Stránka 1 z 1

pro všechny komu cuká omega

Napsal: 24 bře 2011, 22:06
od fedrin
zdravím vespolek!

Mám Omegu B 2.0 16v. Úplně náhodou sem přišel na zajímavou věc a možná nejsem sám komu se to děje. Už sem o tom tady někde i čet, tak se chci podělit o zkušenost.
Časté a mohutné cukání za studena a jak sem později vysledoval, tak vždy při větší vlhkosti. Když bylo venku -20 nebo +30 tak nic, spíš od 0 do 10°C hlavně ráno při parkování venku. Vždy se rosvítila kontrolka katalizátoru, ale po zahřátí zase zhasla. Nyní už svítí trvale. Dle diagnostiky zkrat na předehřívání lambda sondy, což má prý vliv jenom na emise, jinak na chod motoru ne. Jenom sem měl vždycky pocit, že motor jede tak na dva válce a věškerý výkon v prrr.
Samozřejmě sem vyměnil a zkontroloval co šlo - svíčky, kabely, palivový filtr, kontrola čepadla, konektorů, hadiček, sání, krokový motorek(vyčištění), atd.....Cukání nepřestalo!
Minulý týden sem se jen tak mimochodem šel podívat na olej, fridex atd. Venku hustě jarně sněžilo a hned tálo, prostě taková hnusná břečka. Smetl sem ten sajrajt z kapoty a otevřel ji. Naskytla se mi zajímavá podívaná. V prostoru pod plastovým krytem stěračů, v místě kde se nachází lanko plynu a hromada všelijakých kabelů od vstřikování, svíček atd., chcala ve velkých a hustých kapkách na nejdůležitější elektrovedení voda!!! :o :x Tak mi to konečně docvaklo. Když sem šáhnul na ten tvarovanej molitan, tak byl celej nasáklej vodou jak houba a v klidu si tam kapkal. Hned sem zatáhl auto do průjezdu, sundal stěrače, odmontoval plastovej kryt pod oknem. Ten je složený ze dvou dílů a v jednom místě, kde má ten větší díl doléhat těsně k plechu, tak je prostě díra asi 4 na 8 cm a vní zbytky molitanového těsnění. Fakt divný! Asi ten kryt nebude originál. Tak sem do tý díry vlepil kus gumy a zakydal to montážní pěnou, prostě zlatý český ručičky :lol: . Od tý doby ani cuk a sucho.
Možná bude tento příspěvek pro někoho inspirativní :-). Někdy mi to hledání příčin závad na Omeze připadá jako hodně napínavá Achata Christie, ale jinak si absolutně nemůžu stěžovat. Co tohle auto už mém vlastnictví zakusilo, to by jiné už dávno kleklo, omega však jede dál ;).

Re: pro všechny komu cuká omega

Napsal: 24 bře 2011, 22:38
od pitbull3
Budiž ti chvála... super ;) ;) . Mněl jsem kdysi Omegu 3,0 MV6. Jedno z nejlepších aut, co jsem mněl. Ať ti to jezdí...

Re: pro všechny komu cuká omega

Napsal: 24 bře 2011, 23:21
od m.artty
Poznatek výbornej, třeba to dalším pomůže....
fedrin píše:Tak sem do tý díry vlepil kus gumy a zakydal to montážní pěnou, prostě zlatý český ručičky :lol: .
.... ovšem tohle je celkem prasárna a né "zlaté čéské ručičky" (nechci tě nějakým způsobem urazit, ale je to tak). Existují lepší a "elegantnější" přípravky na podobné problémy než je montážní pěna ;)

Další věc, pokud nefunguje vyhřívání lambdy (v případě zkratu fungovat asi nebude), tak neohřátá lambda bude hlásit řídící jednotce špatný údaje a směs bude bohatá nebo chudá... Bohatost/chudost směsi ti neovlivní jen emise....

Re: pro všechny komu cuká omega

Napsal: 25 bře 2011, 07:06
od fedrin
Díky za připomínky. Ten týpek u diagnostiky se tvářil jako že to není nic hroznýho, ale mě se to taky nezdálo. Je to nákladný taková oprava? Tohleto asi sám nedám. Koukal sem že nová lambda stojí mezi 3000-4000 kč a to se mi už do toho moc vrážet nechce. Pokud by šlo pořešit jenom to předehřívání tak snad. Nevím jak to funguje :-(
Jinak tehdy sem zrovna nic jinýho než montážní pěnu neměl po ruce a byla sobota odpoledne. Prasárna to asi trochu je, ale sem to pěkně ořezal a začistil :-).

Re: pro všechny komu cuká omega

Napsal: 25 bře 2011, 09:52
od m.artty
S lambdou asi nic jiného než výměnu neuděláš. Jestli to hlásí zkrat, tak bych nejdříve zkusil projít kabely, co k ní vedou...