Stránka 1 z 2
Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 11 bře 2011, 00:06
od Maximus
Zdravím všechny, mám motor 1.8 16v 85kw když ho na startuju tak má zvuk jako diesel ale i zároveň v něm něco
klepe když se zahřeje na pracovní teplotu tak je vše v pohodě jezdím každý tyden 1000km motor je za jizdy tak tichy ze ani nevím jesli mám pod kapotou motor, motor ma na jeto 235 000km dnes jsem zjistil že to klepani je když mám plynovej pedal v určité poloze.. Co stím? (Přitom dělam pravidelnou udržbu co se tyká svíček oleje, rozvodu a filtru.) Před 3 měsicema jsem nechal vyměnit koplet celej nevej vyfuk. Tak čím to? dik
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 11 bře 2011, 07:42
od pitbull3
Mně to dělaly prasklé výfukové svody, za studena po nastartování zvuk jak traktor, po cca 5min. se to zahřálo, vlasová trhlina se zatáhla a motor ztichnul. Je to bolest motoru X18XE1. Dá se s tím jezdit, nebo zkusit zavařit(nevydrží dlouho), nebo vyměnít svody - cca 6000kč.
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 11 bře 2011, 11:18
od zdenda13
zdarec je lepsí ty svody vymenit ..
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 11 bře 2011, 11:58
od P.S.
já to lepim kamnářskym tmelem a překrývám to tenkou měděnou sítkou a drží
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 15 říj 2012, 21:06
od Tom Darwi
P.S. píše:já to lepim kamnářskym tmelem a překrývám to tenkou měděnou sítkou a drží
Už jsem zkoušel lepidlem které bylo teplu vzdorné a vypadalo to jako že to je OK a když jsem na to chytl, tak se to rozdrolilo.A ten kamnářský tmel bude beztak to samé.Zkoušel jsi do něj rýpnout
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 15 říj 2012, 21:12
od Tom Darwi
Co se týče toco cvakání.Nemůže to být hydroštel?Za studena klape a po nějaké době se natlakuje olejem a přestane být hlučným.A to vypadá jako by to za "tepla přestalo", ale jde jen o to že si hydroštel neudrží olej.
Co se týče svodů, mám také prasklé.Ono cca po 200 000Km jsou prasklé na každém béčku.To je skoro na 100%!Ale aby ti to řvalo jako traktor, musela by tam byt díra
že bych tam strčil malíček.Což tam nikdo nemá!Leda že by se to někdo snažil zavařit a propálil do těch svodů díru...
A nebo také může byt díra, či netěsnost na výfuk. potrubí.
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 16 říj 2012, 19:50
od Hellborn
Na savodech může bejt jen malá prasklina a než se svody zahřejou, tak to bude prdět.
Po zahřátí se roztáhnou a nefouká to.
Jinak svody jdou zavařit celkem obstojně, ale musí to dělat někdo, kdo tomu rozumí.
Měl jsem na autě vařené, najelo to 60tis km a doted to jezdí o vesnici vedle a neprasklo to už
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 27 říj 2012, 06:22
od Tom Darwi
Já ty svody měl zavařeny někým u předešlého majitele a tak nevím.Ale je vidět že je prasklá housenka.
Zajímalo by mě jestli se to dá zavařit, nebo zaletovat, zalepit, ...
Někde jsem tu na foru četl, že to lepil kamnářským tmelem.Ten se jistě vydrolí.Je totiž tvrdý a nepruží, tak jako svody (zahřátí, schládnutí, zahřátí, ...).
Zkusil jsem i nějaké lepidlo z hlavy nevím co to bylo a taky se vydrolilo i když tu teplotu mělo vydržet.Očividně zhořelo
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 08 říj 2013, 19:10
od darko
ahoj,nechci zakládat nové téma,ale možná se to taky týče svodů.Mám VB 2.0 16v a přenášejí se mi vibrace motoru do kabiny a volantu,obzvlášt při rozjezdu.Při jízdě ok,auto je tiché ale při stání a zejména studený motor má hrubý zvuk,.Jinak jsem si všiml že nemám na výfuku pletenec.Trubka od svodů vede rovnou do katu.
Nemohlo by to taky být zavěšení motoru ? Jak se dá zkontrolovat ?
Re: Rachtáni v motoru 1.8 16v 85kw
Napsal: 09 říj 2013, 00:13
od Tom Darwi
Pletenec tam je pro to, aby motor "netřepal" s výfukem.Silentbloky některé zkontroluješ pohledem.A ty ostatní nevím, ale spúíš bych se zaměřílů na ten výfuk a dal tam pletenec, nebo vyměnil díl za jiný s pletencem, či za nový.A pokud se ti třebe volant za rozjezdu, tak bych to vyděl spíš na problém s nápravou.Jak kola zabírají vymezují se vůle na zavěšení kola a proto se ti třepe volant.Dělá ti to při brždění taky, že?A nejspíš při průjezdu dírou.možno v zatáčkách, ale to už by bylo individuální jen pro něco ze zavěšení kola.Nejlepší je zvednout auto.Stačí na jené straně, ale kolo musí byt uplně zvednuté.Potom to kolo chytíš v poloze "vodorovně" a zacloumáš doprava, doleva.Spíš jsou to tahy než škubání.Jestli je tam vůle, tak to bude na výměnu.Asi by to vyřešila nová kostice od stabiku na tlumič.A nebo řízení, nebo oboje
Potom dáš ruce do polohy "svysle" a zase táhneš doleva, doprava.Zkus i zadní kola.