne v pocitaci tak by nemel byt problem...
Re: [Koupě]Vectra 2.8 V6 Turbo
Napsal: 28 úno 2011, 19:13
od Lukasek
to pozor, já neříkám, že to nejde, jen říkám, že tímto zásahem nejspíše ztratíš funkci "sport" v celém rozsahu . Ale samozřejmě nevidím důvod proč by nemělo jít vyměnit cdc tlumiče za standardní tlumiče, jak fyzicky tak softwarově.