Stránka 1 z 1
Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 08 bře 2011, 08:49
od Pafishek
Zdravím,
na netu jsem se na pár stránkách dočetl, že zaslepením EGR ventilu lze trošku zvýšit výkon auta. Podle toho co jsem se dočetl ho moje Vectra má, protože mám motor Ecotec, je to 1.8 16V r.v. 2004, původně jsem myslel, že to mají jen nafty. Otázka zní, když ten ventil zaslepím (výměnou těsnění?) nepodělá se to? Případně, dělal to už někdo aby mi poradil jak na to? Předem dík za info.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 08 bře 2011, 10:47
od Zeppelin
Taky jsem to měl v plánu, ale kdosi mi říkal, že by to házelo chybu (a možná i nouzák?). Ostatně jestli má někdo opačnou zkušenost...
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 09 bře 2011, 17:29
od Pafishek
Tak, dneska mi to nedalo a pořádně jsem projel net. Našel jsem obrázek s přesným umístěním EGR ventilu v mém motoru. Před chvílí jsem ho hledal a mám tam už jen záslepku, EGR nikde. Pro jistotu jsem záslepku sundal, jestli se neschovává pod ní ale našel jsem tam jen 2 díry do bloku motoru, jedna plná sazí a druhá krásně čistá. Vypadá to tedy, že já už EGR nemám od výroby. Nebo že byl předchozí majitel hodně šikovnej a nějak se mu povedlo tam dát originál záslepku a vymazat kontrolu EGR z ECU
.
Každopádně co jsem se dočetl, tak kdybych ho tam ještě měl tak stačí sundat, obkreslit těsnění co je pod ním na "těsnící papír", vystřihnout, udělat díry pouze pro šrouby a smontovat. Tím se EGR zaslepí, tzn. že nesaje spaliny, ale pracuje dál takže to nehází chybu.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 09 bře 2011, 17:43
od Kuba
Pokud se nemýlím, tak EGR ventil je v autech kvůli emisím. Vím že když jsem ho měl přidřený, tak mi pořád svítila kontrolka diagnostiky a když jsem ho vyčistil čističem na klapky karburátorů a vymazal paměť závad, tak to bylo ok. Právě EGR ventil přepouští část výfukových plynů z5 do sání pro lepší hoření směsi a taky kvůli emisím
Ano, výkon to nepatrně přidá, ale zvýší to spotřebu...to je moje zkušenost s EGR ventilem (na Opel Corsa B 1,0 12V ´99)